Archief - Q: Vraagprijs website

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

horse_99

Legacy Member
Hallo allemaal,

Ik kan hier samen met een kameraad een job krijgen om een website te maken voor een tennisclub. Website moet volledig dynamisch zijn met administratiepaneel om foto's te uploaden, nieuws te posten, leden toe te voegen (deze leden moeten niet kunnen inloggen), gastenboek beheren, teksten aanpassen,...

Wat zouden we hiervoor kunnen vragen?

MVG, horse_99.

Bram

Legacy Member
mee zo'n cms en databases... ik verdien er zelf geen geld aan maar ik zo zo'n tennisclub wel nog eens durven een 150-200€ vragen... dunno natuurlijk

Zero Grav

Legacy Member
Ugh, dat blijft hier maar komen met zo'n threads. Mijn tactiek is gewoon mijn mond toehouden en wachten tot de andere partij over de brug komt, als je dat dan teweinig vindt kan je nog steeds meer vragen.

Maar stel dat jij zegt €50 en de andere partij was bereid €100 te geven, tja, dan ben jij wel genaaid hé.

Maw, moet je overeenkomen met de andere partij in mijn ogen.

tikketim

Legacy Member
hangt van je kunnen af , ben je nog in een leer fase dan vraag je best minder omdat het ook langer gaat duren , laat anders eens een portfolio zien :p

Rvl

Legacy Member
frenzal zei:
wie een cms maakt voor 100 euro naait zn eigen
een cms is tegewoordig een allesomvattende term en nogal redelijk vaag. Voor hem hier zal het wel pretty basic zijn dus die kan voor 100 euro wel zeker een "cms" maken waar ge nieuws mee kunt aanpasse en foto's toevoege.
@ threastarter: aangezien je hier komt vragen hoeveel geld je zou kunnen vragen, zie ik dus al dat je weinig ervaring hebt en dus waarschijnlijk ook nog niet zo goed bent in code. Ik zou rond de 100 euro vragen maximum. Maar hier vind ik zero_grav zijn methode niet slecht, afwachten tot de anderen een richtprijs geven.

Als je nu eens de moeite had gedaan om gewoon naar zulke threads te zoeken op dit subforum komt ge er genoeg tegen en moet je zelf niet zo een thread starten. Uit de antwoorden van vorige threads kan je wel afleiden wat wel en wat niet mag.

horse_99

Legacy Member
Ik heb nog maar twee jaar ervaring met webdevelopment, lijkt misschien niet veel, maar ik heb toch al redelijk wat boeken achter de rug (JavaScript (1), ASP (1), XHTML (1), PHP(2), FireWorks (1)). Ik heb tot nu toe nog maar 2 (dynamische) websites gemaakt die online staan (met administratiepaneel etc.). Deze websites heb ik wel altijd gratis gemaakt.

Natuurlijk leer ik iedere dag nog wel bij op gebied van PHP.

Rvl

Legacy Member
horse_99 zei:
Ik heb nog maar twee jaar ervaring met webdevelopment, lijkt misschien niet veel, maar ik heb toch al redelijk wat boeken achter de rug (JavaScript (1), ASP (1), XHTML (1), PHP(2), FireWorks (1)). Ik heb tot nu toe nog maar 2 (dynamische) websites gemaakt die online staan (met administratiepaneel etc.). Deze websites heb ik wel altijd gratis gemaakt.

Natuurlijk leer ik iedere dag nog wel bij op gebied van PHP.
Geef dan u websites eens die online staan en hebben we een beter beeld van wat je allemaal in je marge hebt.

Boddah

Legacy Member
als het een volledige site is, met custom CMS om alle pagina's te updaten e.d. -> gemakkelijk 400€ (in het zwart) en het dubbele in het wit.

orez

Legacy Member
dahz overrated boddah voor iemand ZONDER ervaring.

2 dynamische sites ontwikkeld, ok tis iets, maar ni om te zeggen WOW 2 sites... De ervaring ontbreekt duidelijk, en 100 - 150 EUR zal dan hier ook het maximum zijn hoor.

LunchBox

Legacy Member
als ze zeggen: wah vraagde, zegde gewoon terug: wah geefde. case closed :music:

killgore

Legacy Member
horse_99 zei:
Ik heb nog maar twee jaar ervaring met webdevelopment, lijkt misschien niet veel, maar ik heb toch al redelijk wat boeken achter de rug (JavaScript (1), ASP (1), XHTML (1), PHP(2), FireWorks (1)). Ik heb tot nu toe nog maar 2 (dynamische) websites gemaakt die online staan (met administratiepaneel etc.). Deze websites heb ik wel altijd gratis gemaakt.

Natuurlijk leer ik iedere dag nog wel bij op gebied van PHP.
te weinig ervaring vo zo een job imho, ma soit:

150-250€ en asze nie akkoord gaan zegde maar: zoekt iemand anders.

Ge kunt meer vragen zoals boddah zegt, ma da zou ek oplichterij vinden, gij zijt ook nog niet zo goed en gebruikt dit project evenveel om te leren als om geld uit te verdienen. Nja, gij zult et wel best inschatten kunnen :).

Boddah

Legacy Member
ja, het hangt ervan af wat het is dat ge moet doen he. zijn het 1, 2, 5, 10 pagina's, welke moeten dynamisch zijn, veel ervaring of niet, deadline of niet, etc.

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Zero Grav zei:
Ugh, dat blijft hier maar komen met zo'n threads. Mijn tactiek is gewoon mijn mond toehouden en wachten tot de andere partij over de brug komt, als je dat dan teweinig vindt kan je nog steeds meer vragen.

Maar stel dat jij zegt €50 en de andere partij was bereid €100 te geven, tja, dan ben jij wel genaaid hé.

Maw, moet je overeenkomen met de andere partij in mijn ogen.

Ja daar is em goe in :p

Of em komt af dat em nog nen psp wilt kopen ^^

J/k

knuppel

Legacy Member
Zoals zovelen zeggen:

Wa vraagde ? Antwoord je zoals lunch zei ;) wa geefde.

Vb.: Ik wou voor een website 50 a 100 eur vragen --> kreeg er 500 voor.

dan zeg ik oke :)

[ImpacT]

Legacy Member
Zoals lunchbox hier al zei.

Je moet niet praten over hoeveel het de klant gaat kosten, je moet vragen hoeveel budget de klant er voor over heeft en het zo kaderen, dat hoe meer budget hij heeft hoe beter en hoe meer er ook mogelijk is.

Ik persoonlijk 500€ vragen, (in't zwart). Registratie van domein, hosting en onderhoud natuurlijk inbegrepen (1 jaar).

netlash

Legacy Member
Probeer die techniek ('hoeveel budget heb je?') gerust eens uit op een echte klant.

See how hard you fail.

tikketim

Legacy Member
mja er is een verschil tussen int zwart en int wit eh :)
ik was gisteren ook al aant denken dat als je het officieel doet dat de klant meestal eerst aan jou zegt wat hij wilt en dat jij dan gaat bepalen hoeveel dat de klant gaat kosten ..

[ImpacT]

Legacy Member
netlash zei:
Probeer die techniek ('hoeveel budget heb je?') gerust eens uit op een echte klant.

See how hard you fail.

Als het een echte klant is bedrijf, doe je dit idd niet :). Maar voor mensen die een totale leek zijn, hmmm werkt dit toch wel.

Onderhandelen met bedrijven is een heel andere zaak, daar heb je overschot van gelijk in netlash :). Trouwens, als je het in't wit doet en het is een echt webdesign bureau, daar kom je best niet binnen wandelen van "ey.. 'k wil een website met CMS enz... voor hmmm 250€, roept er iemand achterin "per uur ??" :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan