Archief - xHTML/CSS: Probleem met uitlijning en grootte van site

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-=Apollo=-

Legacy Member
Hallo,

ik ben momenteel bezig met het maken van een website voor een doe het zelf-zaak maar ik zit nog met een klein probleem met de uitlijning van de website. Ik wil dat die ten allen tijde mooi in het midden van IE of FF staat.
Ik heb het CSS scriptje gebruikt die ik hier op het forum eens ben tegen gekomen. Maar blijkbaar werkt het niet goed.

De intro van de website is wél mooi uitgelijnd, zowel horizontaal als vertikaal!
Code:
#content_main
{
position:absolute;
left:50%;
top:50%;
width:900px;
height:581px;
margin-left:-450px;
margin-top:-290.5px;
background-color:Transparent;
}

Bij de eigenlijke website met de content enzo loopt het echter mis:
Code:
#content 
{
	position:absolute;
	left:50%;	
	width:855px;	
	margin-left:-427.5px;
}

Ik wil er dus gewoon voor zorgen dat alles mooi in het midden staat zoals het forum hier :)!

Het laatste probleem is het niet volledig weergeven van de website als ik mijn browser naar een kleiner formaat sleep. De header enzo worden precies bijgesneden ... Ik zie niet hoe ik dit kan verhelpen.

Link

Hopelijk weten jullie raad!

Grtz

exxhal

Legacy Member
margin-top: 0;
margin-right: auto;
margin-bottom: 0;
margin-left: auto;

-=Apollo=-

Legacy Member
Bedankt voor jullie hulp, ik zal het eens proberen!!
:applause:

Evil_Dick

Legacy Member
En daarenboven nog een fix voor IE6 (die ondersteunt geen "margin: 0 auto")

Je kan deze in je main-stylesheet steken, of in een IE6 only stylesheet door gebruik te maken van conditional comments

Code:
body {text-align:center;}
#yourContainer {text-align:left;}

Xcessive-

Legacy Member
Dan heb jij een IE6 Special Edition.
margin: 0 auto; werkt zolang je pagina xhtml is en niet html.

Dit helemaal bovenaan je pagina plaatsen.
Code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

Uiteraard nog paar aanpassingen zoals je elementen afsluiten (<img />, <br />...)...

Evil_Dick

Legacy Member
Jah, ik weet best wel wat xhtml is hoor :s

Wat ik niet wist is dat ie6 in xhtml mode wel de margin:0 auto; ondersteunde.
Heb dit namelijk tegengekomen aangezien de "fix" default in men stylesheets staat.

Voor de zekerheid zou ik toch nog steeds de "fix" in men stylesheets gooien.
Je weet nooit welke pagina's later nog worden bijgemaakt door jan en alleman ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan