lol @Knot

You know who i am right
Wel bij ons vegen ze dus vierkant hun voeten aan al die patterns die wij geleerd hebben, ik heb dat hier moeten introduceren maar aangezien ik momenteel heel veel debug werk doe lukt dat niet zo goed en het enige project waar ik me mag in uitleven is geschreven in de oude ASP dus ook nie veel OO aan
De projecten die wel OO zijn, geschreven in asp.net hebben gelijk maar een basis OO... Het enige wat ik zie is dat er een data access layer is, een facade layer (layer tussen web en data acces layer), een object model en het web project.
Ik heb nergens in de code ook maar iets gevonden wat op een pattern wijst, naamgeving valt nog goed mee maar de structuur van de klassen is echt alles behalve OO. Het idee is dat elk object zijn eigen klasse heeft en erft van geen enkele andere klasse terwijl er heel veel gelijkaardigheden zijn wat dus veel copy paste werk is en ik heb zo al heel veel klassen moeten wijzigen, steeds op dezelfde plaatst omdat de copy paste code verkeerd was
Is toch niet handig? Met een deftig uitgewerkt model kon dit toch voorkomen worden?
De uitleg is hier dan: daar hebben we geen tijd voor, dat kost teveel geld. de analalyse (van de verkopers) komt binnen en er wordt onmiddellijk geprogrammeert.
Ik hoor hier dan van de mensen die al op meerdere bedrijven gewerkt hebben dat dit overal zo is...
Ik heb dan ook al eens het tegenovergestelde meegemaakt. Tijdens mijn stage ben ik gaan solliciteren bij een bedrijf dat enkel maar java programmeerde en daar op de sollicitatie kreeg ik een proef waarbij ik een klassediagram moest tekenen... natuurlijk volgens de OO manier.
Achteraf kreeg ik de oplossing en ik verschoot enorm... er waren heel veel patterns gebruikt voor dingen die ik eigenlijk niet zag. Zeer simpele dingen die nog eens opgesplitst werden. Dit was echt de theorie omgezet in de praktijk. Zijn er nog zo veel bedrijven die echt zo diep gaan of zijn er dan meer bedrijven zoals waar ik werk? waar het ontwerp enkel aanzien wordt als tijdsverlies... terwijl ze op lange termijn toch wel serieus wat kunnen winnen door een deftig ontwerp...
Om even mijn leraar OO te quoten van vorig jaar:
Later lui zijn door in het begin veel te werken