Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
The Crazy Frog zei:Hmm, hoe moet ik da gaan uitleggen.
Alles wat je maakt, in gelijk welke taal, komt uiteindelijk neer op ASM, maar als je rechtstreeks in ASM een programma schrijft, dan heb je de workflow van je programma beter onder controle en kan je ook drastisch optimaliseren.
Nadeel is natuurlijk de moeilijkheid, onleesbaarheid, etc
Da's wel allemaal waar, maar in ASM heb je een andere visie op je code, je wordt gedwongen in een ander "denkpatroon".Slicer zei:De huidige compilers zijn een stuk beter in het vertalen naar machinecode dan als wij zelf asm zouden schrijven.
Trouwens, ASM instructies zijn opgebouwd via microcode (de instructies die in je processor zitten) en daarin kun je dus ook programmeren (hoewel ik het echt niet zou aanraden)
The Crazy Frog zei:Da's wel allemaal waar, maar in ASM heb je een andere visie op je code, je wordt gedwongen in een ander "denkpatroon".
Je zou het kunnen vergelijken met de optimalisaties die ze hier tonen.

Een html pagina is statisch (behalve dan <embed> enzoden Acid Burn zei:bij een markup taal als html wordt ge ook gedwongen in een ander denkpatroon![]()
), een asm programma niet.
. Dit is een programmeer-concept dat ik zeer goed vind op bepaalde vlakken (bv. test-units schrijven VOOR uw eigenlijke code), tis nie makkelijk en lijkt van tijd absurd, ma eenmaal ge het beetje onder de knie hebt merkte wel da ge betere initiële code schrijft en dat het debuggen vlotter gaat.The Crazy Frog zei:de meest die-hard manier van programmeren*
Slicer zei:De huidige compilers zijn een stuk beter in het vertalen naar machinecode dan als wij zelf asm zouden schrijven.
Trouwens, ASM instructies zijn opgebouwd via microcode (de instructies die in je processor zitten) en daarin kun je dus ook programmeren (hoewel ik het echt niet zou aanraden)
en dan kunde komen op lampen verdraaien en dan op telramen en uiteindelijk op figuurkes tekenen int zand <_< (geen aanval op wlibaers btwwlibaers zei:Ponskaarten zijn trouwens ook niet de meest "die-hard" manier van programmeren. Ze zijn ouder dan het gebruik van een hex-editor om je machinetaal programma's te schrijven. Maar al handiger dan je programma invoeren vie schakelaars op de computer (en daarmee bedoelik geen toetsenbord, maar het selecteren van een binair adres met schakelaars en dan met andere schakelaars een binair getal kiezen voor dat adres), of het gewoon manueel bedraden van delen van het geheugen.
, gewoon aanvulling).compacte code niet noodzakelijk, eerder uw geheugen niet verspillen aan alles en nog wat.Wat optimalisaties betreft: het is nog steeds mogelijk de compilers te verslaan, maar gewoonlijk overbodig, of het gaat in tegen andere doelstellingen (je zou stukken moeten herschrijven als je het op een ander type CPU moet gebruiken). De oude technieken (instructies tellen voor minimaal aantal klokcycli) zijn ook minder relevant geworden, en caches zijn nu zeer belangrijk (optimaliseren voor compacte code levert soms snellere code op dan pogingen om op de oude manier snelheid te winnen).
Yep, en dan mocht je ook nog regelmatig eens met 1 of ander insectenverdelger rondlopen om de "bugs" te verwijderenwlibaers zei:Maar al handiger dan je programma invoeren vie schakelaars op de computer (en daarmee bedoelik geen toetsenbord, maar het selecteren van een binair adres met schakelaars en dan met andere schakelaars een binair getal kiezen voor dat adres), of het gewoon manueel bedraden van delen van het geheugen.
.wlibaers zei:Microcode is, in tegenstelling tot de machinetaal, vaak ook slecht gedocumenteerd omdat de chipmaker zelf gewoonlijk de enige is die het gebruikt.
Wat optimalisaties betreft: het is nog steeds mogelijk de compilers te verslaan, maar gewoonlijk overbodig, of het gaat in tegen andere doelstellingen (je zou stukken moeten herschrijven als je het op een ander type CPU moet gebruiken). De oude technieken (instructies tellen voor minimaal aantal klokcycli) zijn ook minder relevant geworden, en caches zijn nu zeer belangrijk (optimaliseren voor compacte code levert soms snellere code op dan pogingen om op de oude manier snelheid te winnen).
dJeez zei:Web services zijn u vreemd zeker? Die kan je perfect in C++ ontwikkelen, met alle business logica die je wenst en vervolgens oproepen vanuit je <insert your preferred web scripting language here> script.
killgore zei:edit: @azerty: ik heb expliciet gezegd gewone progtaal, waarmee ik dus bedoelde: GEEN scripttalen ...
Als je voor scripttalen gaat zou ik persoonlijk voor php of ASP.NET gaan. Allebei hebben ze genoeg extra mogelijkheden om echt grote applicaties in op te zetten.
.killgore zei:kvraag mij af of al die jsv/asp aanhangers ooit al es op hoger niveau in php gewerkt hebben :ironic:. 'T is precies alsof gen enkel in asp/jsp deftig kunt ontwikkelen op hoger niveau <_<

Bubbling Zombie zei:... gaat da dan?![]()
...
.
