Archief - [PROG] programma maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

otha

Legacy Member
hi

ik zou graag een programma maken voor een online voetbalspel
ik bedoel: op dit spel is er een enorme transferlijst en ik zou graag een programma ontwikkelen waarmee je kan ingeven ik wil zo een speler zoeken met die leeftijd, die skills, dat contract, ...
het online spel is eigenlijk gewoon een internetsite

is dit mogelijk? zoja, met wat moet ik dit schrijven en hoe ?
(ik ben een totale leek in programmeren)

alvast bedankt

otha

Legacy Member
ja zoiets bedoel ik => ik weet niet of zo'n programma moeilijk te maken is en zeker voor iemand zonder ervaring

maarja ik kan het maar es vragen é

killgore

Legacy Member
asset vo hattrick is moete eerst een goedkeuring aanvragen en believe me, die krijgde nie :).

edit: en vo de rest is het met de juiste api's idd 15 mins werk of zo :).

otha

Legacy Member
maar zou ik dat zelf kunnen maken of kan iemand met ervaring dat op 15 min. maken + met welke programmas kan je zoiets maken

api's = ??? (sorry voor de vraag :) )

en het gaat niet over hattrick by the way

Radiance

Legacy Member
otha zei:
maar zou ik dat zelf kunnen maken of kan iemand met ervaring dat op 15 min. maken + met welke programmas kan je zoiets maken

api's = ??? (sorry voor de vraag :) )

en het gaat niet over hattrick by the way
Wat denk je nu zelf?

Afgezien van het feit dat je niet kan programmeren, laten we zeggen dat het u een jaar kost om bv. PHP te leren, het wordt toch een webbased systeem. Ondertussen ga je ook de nodige kennis moeten opdoen over analyse & patterns, zoiets zuigt niemand uit zijn duim.
Dus pakt dat je over anderhalf jaar effectief de kennis hebt om eraan te beginnen. Dan ga je toch al gauw een maand bezig zijn met plannen, analyse van uw ontwerp maken.
Dan kan je beginnen programmeren, na een maandje of 2 doorwerken ga je toch al iets hebben dat "toonbaar" is, extra functionaliteiten gaan u nog wel een paar maanden bezig houden. En dan ga je nog lang zoet zijn met het uitbalanceren van uw game, bugs fixen, nieuwe elenten invoegen ...
Tot over een jaar of 2 :) (om maar een idee te geven, ik kan er vrij ver naast zitten, geen ervaring met zulke grote projecten).

Natuurlijk kan het ook veel sneller (enkele maanden of zelfs weken), maar dan zal er maar weinig aan uw game aan zijn, de balans zal er al gauw uitzijn als mensen hun "skills" in uw spel stijgen, en waarschijnlijk is de fun er na een paar weken uit.

QplQyer

Legacy Member
Radiance zei:
Wat denk je nu zelf?

Afgezien van het feit dat je niet kan programmeren, laten we zeggen dat het u een jaar kost om bv. PHP te leren, het wordt toch een webbased systeem. Ondertussen ga je ook de nodige kennis moeten opdoen over analyse & patterns, zoiets zuigt niemand uit zijn duim.
Dus pakt dat je over anderhalf jaar effectief de kennis hebt om eraan te beginnen. Dan ga je toch al gauw een maand bezig zijn met plannen, analyse van uw ontwerp maken.
Dan kan je beginnen programmeren, na een maandje of 2 doorwerken ga je toch al iets hebben dat "toonbaar" is, extra functionaliteiten gaan u nog wel een paar maanden bezig houden. En dan ga je nog lang zoet zijn met het uitbalanceren van uw game, bugs fixen, nieuwe elenten invoegen ...
Tot over een jaar of 2 :) (om maar een idee te geven, ik kan er vrij ver naast zitten, geen ervaring met zulke grote projecten).

Natuurlijk kan het ook veel sneller (enkele maanden of zelfs weken), maar dan zal er maar weinig aan uw game aan zijn, de balans zal er al gauw uitzijn als mensen hun "skills" in uw spel stijgen, en waarschijnlijk is de fun er na een paar weken uit.
Hij wilt niet zo'n spel schrijven, hij wilt een programma voor het spel schrijven hé.
Maar goed, zonder enige programmeerervaring ga je inderdaad wel een tijdje zoet zijn ermee.

killgore

Legacy Member
lol radiance, zo een toolke maakte echt wel vrij snel (asge er geen super UI achter wilt offcourse). Tis geen game he, ma een tool :p.

Ma zoals ek zei: asset vo hattrick is ist zelfs nie de moeite eraan te beginnen, een dergelijk tool is niet toegelaten. Enkel trackers voor NT's en U20's laten ze toe :).

otha

Legacy Member
het is voor soccerproject=> das nog een beginnend spel en daarvoor is al een tool uitgekomen dus wrs mag zo'n tool ook maja ik kan hem toch nie maken zo te horen

otha

Legacy Member
tt6ws.jpg


zoiets zou het moeten zijn
ik heb het allemaal vb gedaan => maar niks werkt é :)

killgore

Legacy Member
mjah en dan nog code schrijven om xml data up te halen en te loopen en bla bla bla :p.

schop aars

Legacy Member
otha zei:
tt6ws.jpg


zoiets zou het moeten zijn
ik heb het allemaal vb gedaan => maar niks werkt é :)

kerel moest het zo makkelijk zijn da je alleen de UI moet maken en niks van code kennen dan zou iedereen programmeur zijn.

+tfeit da je nen tool gaat maken voor iets betekent dat er ofwel nen api voor bestaat die je kan gebruiken ofwel da gij weet hoe da spel ineensteekt en dan bedoel ik nie alleen de grote lijnen maar ook alle benamingen die gebruikt zijn enzo

als er al een tool voor bestaat kunt ge mss best uitleg vragen aan de makers van diejen tool maar dan gade nog altijd moeten kunnen programmeren ze anders gaat da nie echt lukken.

otha

Legacy Member
ik weet wel dat het niet gemakkelijk is, ma ik ga het proberen te leren

messiah´

Legacy Member
otha zei:
ik weet wel dat het niet gemakkelijk is, ma ik ga het proberen te leren
Héhé, veel geluk. :p Je kan misschien best deze en deze thread rustig doorlezen. Ik wil je wel waarschuwen dat je veel geduld en tijd zal nodig hebben vooraleer je überhaupt zelfs nog maar een simpel programma zal kunnen schrijven. En met een simpel programma bedoel ik niet, klik op een knop en er verschijnt een venster met "Hallo wereld!" of iets dergelijk. Nee, als je je vaardigheden wil testen, maak een klein spelletje ofzo.

Emerxill

Legacy Member
Ik vraag mij eigenlijk af hoe iemand zonder kennis van programmeren op het id komt om zo spontaan iets te gaan maken? :)
Da ge wilt leren programmeren om achteraf iets te maken, of met het oog om "een" programma te maken of "een" website te maken, daar kan ik nog volgen.
Alleja, ik bedoel ma, ne bakker staat smorgens toch ook ni op met het gedacht "*Geeeuw*, kom vrouwe, we gaan een ne echte auto maken..." :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan