Archief - Wat was je beste foto in 2008?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Psychodweep

Legacy Member
Ben nog maar een dikke 3 maand bezig met fotografie, maar deze vind ik tot nu toe 1 van de mooiere (het is wel niet artistiek ofzo):
3052326993_f7f9a2ca34.jpg

Deze vind ik ook een heel geslaagde:
3119965631_5649f1e110.jpg

Matt.

Legacy Member
@psychodweep: leuk, let wel op storende elementen en compositie. :)
@sara: eerste foto zegt me niet zoveel; tweede mag wat meer contrast + te centraal. :)
Ook prettige feesten btw.

beide: op compositie letten en blijven fotograferen en posten. :)

As for myself: te weinig gefotografeerd dit jaar, bijgevolg niet echt iets waar ik 100% tevreden van ben, maar als 'k dan toch moe kiezen:

Joeri

Legacy Member
Goh, 'k vind dat zelf moeilijk om te selecteren eigenlijk, al heb ik adhv comments op diverse fora wel een paar foto's in gedachte.
Maar 2008 is nog niet gedaan voor mij, ik ga dus nog een weekje wachten voor ik hier post.

Pixations

Legacy Member
sara: proficiat met je aankoop! Dat gaat een leuk jaar voor u worden... :woohoo:

Psychodweep: mooi licht in die eerste foto.

matthi_182: knappe compositie.

Joeri: ik ben benieuwd :cool:

matthi_182 zei:
blijven fotograferen en posten

Idd, want enkel zo kan je groeien als fotograaf.

Mista Molla

Legacy Member
matthi_182 : mooie compo, en mooie grauwe tinten! Very Hasselblad 503-like !

wouter_dc

Legacy Member
Ik ga niet kiezen, dus post ik er een drietal :)

Van het laatste halfjaar:

3009504175_ec4d139553_o.jpg



3005709638_6bdfbff2d6_o.jpg



edit nav Mista's opmerking :p Tussen de twee bovenstaande ga ik niet kiezen, vijand!

dresse

Legacy Member
yves.jpg


Heb er mss nog betere toevallige snapshots met compact, maar van men slr-photo's die geen toevallige lucky shots zijn heb vindk deze precies den beste.
samen met deze misschien: (kon ni echt kiezen)
http://www.driesrengle.be/foto/bier.jpg

Der zit nu nog wel een rolleke in waar mss betere foto's gaan uitkomen, ma die moeten nog ontwikkeld worden... :(

SlashDotDash

Legacy Member
Het mooie is dat hier erg veel verschillende stijlen passeren. Er zit toch wel veel talent hier!

Ik plaats er twee als dag mag :)

Omdat het niet altijd macro moet zijn, ééntje van de nieuwe telg i/d familie: Pistache, toen een paar maand oud.

Foto achter linkje geplaastst



Qua macrofotografie is het moeilijk kiezen dit jaar. Ik ben er qua techniek weer wat op vooruitgegaan, maar een foto die er écht uitspringt is moeilijk om te kiezen. Om toch maar te kiezen:


2671034767_932b8991fe.jpg



.

Mista Molla

Legacy Member
Ik ga hier veel vijanden mee maken, maar ik pleit er toch voor om maar bij 1 foto te blijven, choosing is losing, maar anders wordt dit hier gewoon een nieuwe Foto's thread...

Matt.

Legacy Member
@ThierryM: 1: mooie DOF. :) 2: Mooi en toffe compo. :niceone:
@dresse: mooie foto hoor, die met de bierflesjes vind 'k stukken minder dan deze, dus goeie keuze!
@wouter: wow, die tweede is echt nice! Andere 2 zijn ook zeer goed. :)

@Pixations&Mista Molla: thanks. :)

m-be

Legacy Member
Pixations zei:
En waar is uwe foto van het jaar? Die van AnewSpider, DieselPower, dresse, Floyd, GeeKer, Gromme, Joeri, Mista Molla, Mr. Humphries, Mr.Pee, passero, SyRuS.be, ThierryM, Wouter, Xo0 en al wie dat ik nog vergeet wil ik hier ook nog graag zien! :woohoo:

Don't You Forget About Me
Don't Don't Don't Don't
Don't You Forget About Me

anyhow, 'k zal straks ook eens zoeken :) 'k denk da'k eentje in gedachten heb. Jammer genoeg 't laatste half jaar te weinig tijd gehad :(

XoN`-

Legacy Member
Ben geen fervent fotograaf, trek gewoon graag foto'tjes :)

anyway deze vondk wel mooi:

1.jpg

Pixations

Legacy Member
Wouter: die twee foto's zijn echt af! Architectuur en interieur is volgens mij helemaal uw ding :applause:

dresse: de eerste vind ik ook de beste. Ik weet dat je bezig bent met films en dat zie ik ook terug in deze foto's. Ze hebben iets cinematografisch (geen idee of dat het juiste woord is)

ThierryM: Pistache (hoe komt ge erop? :crazy:) staat er beeldig op! Scherpte is perfect, kleuren zijn prachtig en de DOF is heel aangenaam om naar te kijken :niceone:

En ivm uw tweede foto: tja, ge bent zonder twijfel de macrofotograaf van 9lives (ook al bent ge de enigste, uw werk is heel knap). Kleuren, scherpte en compositie zijn adembenemend! :love:

DieselPower: mss nog iets te drukke achtergrond maar compositie en scherpte zitten meer dan goed! Ook de kleurtoon heeft wel iets.

m-be zei:
Don't You Forget About Me
Don't Don't Don't Don't
Don't You Forget About Me

Ik ben u ook ni vergeten... gij staat hier:

Pixations zei:
...en al wie dat ik nog vergeet wil ik hier ook nog graag zien!

:hug:

XoN: je eerste is zonder twijfel de beste omwille van de mooie kleuren, het detail in de wolken en de mooie locatie :love:

ThierryM zei:
Ik plaats er twee als dag mag

Liever niet want er kan er natuurlijk maar één de allerbeste zijn. Maar er zijn nog andere die het al gedaan hebben dus we zullen het maar door de vingers zien.

In 2009 pakt dat niet meer ze! :woohoo:

dresse

Legacy Member
ik wil altijd er altijd wel eens met de grove borstel doorgaan en iedereen zijn tweede foto deleten :)

Matt.

Legacy Member
@DieselPower: 'k vind da echt een goeie foto, alleen de kleuren staan mij nie zo aan, maar voor de rest echt goe! Ik vind de "drukke" achtergrond niet echt storen door een goeie DOF. :)
@XoN: maakt uw foto es wa kleiner. :p 2 foto's aan elkaar gekleefd? Wa storende elementen en tamelijk drukke foto. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan