Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
bsSmikkelone zei:leer onmiddellijk c# (opvolger c++), dan zijt ge tegen da ge klaar zijt met leren mee met uw tijd)
Smikkelone zei:leer onmiddellijk c# (opvolger c++), dan zijt ge tegen da ge klaar zijt met leren mee met uw tijd)
Vich zei:Wat killgore zegt. C# kán dan misschien ook wel in native code compileren, het is nog nét niet snel genoeg om even snel te zijn als C++. En die paar procenten maken echt uit als je games maakt.
Stél nu dat C# tóch even snel zou zijn, dan nog gaat men C# niet gebruiken om prof. games mee te maken. Waarom niet? Stel dat je een hele engine (en alle bijhorende libraries) maakt in C#, hoe ga je dan je code proteren naar een PS2/PS3/XBox/Nintendo DS/whatever? Niet dus, want die platformen accepteren enkel C++ compilers.
Bij consoles ga je ook steeds low level acces nodig hebben, wat enkel door C/C++ code op dit moment te verwezenlijken is.
Wat ik wél nog zie gebeuren is dat men de hele grafische engine, physics engine en andere low level dingen in C++ maakt en later de game code in C# programmeert, omdat men vanuit C# nog die C++ libraries kan aanspreken. Game code is niet zo performance-kritiek en ook meer high-level, dus daar is C# nog interessant voor. Maar zo ver staat de industrie bijlange nog niet. Het is niet zo eenvoudig om je C++ libraries "even aan te passen" zodat ze in C# toegankelijk zijn.
de nieuwe aurora toolset (voor nwn2) gaat in .net zijn ^^En waarin denk je dat NWN2 geschreven isBubbling Zombie zei:de nieuwe aurora toolset (voor nwn2) gaat in .net zijn ^^

groete en gelukVich zei:En waarin denk je dat NWN2 geschreven is
Bij ons op het bedrijf gaat men ook meer en meer tools in .NET maken, maar dus énkel tools.

Waarom niet meteen met C# beginnen?spoocke zei:zou eerst voor de gemakkelijke taal gaan visual basic
van daar uit heb je dan al een goeie basis en gaat c++ of c# stuk gemakkelijker zijn
JavaScript met C vergelijken is very foutx4xk3 zei:of maak wat games in JavaScript ...
syntax doet veel denken aan C programma's

syntax js gaat al vrij ver weg van c. het type code (symbol based) is gelijkaardig, maar daar stopt het gros van de vergelijkingenx4xk3 zei:of maak wat games in JavaScript ...
syntax doet veel denken aan C programma's
.Cakeman zei:Ik vraag mij af waarom iedereen die wilt programmeren vraagt naar de taal waarin de meeste games worden gemaakt.
De grote games zoals Quake en Half Life enzo worden inderdaad in C++ (delen zelfs in C en Assembler dacht ik?) gemaakt, maar dat niveau zal de gemiddelde programmer hier niet halen denk ik.
Als je gewoon simpele zaken zoals pong, tetris en breakout wilt maken, maakt het in principe niet uit welke taal je kiest.
Vich zei:JavaScript met C vergelijken is very fout![]()
x4xk3 zei:zucht ... doet denken aan != is gelijk aan
en ik praat nog altijd over de syntax hé
