Archief - [PROG]programmeertaal en games

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xytro

Legacy Member
Idd, ewoon met c# beginnen, wat experimenteren, der staan veel tuts op het internet.
Daarna kunde overschakelen op c++.

Vich

Legacy Member
passero zei:
@Vick,

Je zegt dat C# in native code kan compileren? Explain aub want voor zover ik weet compileert toch in MSIL waarbij je dus op de virtual machine van .net zit...

Hmm ik dacht dat de native optie in VS ook native code compiled... niet dus...

Binnenkort kan het wel via de software van http://www.remotesoft.com/linker/
Die voegt op dit moment enkel de runtimes aan de executable toe, dus echt native is het niet, MAAR er wordt wel gewerkt aan full native support :)

passero

Legacy Member
full native support, lol
Gaat zo gelijk dan niet heel de ideologie van het platform verloren?

killgore

Legacy Member
Vich zei:
Hmm ik dacht dat de native optie in VS ook native code compiled... niet dus...

Binnenkort kan het wel via de software van http://www.remotesoft.com/linker/
Die voegt op dit moment enkel de runtimes aan de executable toe, dus echt native is het niet, MAAR er wordt wel gewerkt aan full native support :)
ik dacht ook dat er een compileroptie was die de intermediate language step overslaat. Maar betwijfel of em in het platform zit ingebakken en ik heb dat gelezen in een boekje over C# toen dit nog niet erg lang uit was, kan dus al lang veranderd zijn :p.

En full native support kan van tijd extreem handig zijn passero, vb. voor snelheid of meer low-level systeemzaken ;).

spoocke

Legacy Member
meschien wel
maar vb is een stuk makkelijker te leren op zelfstudie basis dan c#
mja ligt der ook aan hoe ver je intressen gaan ook natuurlijk
toch vb 6.0 is meschien wel statis tegen over c# maja voor alles is een oplossing ^^ beetje home brew en work arounds
( ben nu zelfs vb aan het leren op zelf studie is een stuk gemakkelijker dan c# te begrijpen )
kuch we zijn zelf een project bezig met een server emu van een game die ik de naam ni noem
ding draait zaalig op vb 6.0 mits heel wat home brew en work around welis waar maar best moogelijk
voor geintreseerde
www.gamerspace.net
groetjes
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan