Archief - [PROG]/ een gamekkelijke programmeer taal?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Crazy Frog

Legacy Member
Tyfius zei:
Zijde zeker van MSN Messenger en Visual Studio ? :)
Ja, redelijk zeker. Van VS hebbek zelfs nog een artikel gevonden waarin het bewezen wordt (VS gebruikt de MFC dll).
Jammer genoeg vind ik dat artikel nie meer.

/me gaat verder op zoek...

EDIT: MSN Messenger

killgore

Legacy Member
VS 2005 gui = c#
windows live (en daarmee toekomstige msn-versies) zullen grotendeels samenwerken met het .net framework ;).

The Crazy Frog

Legacy Member
killgore zei:
VS 2005 gui = c#
windows live (en daarmee toekomstige msn-versies) zullen grotendeels samenwerken met het .net framework ;).
Daarom dat WLM ook werkt zonder het .net framework?

Tyfius

Legacy Member
Firefox is niet opgebouwd in C++, maar voornamelijk javascript, XUL en CSS enzo (dank aan glox om daarop te wijzen). 't Is de Gecko engine die in C++ is opgebouwd, en die basis dateert nog van voor 2000, toen MS pas een eerste voorstel van C# heeft ingediend.
C# (of meestal gewoon omschreven als .NET) is gewoon de taal van de toekomst. Sla er de jobadvertenties maar eens op na. Het ontwerpen, designen van een GUI, debuggen, ... is gewoon veel eenvoudiger en beter dan met C++.

Waarom worden er nog zoveel applicaties in C++ ontwikkeld ?
Omdat die (zoals Gecko en Winamp (wat trouwens ook een groot deel assembler bevat)) voortbouwen op bestaande frameworks (meestal zelf ontworpen omgevingen) die al lang voor 2000 werden ontwikkeld.
Nieuwe applicaties die helemaal van 0 af worden opgebouwd worden steeds vaker in Java (indien cross platform gebruik nodig is, waar C# meer en meer aan een opmars bezig is dankzij het Mono Project, en waar C++ het helemaal laat afweten aangezien GUI's ontwikkeld met Windows API alleen onder Windows werken, daar sta je dan) en C# ontwikkeld wegens het sneller en beter werken.

Tyfius

Legacy Member
The Crazy Frog zei:
Daarom dat WLM ook werkt zonder het .net framework?

Der zit tegenwoordig al ne standaard runtime in SP2, vele mensen hebben die zonder dat ze het weten.

killgore

Legacy Member
The Crazy Frog zei:
Daarom dat WLM ook werkt zonder het .net framework?
En omdat het ook werkt zonder .net framework kan het niet zijn dat er een versie bestaat die wel met het framework werkt.

Ga aub nooit wiskunde doen :p.

The Crazy Frog

Legacy Member
Tyfius zei:
Firefox is niet opgebouwd in C++, maar voornamelijk javascript, XUL en CSS enzo (dank aan glox om daarop te wijzen). 't Is de Gecko engine die in C++ is opgebouwd, en die basis dateert nog van voor 2000, toen MS pas een eerste voorstel van C# heeft ingediend.
C# (of meestal gewoon omschreven als .NET) is gewoon de taal van de toekomst. Sla er de jobadvertenties maar eens op na. Het ontwerpen, designen van een GUI, debuggen, ... is gewoon veel eenvoudiger en beter dan met C++.
Klopt maar gedeeltelijk:
1)Der wordt nog voortdurend aan de gecko engine gewerkt. (denk maar aan de SVG support die ze met firefox 1.5 hebben toegevoegd)
2)Die javascript/XUL/CSS wordt geinterpreteerd door firefox (die daarna de GUI opbouwt, pagina's weergeeft, etc)

killgore

Legacy Member
The Crazy Frog zei:
Klopt maar gedeeltelijk:
1)Der wordt nog voortdurend aan de gecko engine gewerkt. (denk maar aan de SVG support die ze met firefox 1.5 hebben toegevoegd)
2)Die javascript/XUL/CSS wordt geinterpreteerd door firefox (die daarna de GUI opbouwt, pagina's weergeeft, etc)
Gij snapt het niet he.

het is logisch dat gecko C++ code, die engine is al vrij oud en toen bestond c# nog niet. Het is dan ook vrij normaal dat die mannen nu met c++ voortdoen en niet gaan zeggen: oh, wij gaan eens leuk alle werk wegsmijten en herbeginnen in c#.
Ge kunt als vb. ook Q3 engine nemen: die mannen hebben nog vrij lang doorgewerkt met C hoewel c++ meer en meer std werd binnen gamedev, puur omdat hun engine nu eenmaal in C geschreven was...

Bubbling Zombie

Legacy Member
The Crazy Frog zei:
Klopt maar gedeeltelijk:
1)Der wordt nog voortdurend aan de gecko engine gewerkt. (denk maar aan de SVG support die ze met firefox 1.5 hebben toegevoegd)
2)Die javascript/XUL/CSS wordt geinterpreteerd door firefox (die daarna de GUI opbouwt, pagina's weergeeft, etc)


relevantie?

The Crazy Frog

Legacy Member
killgore zei:
in welke talen hebde al geprogd?
OPL, javascript, HTML, CSS, Actionscript, Delphi, VB.net, java, C, php, en nog een paar waar dak nie op kan komen.

Bubbling Zombie

Legacy Member
The Crazy Frog zei:
OPL, javascript, HTML, CSS, Actionscript, Delphi, VB.net, java, C, php, en nog een paar waar dak nie op kan komen.

programmeertalen vroeg hij, geen scripttalen.

killgore

Legacy Member
The Crazy Frog zei:
OPL, javascript, HTML, CSS, Actionscript, Delphi, VB.net, java, C, php, en nog een paar waar dak nie op kan komen.
K

en gij gaat c# beginnen aanvallen
nog nooit in geprogd, ma het wel aanvallen

i've got to say: :niceone:

en onderscheid tussen scripttaal en progtaal niet kunnen maken is wel zeer zwak voor zo een getallenteerd programmeur me dunkt :).
sommige van die talen die jij poste vallen nog niet eens onder de noemer scripttaal, maar markup taal.

The Crazy Frog

Legacy Member
OPL, javascript, HTML, CSS, Delphi, VB.net, java, C
beter?

killgore

Legacy Member
The Crazy Frog zei:
OPL, javascript, HTML, CSS, Delphi, VB.net, java, C
beter?
enige programmeertalen die hier tussen staan zijn java, C, delphi en mssch OPL.

(ik weiger persoonlijk vb.net als programmeertaal te aanvaarden :)).

HTML en CSS programmeertalen, kmaan.

PUnt is: ge kunt nog nie stappen ma wilt al hardlopen.

The Crazy Frog

Legacy Member
killgore zei:
K

en gij gaat c# beginnen aanvallen
nog nooit in geprogd, ma het wel aanvallen

i've got to say: :niceone:

en onderscheid tussen scripttaal en progtaal niet kunnen maken is wel zeer zwak voor zo een getallenteerd programmeur me dunkt :).
sommige van die talen die jij poste vallen nog niet eens onder de noemer scripttaal, maar markup taal.
Mijn punt was alleen waar ge et onderscheid legt tussen programmeertaal en scripttaal.
Voor het zelfde geld kan je java zien als scripttaal, aangezien de code geinterpreteert wordt door java.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan