Archief - [PROG]C++ Systeemdatum en tijd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tHeBlUeHuLk

Legacy Member
Tis voor de GIP, en we zouden graag de systeemdatum en tijd laten verschijnen onderaan in de hoek van het hoofdmenu.

Ik ken de header dos.h (waar het soms mee wordt gedaan) of time.h (die meestal wordt gebruikt), ma heeft er iemand een idee wa voor code daaronder moet dan?
ik heb iets van GETSYSTEMDATE(), en nog wat probeerseltjes ma die werken allemaal niet.
Iemand een ideetje?

NecroNeo

Legacy Member
tHeBlUeHuLk zei:
Tis voor de GIP, en we zouden graag de systeemdatum en tijd laten verschijnen onderaan in de hoek van het hoofdmenu.

Ik ken de header dos.h (waar het soms mee wordt gedaan) of time.h (die meestal wordt gebruikt), ma heeft er iemand een idee wa voor code daaronder moet dan?
ik heb iets van GETSYSTEMDATE(), en nog wat probeerseltjes ma die werken allemaal niet.
Iemand een ideetje?

http://www.codersource.net/cpp_date_time.html hier vind je wat je nodig hebt

tHeBlUeHuLk

Legacy Member
neen want dat bolt niet
daarom vraag ik niet WAAR ik iets vind of wat soort code
ik vraag of IEMAND ZO IETS HEEFT momenteel of daar mee heeft gewerkt en die kan zeggen wat ik misschien fout zou doen...

killgore

Legacy Member
Als het niet bolt, geef dan mssch uw code is.

Ik werk met de std-tijd functies van c++ EN met de windows-functies, en alles bolt hier perfect ze.

Vich

Legacy Member
killgore zei:
Als het niet bolt, geef dan mssch uw code is.

Ik werk met de std-tijd functies van c++ EN met de windows-functies, en alles bolt hier perfect ze.

Wat hij zegt.

CyBeRRaT

Legacy Member
Code:
Bib::Datum
getDatum()
{
/**
*	functie die de datum van vandaag teruggeeft
*	@param	void
*	@return	Datum
*	@exception -
*/

	time_t rawtime;
	struct tm * timeinfo;
	time ( &rawtime );
	timeinfo = localtime ( &rawtime );
	Bib::Datum datum;
	datum=Bib::Datum(timeinfo->tm_year+1900, timeinfo->tm_mon+1, timeinfo->tm_mday);
	return datum;
}

dit is wat ik ooit gemaakt heb. datum is een eigengemaakte klasse, waar de constructor eerst het jaar, dan de maand en dan de dag verwacht. je moet wel de header <time.h> includen

dit is getest op zowel een windows systeem als een solaris systeem ( visual studio.net 2003 + CC compiler) en werkt perfect voor wat het moest dienen

tHeBlUeHuLk

Legacy Member
killgore zei:
Als het niet bolt, geef dan mssch uw code is.

Ik werk met de std-tijd functies van c++ EN met de windows-functies, en alles bolt hier perfect ze.

ik krijg de datum en het uur van de systeemklok

maar wel op deze manier
Year: 2006
Month: 01
Day: 24
Hour: 23
Minute: 31
Second: 24

een manier om het fatsoenlijk te krijgen? :)
ik heb deze code:

SYSTEMTIME st;
GetSystemTime(&st);
gotoxy(1,15);cout<<setw(80)<<setfill(char(42))<<flush;
gotoxy(1,16);cout<<"Copyright: Stijn Bienkens and Pieter Houben Version: 1.0 Beta"<<endl;
printf("Year:%d\nMonth:%d\nDate:%d\nHour:%d\nMin:%d\nSecond:% d\n" ,st.wYear,st.wMonth,st.wDay,st.wHour,st.wMinute,st.wSecond);

staat in mijn void menu()

greetz

NecroNeo

Legacy Member
SYSTEMTIME st;
GetSystemTime(&st);
gotoxy(1,15);cout<<setw(80)<<setfill(char(42))<<fl ush;
gotoxy(1,16);cout<<"Copyright: Stijn Bienkens and Pieter Houben Version: 1.0 Beta"<<endl;
gotoxy(1,17);cout<< st.wDay <<"/"<< st.wMonth << "/" << st.wYear << " " << st.wHour << ":" << st.wMinute <<endl;


zo krijgt ge h'm in dd/mm/yyyy hh:mm format. Als het dat is wat je bedoeld mt 'n fatsoenlijke weergave.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan