Archief - PREVIEW: Virox

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
ow ja, em gebruikt ook blauwtint dus is het ffcourse rip off :).

btw: ik blijf het leuk vinden als mn mouse ptr een handje wordt over een active item (zoals bv. een link).
en same as erlend: niet teveel js gebruiken :).

NeoNeke

Legacy Member
jongens we gaan niet onozel doen hé, dit is wat teveel geïnspireerd naar mijn gedacht... 'k wil nu wel toegeven (in tegenstelling tot de vorigen, 'k weet niet just wie/wat maar 'twas iets roze) dat dit niet klakkeloos geript is maar er zitten toch teveel elementen in die hetzelfde zijn.

Ik vraag me af wat er hier aan het gebeuren is, iedereen begint het normaal te vinden dat we deeltjes zomaar gaan gebruiken en hergebruiken. Ik kan dit niet origineel noemen, 'k wil het best wel goed noemen qua photoshop skills enzo, maar origineel is het niet meer...

'k vraag me eigenlijk af of je bepaalde dingen niet hebt overgenomen omdat het te moeilijk was of omdat je te lui was om het in het geheel over te nemen, of was het omdat je toch nog het gevoel had dat je eigenlijk niet correct bezig bent?

virox

Legacy Member
geinspireerd ja ... gekopieert nee
maarja 'k weet dat de minste gelijkenis voor sommigen al reden genoeg zijn om iemand aan de schandpaal te hangen.

Dat de structuur in het midden overeenkomt is resultaat van geïnspireerd zijn erdoor... Maar ik kan je verzekeren dat alles wat ge ziet door mij gemaakt is. Ik heb dat als mijn startpunt gebruikt en dan mijn eigen weg gegaan ermee.
Diegene die hier gaat beweren niet geinspireerd te worden door iemand anders zijn werk LIEGT!

Maarja is het nog nodig dat ik mij hier probeer te verdedigen? Want wordt ier al geredeneerd dat ik te lui was of het te moeilijk vond om het volledig te rippen :/ De lijn is blijkbaar dun, heel dun voor sommige... Alles tegenwoordig is bewust en onbewust geinspireerd op andere zaken. Hoe denkte in godsnaam dat stromingen en stijlen ontstaan??? muziek, kunst, film, literatuur, ... Stuk voor stuk geïnspireerd op hun voorgangers.

Thorens

Legacy Member
Niet aantrekken, Virox. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen is hier ook weer van toepassing.

peng

Legacy Member
Idd, ge wordt altijd wel geinspireerd door iets. Maar er is een verschil tussen geinspireerd zijn door enkele dingen en dan er uw eigen ding van maken en gewoon een layout uitkiezen en iets "soortgelijks" maken. 'k Zeg niet dat dat van u gepikt is, maar ik heb vroeger ook zulke designs gemaakt gebaseerd op andere en als het er zo hard op trok als het uwe op die van deviantart trok dan begon ik gans opnieuw omdat ik me er zelf slecht bij voelde doordat het er zo hard op trok :)

Maar ieder mens zijn mening, 'k ga u zeker niet afbreken omdat het erop lijkt, laat staan omdat je u erop geinspireerd hebt. Inspiratie halen we allemaal van andere websites. Misschien een optie voor de komende site-checks "inspiratie gehaald bij ; .." ;)

NeoNeke

Legacy Member
virox zei:
geinspireerd ja ... gekopieert nee
maarja 'k weet dat de minste gelijkenis voor sommigen al reden genoeg zijn om iemand aan de schandpaal te hangen.

Dat de structuur in het midden overeenkomt is resultaat van geïnspireerd zijn erdoor... Maar ik kan je verzekeren dat alles wat ge ziet door mij gemaakt is. Ik heb dat als mijn startpunt gebruikt en dan mijn eigen weg gegaan ermee.
Diegene die hier gaat beweren niet geinspireerd te worden door iemand anders zijn werk LIEGT!

Maarja is het nog nodig dat ik mij hier probeer te verdedigen? Want wordt ier al geredeneerd dat ik te lui was of het te moeilijk vond om het volledig te rippen :/ De lijn is blijkbaar dun, heel dun voor sommige... Alles tegenwoordig is bewust en onbewust geinspireerd op andere zaken. Hoe denkte in godsnaam dat stromingen en stijlen ontstaan??? muziek, kunst, film, literatuur, ... Stuk voor stuk geïnspireerd op hun voorgangers.

Oké ik wil wel mijn woorden terugnemen dat je lui was enzovoort en dit aan de hand van je volwassen reply! Nu moet ik zeggen, ik wordt inderdaad ook geïnspireerd, maar dat is niet persé direct iemand anders werk. Ik wordt geïnspireerd in dagelijkse dingen, maak er iets nieuw van en het moment ik het gevoel heb dat ik niets nieuw gemaakt heb (wat ik in uw geval persoonlijk wel zou hebben) zou ik het niet gebruiken.

Als laatste wil ik meegeven dat ik totaal niet geërgerd ging zijn mocht je op voorhand zeggen dat je wat inspiratie gezocht hebt en dat je, je vooral laten inspireren hebt op het betreffend design. Maar dan nog eigenlijk, ik ken kunstwerken waarvan de kunstenaars zeggen "jah het is geïnspireerd op het kubisme van Picasso" waar ik idd kan van zeggen UHU dat is idd wel die stijl, maar het is echt een totaal ander kunstwerk.

Ik ben geen kunstcriticus en al minder kunstfilosoof, maar is inspireren niet meer de stijl gaan gebruiken in je werken in plaats van bepaalde elementen van een ander werk? Vandaar dat het ook stromingen worden... Een stroming impliceert een stijl en/of een gedachtegoed, niet het idee dat alles ongeveer hetzelfde moet zijn.

virox

Legacy Member
thx, 'k apprecieer jullie reacties. Ik blijf de hele tijd werken an m'n site en aanpassingen aanbrengen. Dan hoop ik dat er ook een moment zal komen dat ge zult kunnen zeggen "'t is idd de stijl, maar heel ander werk" :)

Ik erger mij soms dood op deze flora aan mensen die direct beginnen roepen 't is een rip ... Nee ik wijs nu naar niemand, zelf ik heb ooit nog zo'n reacties gehad. Waar ligt de grens tss kopieren en inspireren?
Neem nu bvb da zinneke op m'n site "You'll see in the end it's all nice" Da's letterlijk gekopieerd uit Requiem for a Dream. Ben ik nu een kopieerder? of heb ik mij laten inspireren door da zinneke/film/gedachte?

Site is aangepast zodat hij gecentreerd kan worden.
Update trouwens: http://users.pandora.be/virox/Ontwerp/preview.jpg

Gerritn

Legacy Member
Ik ga niet zeggen dat je lui bent ook, maar zoals Peng, ik heb ook nog zulke dingen gemaakt, maar dan herbegon ik, het geeft niet zoveel voldoening.

En er is een verschil tussen inspireren op iets, en iets (niet letterlijk kopieren) heel gelijkaardig maken. Doe je eigen ding ermee, je doet dit wel, maar volgens mij blijf je wat dicht op hetgeen ik gelinkt heb zitten. Ieder ontwerp is wel ergens op geinspireerd, maar meestal kan ik toch niet direct denken aan een ander ontwerp als ik iets zie. Als ik die op DA zag, dacht ik direct aan die van jou, en ik denk niet dat dat de bedoeling KAN zijn.

borisson_

Legacy Member
mja, lijkt erop

nu met je edit, heb je er wel iets anders van gemaakt, die drie lijnen zijn niet bepaald mijn idee van iets moois, maar het past wel ^_^

virox

Legacy Member
zijn er nog mensen die de behoefte hebben om et eens te vergelijken? nu we allemaal toch bezig zijn ga jullie gang dank u :)

'k moet zeggen da 1 stipke daar ja ja 'k zie da er ook wel in ... zucht
'k hem dezen thread nie op gestart met et idee "zoek de 5 verschillen"

Straks gade mij nog doen geloven da'k et echt gekopieert heb van em :/ da's dan allesinds mijn bedoeling nie geweest. Ik wilde zelf iets maken startende daarvan... Ma allé 'k merk da mijne fotokopie machien nog steeds werkt :p

borisson_

Legacy Member
hehe,
virox, ik vind dat de kleurencombinatie wel erg hetzelfde is, voor de rest net u middenstuk (maar dat zeg je zelf ook :p)

en dat is het zowa, moest dit in oranje (bv) zou het een heel andere site zijn en zou niemand die associatie maken

Smoerf

Legacy Member
@erlend: 'k heb weer net iets te snel op de verstuur knop gedrukt zonder eerst heel de discussie te lezen... Niettegenstaande is die zin mijn mening en hoef ik niet echt te onderbouwen... anyway, 'k heb geen zin in oeverloos discusiëren en opnieuw argumenteren.

1 ding wil ik wel kwijt en dat is, mocht je (een) andere kleur(en) gebruikt hebben dan zou het al wat minder opvallen niettegenstaande blijf ik het een knap design vinden.

virox

Legacy Member
Update:
- Opnieuw gesliced (minder blokken)
- Site load vermindert (beter vo modemkes :))
- Javascript vervangen door css mouseovers (met irritante bug in IE, iemand oplossing zodat ze nie in hover blijven staan om een of andere reden, bug is gekend maar oplossing vind ik niet :s)
- Site is nu ook gecentreerd.
- ...

http://users.pandora.be/virox/portfolio/

Nu enkel nog kijken om tekst op te zetten en typografie in orde te brengen. Ook de meerknopjes laten werken. Daarna nog de andere pagina's.

Brock

Legacy Member
er zit nog een bugje in ff bij de "wie ben ik" hover.
Verder denk ik dat je best weinig plaats hebt vrijgehouden voor de uiteindelijke content(?)

Xavez

Legacy Member
Misschien je "hover" images preloaden d.m.v. een javascriptje, zodat je niet eerst zo'n zwart balkje krijgt als je er met je muis overgaat :).

Voor de rest wel nice. Gecentreerde content toont wat beter dan links uitgelijnd imo :)

Zero Grav

Legacy Member
Dat zwarte balkje is omdat hij de tutorials voor zijn menu fout gevolgd heeft. Bij een juist css menu heb je één afbeelding met de standaard en hoverstate en verplaats je gewoon je viewpoint zodat je bij hover enkel het deel van de afbeelding ziet dat daarvoor dient.

http://wellstyled.com/css-nopreload-rollovers.html Voor meer uitleg.

Uw hover die niet fatsoenlijk werkt zal trouwens hoogstwaarschijnlijk aan de LoVe HAte verhouding liggen.

a {
a:visited {
a:hover {
a:active {

Andere volgordes zijn niet toegelaten.

Xavez

Legacy Member
Zero Grav zei:
Dat zwarte balkje is omdat hij de tutorials voor zijn menu fout gevolgd heeft. Bij een juist css menu heb je één afbeelding met de standaard en hoverstate en verplaats je gewoon je viewpoint zodat je bij hover enkel het deel van de afbeelding ziet dat daarvoor dient.

http://wellstyled.com/css-nopreload-rollovers.html Voor meer uitleg.

Uw hover die niet fatsoenlijk werkt zal trouwens hoogstwaarschijnlijk aan de LoVe HAte verhouding liggen.

a {
a:visited {
a:hover {
a:active {

Andere volgordes zijn niet toegelaten.
Dat zijn bedie ook wel fucking leuke oplossingen. Moet ik zeker eens uitproberen xD. Thanks for the hints =)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan