Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

NotoriousP

Legacy Member
Mmm materiaalfysica is toch precies meer dan gedacht, alle goe dat ik er 6 dage voor heb. :p

_ns_

Legacy Member
syNk zei:
Ik zou zeggen fout, overeenstemming over het goed en de prijs is voldoende

Ok thx, was ook mijn gedacht. Ik twijfelde wat aangezien de regels van koop (BW) van suppletief recht zijn.

Utred

Legacy Member
Fucking nuon denkt dat ik ze geld moet en nu hebben ze al een externe firma daarvoor ingeschakeld, ookal heb ik het bedrag ondertussen voor de zekerheid al betaald in afwachting van dat het opgelost wordt. Efkes 186 euro voor een factuur van 60. Nu moet ik daar naar bellen tot er iemand oppakt en waarschijnlijk nog aangetekende brieven gaan sturen ook, wat ik ook al eens gedaan heb. Fuck ik heb hier echt geen tijd voor nu. Kutmongolen.

TheRedDevils

Legacy Member
Tsubasa zei:
Dilemma!

Wiskunde laten vallen en dan normaal slagen op de andere 5 (want komt zo genoeg tijd vrij) of alles proberen en dan eigenlijk toch ook sowieso (hoogstwaarschijnlijk) 1 buis, want voor financiële analyse heb ik maar 1,5dagen.

+ kans dat ik ook op micro buis (want ga niet genoeg tijd hebben om het 3e deel meer dan gewoon te lezen) + kleine kans dat ik op wiskunde buis (goed, ik onderschat mezelf hier mss op want heb er veel tijd voor uitgesteld, maar toch.). Kan natuurlijk ook (veel) geluk hebben en geen buizen hebben als ik voor het 2de ga + buis financiële zal deze zomer minder tijd innemen dan een buis wiskunde.

Deze beslissing moet 14 januari genomen worden, want dan begin ik aan wiskunde. Ma denk dat ik niet aan wiskunde zal beginnen die dag ;) :p.

Edit. Voorwaarde aan mezelf: wel blijven gaan zoals gisteren alsof je tijd te weinig hebt :p en niet beginnen slacken en dan ook te weinig tijd hebben om op die 5 examens te slagen.

EW/TEW/HIR? :p
FAO is het simpelste vak, als je dat goed voorbereid hebt is dat te doen op anderhalve dag (of is die prof veranderd? kon zijn dat ze met pensioen ging, weet het niet meer...) Als je die ratio's vanbuiten kent sta je al heel ver. Wiskunde is idd echt zwaar, ben dat examen nog niet vergeten. Onmogelijke oefening zat er daar in ^^

Mijn rooster suckt ook wel, om te beginnen 3 examens op 6 dagen en om te eindigen 3 examens op 16 dagen :D

Misericordiam

Legacy Member
Utred zei:
Fucking nuon denkt dat ik ze geld moet en nu hebben ze al een externe firma daarvoor ingeschakeld, ookal heb ik het bedrag ondertussen voor de zekerheid al betaald in afwachting van dat het opgelost wordt. Efkes 186 euro voor een factuur van 60. Nu moet ik daar naar bellen tot er iemand oppakt en waarschijnlijk nog aangetekende brieven gaan sturen ook, wat ik ook al eens gedaan heb. Fuck ik heb hier echt geen tijd voor nu. Kutmongolen.


Moet je studeren ofzo?


:evil:

Snowyflake

Legacy Member
grrr :s kga keer opsttaan maar ben niet content :s Om 9u komt mijn ma binnen "ja kan nie op netwerk van mijn werk kga naar Brugge gaan werken gij moet de kuisvrouw binnenlaten om 10u30" Dus dan was ik al wakker om 9u en bleef ik wakker tot 10u30 door de gedachte dat ik sebiet weer ging mogen opstaan en dan sinds dat de kuisvrouw er is met al dat gestofzuig en lawaai ook niet veel meer kunnen slapen :s nu oververmoeid proberen douchen en eten en dan eens beginnen :sad:

Iemand

Legacy Member
_ns_ zei:
Ok thx, was ook mijn gedacht. Ik twijfelde wat aangezien de regels van koop (BW) van suppletief recht zijn.

De twee essentiële elementen waar een wilsovereenstemming moet over bestaan van een koop zijn het goed en de prijs.

Hetgeen wat jij voorlegt lijkt mij een betalingsmodaliteit en doet bijgevolg niets af aan het sluiten van de koop maar situeert zich eerder in een uitvoerend kader.

Anderzijds lijken mij wel mogelijkheden denkbaar waarbij een storting van 15% een overeenstemming/aanvaarding met betrekking tot de prijs geeft wanneer dit vooraf werd afgesproken. Dan is een betaling van een deel de materiële veruitwendiging van de wilsovereenstemming.

Recht is zoals altijd grijs, dus als je je zaak kan beargumenrmteren maak je een kans volgens mij.

Baats

Legacy Member
TheRedDevils zei:
EW/TEW/HIR? :p
FAO is het simpelste vak, als je dat goed voorbereid hebt is dat te doen op anderhalve dag (of is die prof veranderd? kon zijn dat ze met pensioen ging, weet het niet meer...) Als je die ratio's vanbuiten kent sta je al heel ver. Wiskunde is idd echt zwaar, ben dat examen nog niet vergeten. Onmogelijke oefening zat er daar in ^^

Mijn rooster suckt ook wel, om te beginnen 3 examens op 6 dagen en om te eindigen 3 examens op 16 dagen :D

En dan te denken dat FA bij ons één van de zwaarste is :unsure:

Tjee

Legacy Member
Ja ne maat van mij is geswitched van TEW naar HW na een deel van zijn 2e bach (GIT) gedaan te hebben. FAO had hij toen spijtig genoeg niet opgenomen in zijn GIT :p

Tsubasa

Legacy Member
TheRedDevils zei:
EW/TEW/HIR? :p
FAO is het simpelste vak, als je dat goed voorbereid hebt is dat te doen op anderhalve dag (of is die prof veranderd? kon zijn dat ze met pensioen ging, weet het niet meer...) Als je die ratio's vanbuiten kent sta je al heel ver. Wiskunde is idd echt zwaar, ben dat examen nog niet vergeten. Onmogelijke oefening zat er daar in ^^

Mijn rooster suckt ook wel, om te beginnen 3 examens op 6 dagen en om te eindigen 3 examens op 16 dagen :D

Ja, TEW. Heb al van veel mensen gehoord dat FAO gemakkelijk is, maar dit jaar terug andere prof + het examen gaat anders zijn als ge ze moet geloven. Oh, en ga niks kunnen voorbereiden, dus voor de eerste keer bekijken op die 1,5 dagen :unsure:. 'T is wiskunde I (:$), zit in een schakeljaar. Die is niet zo moeilijk, weet ik wel, ma toch. Voorlopig toch liever zekerheid en 1 buis, maar ik moet de keuze eigenlijk nog niet maken.

Ironpole

Legacy Member
Best wel erg dat voor de oefeningen van een vak ik cursusmateriaal gebruik, BEHALVE van het vak zelf. Lolletjes! Slechte cursus is slecht.

Zelfs in de cursus van het inleidende vak staan nuttigere dingen, pijnlijk.

Snowyflake

Legacy Member
Vraagske voor Baats en TRD

Gaan jullie die grote samenvatting van recht helemaal leren of gewoon zelf uit boek? Want die samenvatting staan wel belangrijke dingen in maar neemt wss 2 volle dagen in beslag om het allemaal eens te bekijken :s

Monoslay

Legacy Member
Installatie van mijn office 2010 gaat zo traag. (legit trouwens)
Zo kan ik ni beginnen te studeren eh...

Utred

Legacy Member
2 pagina's over hoe belangrijk de veneuze terugkeer is voor het hartdebiet. Nogal logisch dat als er meer bloed toekomt, er ook meer vertrekt, zou ik denken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan