Archief - Q: Vraagprijs website

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KoenDK

Legacy Member
het gaat goed met de webdesign wereld
voor een prachtige photoshop site , dynamisch met php
vragen we 100€

en dan verschieten de mensen er van dat webmasters en webdesigners het minst van allemaal verdienen (IT related)

man man man

waar gaan we naartoe :oink:



ps : hoeveel uren denk je aan deze site te werken?
ik schat 50uurkes?
een maand 10u per week?

mooi zo
dan verdien je 2€ per uur

hopelijk krijg je dit bedrag ook later als je gaat werken



wat ik maar wil zeggen
het is met zulke bedragen dat we deze tak van de IT sector naar beneden trekken

en nog iets,
een tennisclub is een organisatie die vlotjes draait
die lachen met 100€ hoor :rofl:



anyway, ik weet het
dit is waaay off topic
maar wel goed voor een discussie ofzo te openen in nieuw topic :$



**edit : vraag gewoon een uurloon, en denk beetje na hoelang je er gaat aan werken ;-)

DJ_Trash

Legacy Member
wa geven die tennisclub mensen nu om uw ervaring? klant wil resultaat zien;
- zo goe mogelijk
- zo snel mogelijk
- zo goe moglijk ondersteund

of ge nu al 1 of 20 sites gemaakt hebt, als ge bovenstaande kunt leveren, moogde gerust wa vragen he.
Uw eravring in het vak is een argument da ge gebruikt om klanten te winnen en een factor die U helpt in de ontwikkeling. Daar de klant quasi binnen is; no worries about that.

ge rekent uit wa het zou kosten bij een webdesignburo en ge doet er flink stuk af.. ge ga naark lant en ge zegt: 'wel bij een buro kostet zoveel en bij mij maar zoveel...en dan hebde nog geen nazorg voro uitbreidingen enzo he!"
werkt bijna altijd.
Als ge echt zeker wilt zijn, dan huurde mij maar in om de onderhandelingen te doen ;)

Boddah

Legacy Member
KoenDK zei:
het gaat goed met de webdesign wereld
voor een prachtige photoshop site , dynamisch met php
vragen we 100€

...

**edit : vraag gewoon een uurloon, en denk beetje na hoelang je er gaat aan werken ;-)
voila.

ik werk aan een dergelijk site zo'n 30-40 uur. en ik vraag 25€ (in het wit).

je moet geen schrik hebben dat mensen 'nee' gaan zeggen en meteen een andere persoon gaan zoeken he. dat heet onderhandelen.
een goed argument is altijd: als je het door een professioneel bedrijf laat doen, ben je algauw 2000€ kwijt.

dat weten die mensen ook wel he, tis dermee dat ze het juist aan jou vragen, omdat ze geld willen besparen (maar daarom moet je het ook niet gratis doen. en 100€ voor een dergelijke site IS quasi gratis)

Rvl

Legacy Member
Amai ik wist nie da zoveel mensen weten hoe het er in een echt webdesign bureau aan toe gaat, maarja ge verschiet hier elke dag van antwoorden die je krijgt :ironic:

Rvl

Legacy Member
Het verwonderd me dan toch dat de meeste hun commentaar/advies op niets slaagt.:) daarom was het ook :ironic:

dJeez

Legacy Member
netlash zei:
Probeer die techniek ('hoeveel budget heb je?') gerust eens uit op een echte klant.

See how hard you fail.
Die aanpak werkt anders wel heel goed om projecten te downsizen bij "echte" klanten (definieer een onechte klant eens, ik werk nl. enkel met echte klanten).

killgore

Legacy Member
KoenDK zei:
Als ik ga werken hoop ek meer dan 2€ te krijgen vo men job ma dan ben ek er meestal ook volledig voor opgeleid.

100€ is wel wa weing idd, ma meer als 250€ zou ek erover vinden gaan

en asge daar 50u aan werkt zijde nie goe bezig (tenzij een design maken ineens 30u kost).

Bigbuddha

Legacy Member
Uit ervaring weet ik dat meeste bureau er een uurprijs(+-50 euro/manuur) op na houden. En alles sta in relatie tot deze prijs. Je moet alleen kunnen inschatten hoeveel tijd je(of je met een team) nodig hebt. Lijkt misschien veel. Maar daarin zit niet alleen development natuurlijk. Je moet je documentatie tijd, meetings, sales, initieel support, research, ... allemaal in die 50/uur rekenen. Op't einde van de rit moet dat allemaal betaald zijn. En liefst ook met winst. Natuurlijk geld dit niet voor een hobbiest. Zolang je niet officieel kan werken moet je zwaar onder de prijs gaan. en dan bedoel ik 5 euro/uur of zo. Dan heb je op 't einde een mooi bedrag. De belastingen komen ook niet aan je deur hangen. En het is een investering voor jouw. Je leert terwijl je het maakt. Je hebt een website voor je portfolio. En een relatie erbij. Dat is soms meer waard dan cash. En zo ben je na een aantal projecten en jaren klaar voor het "professionele" werk.

Rvl

Legacy Member
Dus als ge er nie veel van kent heb je volgens de meeste geluk aangezien je veel langer aan de site zal moeten werken, dus meer uren > duurdere site. Een goed webdesign bedrijf heeft dan weer pech aangezien ze alles nogal snel en goed kunnen maken en dus minder tijd > goedkopere site.
Marketing principe is dat er gewoon niet betaald wordt voor wat knoeiers extra doen. Uurloon is dus zeer slecht in de meeste omstandigheden bij webdesign. Zie gewoon wat er allemaal gevraagd wordt en stel aan de hand van deze eisen de prijs op.
Uurloon :naughty:

killgore

Legacy Member
Rvl zei:
Dus als ge er nie veel van kent heb je volgens de meeste geluk aangezien je veel langer aan de site zal moeten werken, dus meer uren > duurdere site. Een goed webdesign bedrijf heeft dan weer pech aangezien ze alles nogal snel en goed kunnen maken en dus minder tijd > goedkopere site.
Marketing principe is dat er gewoon niet betaald wordt voor wat knoeiers extra doen. Uurloon is dus zeer slecht in de meeste omstandigheden bij webdesign. Zie gewoon wat er allemaal gevraagd wordt en stel aan de hand van deze eisen de prijs op.Uurloon :naughty:

Iemand met verstand hier, wow :o

edit: ter verduidelijking: ik heb het over uurloon ivm amateurs/noobs, das gewoon belachelijk, in webbedrijven draait wel zeer veel rond uurlonen (zoals in elk bedrijf).

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Er wordt idd wel met uurlonen gewerkt in een professioneel bedrijf. Daarbovenop hebben ze nog extra inkomsten.

Als ze dus snel werken -> meer projecten -> meer extra inkomsten. Lijkt me toch.

Rvl

Legacy Member
Ik had het dan ook voornamelijk bedoeld op mensen zoals ons die "freelance" een site maken. Als ge u dan op uurprijs baseerd kunde wel eens rare resultaten bekomen. Bedrijven zullen idd zich wel met uurprijs ook bezighouden, en kan info inderdaad niet helemaal juist zijn maar er wordt altijd met een richtprijs gewerkt naar wat de site moet inhouden.
En uurlonen voor professionele designers op punt stellen lijkt me veel makkelijker angezien een baas daar weet wat hij aan je heeft en mensen die hier sites maken helemaal geen referentie hebben, daarmee dat ik dus deze vergelijkin maakte.
Dus nog steeds uurlonen voor mensen hier lijkt me ongepast.

.kw

Legacy Member
Ik denk niet dat veel mensen enkel met webdesign rond kunnen komen en zeker niet veel mensen op dit forum. Een website voor een tennisclub kan elke amateur maken en wordt dan ook meestal door een hobbyist van de club zelf gemaakt (gratis dan nog, de schande). Ik vind dat niet meer dan normaal, want een tennisclub heeft geen fancy website nodig. Als je €100 krijgt om een website te maken voor zo'n vereniging, is dat makkelijk verdiend volgens mij want dat zijn standaard websites die je in een uur of 5 zeker degelijk kan afwerken. Daarenboven bestaat er niet zoiets als een standaard prijs voor een website. Bijgevolg is dit een eindeloze discussie.

En nu maar hopen dat bepaalde moderators hier niet anders over denken of het topic wordt gesloten.

DJ_Trash

Legacy Member
uurtje factuurtje, uurtje factuurtje...

wat sommigen vergeten, als je noob bent, maar je kan jezelf verkopen, ben je geen noob maar commercant ;)

orez

Legacy Member
.kw zei:
Ik denk niet dat veel mensen enkel met webdesign rond kunnen komen en zeker niet veel mensen op dit forum. Een website voor een tennisclub kan elke amateur maken en wordt dan ook meestal door een hobbyist van de club zelf gemaakt (gratis dan nog, de schande). Ik vind dat niet meer dan normaal, want een tennisclub heeft geen fancy website nodig. Als je €100 krijgt om een website te maken voor zo'n vereniging, is dat makkelijk verdiend volgens mij want dat zijn standaard websites die je in een uur of 5 zeker degelijk kan afwerken. Daarenboven bestaat er niet zoiets als een standaard prijs voor een website. Bijgevolg is dit een eindeloze discussie.

Ik weet echt niet waar jij het blijft halen tbh.
Zelfs als vereniging heb je een uitnodigende site nodig, en geen frontpage brol die inderdaad door iedereen kan gemaakt worden.

Stel, ik wil gaan tenissen bij een vereniging, ik zoek dus sites op, ik vind een site die er mooi, verzorgd uitziet, met goede informatie, verzorgde weergave, die mooi volgens de usability regels is opgebouwd, dus waar ik zonder problemen mijn weg vind.

Ik kom op site 2, die door 1 of andere leek in elkaar is gestoken, met flashy kleurkes, enkel en alleen maar animated gifs, slordig menu, een ramp om u weg op te vinden, doordat degene die het gemaakt heeft er geen verstand van heeft, enzovoort...

Welke tennisclub/vereniging zal mijn voorkeur genieten denk je ? ... juist ja ... club 1

En nu maar hopen dat bepaalde moderators hier niet anders over denken of het topic wordt gesloten.

Blijkbaar snap je nog altijd het punt niet van de vorige keer, je ging ZWAAR offtopic en bleef maar hameren op niet deftig gestaafde argumenten en maar blijven volhouden, en blijven offtopic gaan, en zo een heel topic naar de botten geholpen.

Ik hoopte dat je dit ondertussen had ingezien, na de vele commentaar van professionele mensen, die zich ook enorm ergerden aan uw offtopic en reacties. Blijkbaar niet...

killgore

Legacy Member
DJ_Trash zei:
wat sommigen vergeten, als je noob bent, maar je kan jezelf verkopen, ben je geen noob maar commercant ;)
Ow

en omdat je jezelf kan verkopen verhogen je skills immens en kan je veel meer gaan vragen ...

n/o, ma kzie nie in wat uw opmerking van doen heeft met deze discussie :wtf:.

Boddah

Legacy Member
.kw zei:
Ik denk niet dat veel mensen enkel met webdesign rond kunnen komen en zeker niet veel mensen op dit forum. Een website voor een tennisclub kan elke amateur maken en wordt dan ook meestal door een hobbyist van de club zelf gemaakt (gratis dan nog, de schande). Ik vind dat niet meer dan normaal, want een tennisclub heeft geen fancy website nodig. Als je €100 krijgt om een website te maken voor zo'n vereniging, is dat makkelijk verdiend volgens mij want dat zijn standaard websites die je in een uur of 5 zeker degelijk kan afwerken. Daarenboven bestaat er niet zoiets als een standaard prijs voor een website. Bijgevolg is dit een eindeloze discussie.

En nu maar hopen dat bepaalde moderators hier niet anders over denken of het topic wordt gesloten.
ga jij een dynamische website met custom cms in 5 uurtjes voor 100€ in mekaar steken??
elke amateur kan dat misschien (wat ik betwijfel), maar dat wil niet zeggen dat je dezelfde prijs moet vragen dan hen.

.kw

Legacy Member
orez zei:
Stel, ik wil gaan tenissen bij een vereniging, ik zoek dus sites op, ik vind een site die er mooi, verzorgd uitziet, met goede informatie, verzorgde weergave, die mooi volgens de usability regels is opgebouwd, dus waar ik zonder problemen mijn weg vind.

Ik kom op site 2, die door 1 of andere leek in elkaar is gestoken, met flashy kleurkes, enkel en alleen maar animated gifs, slordig menu, een ramp om u weg op te vinden, doordat degene die het gemaakt heeft er geen verstand van heeft, enzovoort...

Welke tennisclub/vereniging zal mijn voorkeur genieten denk je ?

Ik kies de tennisclub die de beste reputatie geniet, waar de leukste mensen bij aangesloten zijn en die het dichtst bij mijn woonst gelegen is. Wie kiest er nu een sportvereniging op basis van usability regels op hun website.:help:

DJ_Trash zei:
wat sommigen vergeten, als je noob bent, maar je kan jezelf verkopen, ben je geen noob maar commercant
Heel juist. Helaas zijn veel zogenaamd professionele webdesigners totaal geen commercanten. Een product verkoopt zichzelf niet.

Boddah zei:
ga jij een dynamische website met custom cms in 5 uurtjes voor 100€ in mekaar steken??
Nee, maar ik zou het wel kunnen want ik heb een cms voor een wielervereniging liggen en veel aanpassing heeft dat niet nodig.

killgore

Legacy Member
.kw zei:
Ik kies de tennisclub die de beste reputatie geniet, waar de leukste mensen bij aangesloten zijn en die het dichtst bij mijn woonst gelegen is. Wie kiest er nu een sportvereniging op basis van usability regels op hun website.:help:

veel mensen ...

Veel mensen die juist gaan sporten, zeker in het geval van zo een minder populair iets (weinigen kennen grote tennisclubnamen) gaan af op een facade. En als naast een degelijke inhoud dit nog eens mooi gepresenteerd wordt zullen die zeker en vast sneller kiezen voor die club.

inhoud is dus ook nog altijd nodig he :p, typen: "we the pwnz0r tennissers, j0in US" zal niet werken vrees ik :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan