Bubbling Zombie
Legacy Member
.Acku. zei:Ben jij diegene die nog op school zit zonder professionele ervaring? Ja toch?
Ik zit ook op school, heb geen ervaring, en geef u gelijk. Dus nie veralgemenen e

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
.Acku. zei:Ben jij diegene die nog op school zit zonder professionele ervaring? Ja toch?

was jij degene die claimt dat wiskunde onbelangrijk is in informatica?.Acku. zei:Ben jij diegene die nog op school zit zonder professionele ervaring? Ja toch?
killgore zei:n/o, maar ik vraag me af wa gulle zit te kreften over String & StringBuffer. Qua gebruik zijn ze vrij evenwaardig, maar qua snelheid & geheugengebruik is StringBuffer zwaar de meerdere, daar kunde toch gewoonweg niet omheen???
Unzip Attack zei:i don't give a damn fuck of da qua geheugengebruik sneller is, voor iemand die een BASIScursus java volgt is snelheid en geheugenverbruik gewoon het laatste waaraan gedacht moet worden
Unzip Attack zei:was jij degene die claimt dat wiskunde onbelangrijk is in informatica?
Unzip Attack zei:i don't give a damn fuck of da qua geheugengebruik sneller is, voor iemand die een BASIScursus java volgt is snelheid en geheugenverbruik gewoon het laatste waaraan gedacht moet worden
String str = new String ("Hello ");
str += "world!";
StringBuffer str = new StringBuffer ("Hello ");
str.append("world!");
String str = new String ("Hello ");
str += "world!";
L0
NEW String
DUP
LDC "Hello "
INVOKESPECIAL String.<init>(String) : void
ASTORE 2: str
L1
NEW StringBuffer
DUP
ALOAD 2: str
INVOKESTATIC String.valueOf(Object) : String
INVOKESPECIAL StringBuffer.<init>(String) : void
LDC "world!"
INVOKEVIRTUAL StringBuffer.append(String) : StringBuffer
INVOKEVIRTUAL StringBuffer.toString() : String
ASTORE 2: str
StringBuffer str = new StringBuffer ("Hello ");
str.append("world!");
L0
NEW StringBuffer
DUP
LDC "Hello "
INVOKESPECIAL StringBuffer.<init>(String) : void
ASTORE 2: str
L1
ALOAD 2: str
LDC "world!"
INVOKEVIRTUAL StringBuffer.append(String) : StringBuffer
POP
DarkBone zei:Dan vraag ik u... wat ziet er logischer uit, zeker vanuit OO standpunt:
Code:String str = new String ("Hello "); str += "world!";
of
Code:StringBuffer str = new StringBuffer ("Hello "); str.append("world!");
Het gaat inderdaad wat ver om de bytecode te gaan uitspitten om aan te tonen dat er bij concatenatie van Strings intern een tijdelijke StringBuffer object wordt aangemaakt (en eigenlijk ook nog eens opnieuw een String object). Maar het kan toch heus geen kwaad om beginners op situaties als deze te wijzen en hen zo meteen de correcte manier aan te leren, het opent ogen.
Op zich vind ik het zelfs logischer dat er een methode wordt opgeroepen om te concateneren, dan dat er een operator gebruikt moet worden.
String str = "hello";
str += "world!";
Bubbling Zombie zei:want? ge leert de persoon slechte gewoontes aan hoor :naughty:
Unzip Attack zei:slechte gewoontes zitten ergens anders, in slechte commentaar, in slechte benamingen, in slechte algorimtes. Niet in het stap per stap leren.

.
. Het ging eerst over algemeen gebruik en nu beginde over wat het beste is om java beginnen te leren.
).killgore zei:
Leer beginnende php-programmeurs aan dat ze gpc vars gewoon als gewone mogen gebruiken (dus $postvar ipv $_POST["postvar"] bv.) en ge krijgt dat er bijna niet meer uit (is dus grove fout).
Ik weet ook dat String<->Stringbuffer hier niet mee kan vergeleken worden, maar veralgemeen aub niet te snel.
wederom zever. Het ging over iemand die een oefening moest maken in een basiscursus en die we tips gaven. Het ging dus helemaal niet over algemeen gebruik, het ging over het feit wat je moet aanleren als eerste.killgore zei:Ook vind ek de String-strinbuffer discussie wat verdraaid door de mensen die string gingen verdedigen. Het ging eerst over algemeen gebruik en nu beginde over wat het beste is om java beginnen te leren.
ik heb hier nergens beweerd, quote me als je tegendeel wil bewijzen, dat String technisch gezien beter is dan Stringbuffer. zodus jezelf nix inpraten...killgore zei:Natuurlijk is String beter om gewoon te beginnen leren omdat het meer lijkt om een primitieve variabele. Wilt dit dan zeggen dat String beter is?
Totaal niet, in elke "gewone" toepassing zal iemand wel StringBuffer gebruiken.
dan kan ik voor 99% zeker zeggen dat je complexiteitscursus gewoon te vroeg kwam. da's in mijn ogen zowat de zwaarste cursus die er bestaat (niet voor nix dat em pas in 2de bach wordt gegeven en sommigen em 5a6 keer opnieuw doen.)killgore zei:En aan diegene die zei dat je je als beginnend programmeur niet druk moet maken over heap & zwaarte algoritme en zo. Voor wij nog maar 1 letter java hadden gezien hadden we al mooi hoofdstukje over algoritmes achter de rug waar complexiteit duidelijk werd in besproken. Zowel op vlak van uitvoeringstijd als van geheugengebruik (hoewel dat laatste minder).
edit: dat van die absolute waarde en algoritme vind ek gewoon zielig. Als ge niet weet wat absolute waarde is kunde geen wiskunde (op die leeftijd toch) en dan moete ook geen informatica gaan doen imho.
Leer lezen: ik heb duidelijk gezegd dat ik het hier niet over string & stringbuffer had, maar zei dat je niet mocht veralgemenenUnzip Attack zei:die $postvar is puur syntax, dat werkt in sommige gevallen niet. Een string zal evengoed altijd werken. Nadien bij OO leren dat er een object is dat StringBuffer is en beter is, is toch helemaal geen ding dat je moet afleren ? gewoon een uitbreiding van je kennis, niets meer.
.
.ik citeer:wederom zever. Het ging over iemand die een oefening moest maken in een basiscursus en die we tips gaven. Het ging dus helemaal niet over algemeen gebruik, het ging over het feit wat je moet aanleren als eerste.
Ik zeg dat OO structuren niet thuishoren in imperatieve basiscursus.
dan heb ik me toch zwaar mislezen en heel jullie discussie mis geïnterpreteerdik heb hier nergens beweerd, quote me als je tegendeel wil bewijzen, dat String technisch gezien beter is dan Stringbuffer. zodus jezelf nix inpraten...
. Maar dat kan wel eens gebeuren in grotere discussies, dan zijn trouwens men bovenstaande argumenten ook niet meer relevant
.Ik heb nooit gezeggd dat hij zo uitgebreid was als jij opnoemt, en geheugen hebben we (gelukkigdan kan ik voor 99% zeker zeggen dat je complexiteitscursus gewoon te vroeg kwam. da's in mijn ogen zowat de zwaarste cursus die er bestaat (niet voor nix dat em pas in 2de bach wordt gegeven en sommigen em 5a6 keer opnieuw doen.)
Hoe kun je in godsnaam gaan spreken over geheugenverbruik, complexiteit van algoritmen, bomen, heaps, grafen, np problemen en al die andere dingen zonder nog maar 1 zin uit een programmeercursus gehad te hebben.
Complexiteit is iets wat je achteraf moet leren, same for geheugenverbruik. Als je daar al in een 1ste basiscursus bent over aant spreken, ben je in mijn ogen gewoon verkeerd bezig. Wat is het probleem van zoiets achteraf te leren als je een globaler beeld hebt ?
) vooral links laten liggen, onder het mom van: geheuge kost weinig
. Extra reden is dat geheugen nogal zwaar afhangt van prog-taal tot prog-taal.
. Mensen wisten nu tenminste wat programmeren is. Ipv ons idioot coden aan te leren hebben ze ons algoritmisch leren denken en daarna pas met de specifieke taal begonnen. En complexiteit van algoritmen (buiten geheugen dus) volgt hierop vrij logisch.
.hiermee ga ik volledig akkoordoh wat we hier horen, geen informatica gaan volgen als je geen wiskunde kan, vraag eens aan eerwaarde Acku wat hij daar van vindt...
*ik zie ze trouwens ook niet capabel om het te halen en vind het ook maar zielig, maar ik kan zeggen dat ze zeker geen uitzondering zijn...*
.
, had echter geïnterpreteerd dat dit in het algemeen werd bedoelt.killgore zei:En diegene die zei dat die .append() moest vermeden worden omdat je oop gebruikte zonder dat je echt aan het onderwerp zat: je hebt mssch gelijk, maar wat doe je dan met Math-functies, andere nodige string-functies waar geen overloaded operators voor zijn, ... ? Vind het uiteindelijk maar zwak argument aangezien je bij java zowat onmiddelijk al oop-elementen moet gaan gebruiken, ook al heb je nog niet expliciet oop gezien.
Brando[n] zei:Unzip Attack zou beter even zwijgen :ironic:
Unzip Attack zei:Nog een grappige opmerking van een vriend van mij, hij doet hogeschool en hij moest een oefening maken "bereken de absolute waarde van een getal". Eerst en vooral wist hij niet wat de absolute waarde was dus dat heb ik em eerst uitgelegd. Vervolgens probeerde hij maar hij slaagde er niet in :/ Anyway een andere vriend van hem komt binnen en reageert meteen "daar hebben we een functie voor gezien !"... Toen ik hun vroeg wat een algoritme was, kon geen van beiden een antwoord geven. Ze zijn nu sinds oktober bezig met java elke week 1 dag.
punkrockdude zei:Xios Hogeschool in Diepenbeek, eerste jaar toegepaste informatica?
zit daar nu men 1e jaar TI ook, 4u praktijk java in de week en 2u theorie, mr het woord algoritme ben'k nog ni tegengekomen in mijne cursus...
('k heb wel ongeveer 'n idee wat het is mr om da precies uit te leggen...)
nu, hoe ge de absolute waarde van'n getal betekent weet'k wel nog net... zie het met abs() of gewoon wiskundig zelf...
Unzip Attack zei:niet zolang er zever in pakskes wordt verkocht :ironic: