Archief - [PROG][VB.NET] Cijfer uit Integer selecteren?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

50Euro

Legacy Member
Is het mogelijk om zoals bij strings bv de 3de letter uit een woord te selecteren (dus telenet => 3de letter is l) maar dan bij integers (dus 2006 => 3de cijfer is 0)?

Enzo ja.. Hoe?

Dank bij vootbaat..

paff_daddy

Legacy Member
Ge kunt eerst de integer omzetten naar een string, en dan de charAt functie toepassen.

Zo zou ik het toch doen. Waarschijnlijk kan het ook zonder de omzetting, maar da ken ik nie :p.

Cakeman

Legacy Member
paff_daddy zei:
dan is mijn manier toch makkelijker en korter om te schrijven :unsure:
Dat wel. Maar watr makkelijker is om te schrijven is niet altijd het meest geheugen efficiente.

Wat in dit geval het beste is weet ik niet, ik heb me er nog niet echt in verdiept.

paff_daddy

Legacy Member
mja,

kvraag mij af of het de threadstarter nu al gelukt is?

Suicide Monkey

Legacy Member
Je kan toch gewoon die int waarde omzetten naar een string en daar dan het 3de getal eruit halen?

50Euro

Legacy Member
paff_daddy zei:
mja,

kvraag mij af of het de threadstarter nu al gelukt is?

Ik heb deze functie niet gevonden.. Dus heb ik het anders gedaan..

Ik moest een ingegeven decimaal getal tussen 0 en 4000 omzetten naar Romeinse cijfers. Kheb het nu maar met delen gedaan.

Skeletonlord

Legacy Member
een int getal omzetten naar een char tab[] om dan het
char [0][2] (3de getal) er uit te halen,gaat dat ?

Vich

Legacy Member
Cakeman geeft de enige "programma-technisch goede" oplossing: via delingen en restwaarden:
Zoiets:
Code:
int GetDigit(int getal, int digit)
{
    return ( getal % (10^digit) ) / (10^(1-digit));
}

Waarbij "digit" de plaats van het digit is beginnende bij rechts, "%" de restwaarde van een deling geeft en waarbij de deling altijd afrond naar beneden. Dit is vast makkelijk naar VB te porteren :)

Voorbeeldje voor getal "2345":
Digit 1: (2345 % 10) / (10^0) = 5
Digit 2: (2345 % 100) / (10^1)= 45 / 10 = 4
Digit 3: (2345 % 1000) / (10^2) = 345 / 100 = 3

Duffman-

Legacy Member
Ik zou zeggen
intGetal As String

strGetal = intGetal.Tostring
strGetal = strGetal.Substring(2,1)

infeKted

Legacy Member
Duffman- zei:
Ik zou zeggen
intGetal As String

strGetal = intGetal.Tostring
strGetal = strGetal.Substring(2,1)

Zo zou ik het ook oplossen, zet het getal gewoon om naar een string, en via substring delen eruit halen.:niceone:

[DZM]TheOne

Legacy Member
infeKted zei:
Zo zou ik het ook oplossen, zet het getal gewoon om naar een string, en via substring delen eruit halen.:niceone:

zal wel lukken maar is eigenlijk niet de "goeie" manier, zoals vich hierboven ook al zei

KilL

Legacy Member
Die laatste manier heb ik toch zo op school geleerd dus ik denk dat da wel de juste is

Cakeman

Legacy Member
KilL zei:
Die laatste manier heb ik toch zo op school geleerd dus ik denk dat da wel de juste is
Hehe, ik heb op school ook een hoop dingen geleerd die niet juist zijn hoor. Echt triest soms.

Vich

Legacy Member
KilL zei:
Die laatste manier heb ik toch zo op school geleerd dus ik denk dat da wel de juste is

Dat is wel een beetje naïef hoor: Als er 1 ding is dat ik me herinner aan de 4 of 5 docent-'programmeurs' die ik gekend heb(verspreid over 2 scholen), dan is het dat ze echt totaal(of bijna) geen ervaring hadden.

Ik herinner me nog dialogen zoals:
Ik: Maar op mijn manier heb je 4 keer minder code en gaat het 4 keer sneller!
Docent: Ik snap echt niet wat je bedoelt hoor...
Ik: *legt het voor de vierde keer uit, enkel voor de docent, want al de rest snapt het*

Cakeman zei:
Hehe, ik heb op school ook een hoop dingen geleerd die niet juist zijn hoor. Echt triest soms.
De taal schiet woorden te kort om dat te verwoorden :')

Dat is één van de redenen dat ik ook gekapt ben met m'n studie. Totale demotivatie, doordat ze mij gewoon niet meer konden interesseren om (bepaalde vakken) te studeren. Alsook de onkunde en kortzichtigheid van leerkrachten, om nog maar te zwijgen van de leerstof.

infeKted

Legacy Member
Vich zei:
Dat is wel een beetje naïef hoor: Als er 1 ding is dat ik me herinner aan de 4 of 5 docent-'programmeurs' die ik gekend heb(verspreid over 2 scholen), dan is het dat ze echt totaal(of bijna) geen ervaring hadden.

Ik herinner me nog dialogen zoals:
Ik: Maar op mijn manier heb je 4 keer minder code en gaat het 4 keer sneller!
Docent: Ik snap echt niet wat je bedoelt hoor...
Ik: *legt het voor de vierde keer uit, enkel voor de docent, want al de rest snapt het*


De taal schiet woorden te kort om dat te verwoorden :')

Dat is één van de redenen dat ik ook gekapt ben met m'n studie. Totale demotivatie, doordat ze mij gewoon niet meer konden interesseren om (bepaalde vakken) te studeren. Alsook de onkunde en kortzichtigheid van leerkrachten, om nog maar te zwijgen van de leerstof.

Ik heb er niet veel last van, maar ken er nog die zo reageren. Uw code klopt natuurlijk ook, maar ik snap er weinig van (lees: ik heb niet zoveel ervaring als u).

Mag ik vragen wat je erna gestudeerd hebt, aangezien je nu programmeur bent. Of vergis ik me hierin? Je hebt er (tegenwoordig toch) allesinds een diploma voor nodig?

Vich

Legacy Member
infeKted zei:
Mag ik vragen wat je erna gestudeerd hebt, aangezien je nu programmeur bent. Of vergis ik me hierin? Je hebt er (tegenwoordig toch) allesinds een diploma voor nodig?

Ik ben gestopt met studeren na 2 "pogingen tot hogeschool" en in totaal 2 jaar tijd. Daarna heb ik anderhalf jaar in een call-center gewerkt en in m'n vrije tijd aan m'n alternova project verder gewerkt(waarbij ik echt veel bijgeleerd heb). Na dat anderhalf jaar heb ik eerst gesolliciteerd bij Larian die mij afwees en direct erna bij Guerrilla, waar ik enkele maanden later direct aan de slag kon als gameplay programmeur.
Je hebt dus geen diploma nodig, maar je moet gewoon kunnen bewijzen dat je het kan. De games industrie is dan ook een industrie waar een groot tekort is aan werknemers, daarom kan men geen diploma eisen. Zowiezo is het uberhaupt stom om dat te eisen vind ik, want ervaring en kennis zijn veel belangrijker.
Ik denk dat mijn programmeervaardigheden minstens 95% zelfstudie geweest zijn, maar ik ben dan ook al sinds m'n 13de bezig :P (alhoewel dat toen niet echt veel voorstelde, ben pas sinds m'n 18de ofzo echt serieus bezig)

eniac

Legacy Member
"Vuil programmeren" noemen ze dat bij ons ;)

Integer omzetten naar String, subString van nemen, terug omzetten naar Integer, zeg nu zelf: klinkt (en is) veel te omslachtig.

Vich

Legacy Member
eniac zei:
"Vuil programmeren" noemen ze dat bij ons ;)

Integer omzetten naar String, subString van nemen, terug omzetten naar Integer, zeg nu zelf: klinkt (en is) veel te omslachtig.
Of "hacken" :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan