Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
The Crazy Frog zei:Visual Basic werd ontwikkeld door Microsoft, zegt genoeg zeker?
Anyway, der bestaat een opensource implimentatie van VB voor linux: Gambas.
Probeer dat eens eh.
Kbedoel gewoon dat Microsoft geen programmeertaal gaat ontwikkelen voor een concurrerend besturingssysteem, wa's daar nu verkeerd mee?Bubbling Zombie zei:aw shut up.
ehmThe Crazy Frog zei:Kbedoel gewoon dat Microsoft geen programmeertaal gaat ontwikkelen voor een concurrerend besturingssysteem, wa's daar nu verkeerd mee?
.Ah, maja, microsoft zegt zoveelkillgore zei:ehm
om correct te zijn heeft microsoft (kweet niet meer wanneer juist) gezegd dat het de bedoeling was dat uiteindelijk, zonder tussenkomst van mono en dergelijke, .net een universeel platform zou worden dat ook onder linux zou moeten draaien en ook bv. op handhelds e.d., iets als een zeer geadvanceerde java app dus.

killgore zei:ehm
om correct te zijn heeft microsoft (kweet niet meer wanneer juist) gezegd dat het de bedoeling was dat uiteindelijk, zonder tussenkomst van mono en dergelijke, .net een universeel platform zou worden dat ook onder linux zou moeten draaien en ook bv. op handhelds e.d., iets als een zeer geadvanceerde java app dus.
The Crazy Frog zei:Ah, maja, microsoft zegt zoveel![]()

).
).Nene, kgeef u gelijk. Kben nie zo goe geinformeert over .net framework omdat ik et nie gebruik. Maja kbedoel maar dat ze bij microsoft niet altijd doen wat ze zeggen, bv: WinFS, ging normaal gezien bij Vista zitten, maar dat hebben ze ook al veranderd.Bubbling Zombie zei:ik zou graag uw bronnen weten die't tegendeel bewijzen. Maarja, we weten allemaal dat jij begin jaren 90 bent blijven hangen he![]()
The Crazy Frog zei:Visual Basic werd ontwikkeld door Microsoft, zegt genoeg zeker?
Anyway, der bestaat een opensource implimentatie van VB voor linux: Gambas.
Probeer dat eens eh.
't is niet het feit of ze het kunnen he, ze hebben gesteld dat dat de bedoeling wasdJeez zei:.NET universeel? Universeel voor zover het Microsoft Operating Systemen betreft : zeer zeker ja, maar andere OSen (buiten BSD/OS X tot op zekere hoogte) : zo goed als zeker neen. Op BSD/OS X kan er zeker nog een volgende versie komen (de huidige loopt echter gigantisch achter), maar op pakweg Linux is dat alvast zo goed als uitgesloten, omwille van de GNU GPL die op de meeste libraries rust (want ik zie MS zijn proprietary source nu eenmaal niet vrijgeven).
Daarnaast lijkt een port van het hele .NET platform mij ook al zo goed als uitgesloten. De CLI is haalbaar (zoals Rotor van MS zelf bewijst), maar voor vb. de GUI zaken is imho alles momenteel veel te veel gebaseerd op de Windows werkwijze om bruikbaar te zijn op andere OSen (zelfs al doet Mono nu zelf een poging om Windows.Forms cross-platform te implementeren).
Maar om op de originele vraag terug te komen : voor zowat elke programmeertaal is er wel een compiler/interpreter te vinden op Linux. Gaande van Basic (oa Gambas) over Pascal (Free Pascal) tot C/C++ en Java (de JDK is voor Linux beschikbaar op de site van Sun). Heb je specifieke Linux vragen dan kan je trouwens ook op het Operating Systems forum bij Unix based terecht (nu ja, het meerendeel van de "regulars" daar hangt hier ook rond).
.
.Ja, khad Visual Basic 6.0 gelezen ipv Visual Studio 6.0, daarom dat ik begon over basic. :doh:AcIdR3IgN zei:En wie heeft hier nu iets over VB.NET gezegd? Hij heeft Visual Studio en daarin gebruikt hij C++...
Anyhoo, leert Perl, Python (das ook wel de moeite, en makkelijk te leren), Bash, Java en zeker C of C++ (maar niet perse in die volgorde).