Wonkelrijm zei:
De enige pc winkel die ik al lang ken in 't stad en die nu nog bestaat is computerparts, 't is wel al lang de Zeb ni meer die het open houdt. Debcom is gegaan, en nog paar andere kleine winkels hebben het ook niet lang uitgezongen.
Die winkels hadden 10 jaar geleden veel klanten toen er bijna elke maand een nieuw moederbord of cpu uitkwam en iedereen nog volop de laatste nieuwe pc games wou spelen. Ken er die toen bijna kampeerden in de computerwinkel.
Tegenwoordig zijn het gewoon andere tijden, vergelijk het een beetje met een cd- of plantenwinkel, daar gaat ge nu ook niet rijk meer mee worden.
Ja kijk, ik stelde maar enkele vragen, blijkbaar moet ik hiervoor eens bij een boekhouder langs gaan, verder was alle info de moeite om te lezen, maar het zal ons toch niet tegenhouden er aan te beginnen.
Cd's is nog wel wat anders, je kan muziek zo downloaden als je ze persee niet wil betalen. Een computer die stuk is of een nieuwe moet je nog steeds iemand raadplegen, is het niet een familielid of kennis dan ga je naar een winkel.
De reden dat we in bijberoep starten is ook met het gedacht dat het misschien wel aan het uitsterven is, maar er zijn nog steeds mensen die een winkel raadplegen, en men gaat toch steeds naar de goedkoopste, wel eentje die 's avonds open is, je hoeft je niet te haasten na je werk dus, eentje die aan huis komt indien nodig, en eentje die geen ongelooflijk dure prijzen heeft zoals de meeste van onze concurrenten die zal de voorkeur wel krijgen. ik wil hier geen 36000€ op jaarbasis mee verdienen al informeerde ik mij steeds dat dit een verplichting was, ik wil van mijn hobby en ook mijn collega zijn hobby onze job maken, en al levert dat slechts 800€ netto per maand op, dan is dat maar zo, we werken er ten slotte maar 16 per week, en wat is werken als je iets zo graag doet als je hobby?