Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Utred

Legacy Member
Studentenliedjes zijn nu eens echt omtertstomst.

Cursus is uit, na vandaag nog 2 dagen om te herhalen!

Duckwhisperer

Legacy Member
_ns_ zei:
Vraagje voor de lawyers:

Er bestaan koopcontracten die pas voltrokken zijn bij de betaling van een voorschot van 15% van de koopprijs. Juist of fout?

Volgens mijn cursus Bijzondere overeenkomsten is het antwoord daarop "juist".
Op grond van art. 45 §1 Wet Consumentenkrediet.
Het betreft hier verkoop op afbetaling.
Maar, ik heb het eventjes opgezegd en dat artikel is opgeheven sinds 1 december 2010.
Mijn antwoord nu (op een examen) zou dus "fout" zijn. :p

Afiscaliteit

Legacy Member
Toch al zeker 2 à 3 uur bezig en nog maar 13 pagina's verder. Het vlot niet echt vandaag...

metaphore

Legacy Member
Wat moeten de mannen van rechten eigenlijk altijd leren?

Ben nu bv. geneeskundig recht aant doen, maar alles staat in de codex, dus nu ben ik maar wat aan het kleuren in dat boekje en voor de rest verveel ik mij maar...

Ben wel niet in de lessen geweest dus ik weet niet wat ze van ons verwachten.. Iemand van rechten tips waar ge op moet letten? :p

Cadiuro

Legacy Member
Afiscaliteit zei:
Toch al zeker 2 à 3 uur bezig en nog maar 13 pagina's verder. Het vlot niet echt vandaag...

2 uur en 10 pagina's gedaan (ga nu terug beginnen), maar ben daar wel blij mee. 5 pagina's voor Geologie is een goed gemiddelde... Tzijn relatief korte hoofdstukken, maar je moet dan wel praktisch elk woord kennen. Prof verwacht veel.

Put_met_keren

Legacy Member
Pfft... De ene dag geraak ik redelijk vlot uit mijn bed. En de volgende dag dan absoluut niet.
't Was 10 na 12 :s 'k Ben dan om half 2 in gang geschoten. Weer eens Frans voor de verandering. La négation et l'interrogation en nog iets van grammatica. Dan wacht er nog een shitload aan vocabulaire en teksten.
On y va!

Tibokio

Legacy Member
metaphore zei:
Wat moeten de mannen van rechten eigenlijk altijd leren?

Ben nu bv. geneeskundig recht aant doen, maar alles staat in de codex, dus nu ben ik maar wat aan het kleuren in dat boekje en voor de rest verveel ik mij maar...

Ben wel niet in de lessen geweest dus ik weet niet wat ze van ons verwachten.. Iemand van rechten tips waar ge op moet letten? :p

Ik in mijn eerste jaar heb verdorie maar 1 echt rechtsvak dit semester :p Wat ik persoonlijk jammer vind.

Verder heb ik 2 geschiedenisvakken en filosofie :sop:

Joeshoe

Legacy Member
metaphore zei:
Ben nu bv. geneeskundig recht aant doen, maar alles staat in de codex, dus nu ben ik maar wat aan het kleuren in dat boekje en voor de rest verveel ik mij maar...

Ik doe nu geen recht, maar ik dacht da als alles in de codex staat het de bedoeling is da ge weet waar het staat en ge het snel kunt opzoeken. Beetje zoals een standaard openboek examen waar ge maar een beperkte tijd hebt.

Snowyflake

Legacy Member
TheRedDevils zei:
Post nog eens wat oefeningen? Recht gaat te snel vooruit en zo kan ik wat wiskunde oefenen :unsure:

:)

Matt. zei:
Sowieso als ge wil werken, kunt ge werken. :p En met een bachelordiploma op zak... En zelfs zonder, ik ken genoeg plaatsen waar ze constant werkvolk zoeken. Als ge ziet wa voor volk daar komt werken, amai, geen wonder dat die ofwel na een week zelf niet meer komen of na een maand buitengesmeten worden. Als ge wíl werken, dan kunt ge dat in BE zeker, merk ik.

En het gaat niet enkel om studeren, ik zal 99% zeker wel nog wat verder afzien en mijn jaren uitdoen en master halen. De vraag is: wat daarna? Die-hard gaan voor de carrière/PhD, of toch maar een wat chillere job en veel tijd voor jezelf? Een aantal jaar die-hard carrière en dan terugvallen op een job die je wat meer ademruimte geeft? Wat als ge de job van uw leven aangeboden krijgt maar daarvoor uw familie/vrienden moet achterlaten, die ge dan misschien nog een paar keer per jaar ziet? Ik (en vele anderen hier) ga met mijn diploma wellicht de kans hebben om in eender welk van die scenario's terecht te kunnen komen, dus ooit (over een goed jaar in mijn geval) moet ge toch een keuze maken en het zal een belangrijke zijn, want ze zal de rest van uw leven beïnvloeden... :)


Ik ben er zelf ook nog niet 100% aan uit maar als ge voor de carriere gaat dan is uw werk uiteindelijk ook uw passie enal he. En vrienden ... Als ge van 's ochtends tot s' avonds laat werkt gade idd geen tijd meer hebben voor uw vrienden van nu maar als ge geluk hebt met uw collega's kunnen dat wel nieuwe goeie maten worden he :D Uiteindelijk kijk naar al die goeie vrienden dat ge had in het lager en in het middelbaar en nu niet of nauwelijks meer ziet. Ik zie mijzelf wel nog voor carriere gaan maar langs de andere kant, chill jobke en na mijn uren gaan surfen klinkt natuurlijk ook niet slecht :woohoo: Gelukkig zit ik nog maar in mijn tweede jaar dus nog jaaaaren voordat ik belangrijke keuzes moet maken :D

Racing_Genk

Legacy Member
Put_met_keren zei:
Pfft... De ene dag geraak ik redelijk vlot uit mijn bed. En de volgende dag dan absoluut niet.
't Was 10 na 12 :s 'k Ben dan om half 2 in gang geschoten. Weer eens Frans voor de verandering. La négation et l'interrogation en nog iets van grammatica. Dan wacht er nog een shitload aan vocabulaire en teksten.
On y va!
Ga er maar vanuit da ge totaal nie den enige zijt :p

€M!€|

Legacy Member
JonasVer zei:
Hallo,
Ik zit nu op 9 dagen van mijn eerste examen en ik heb nog praktisch niks gedaan, ik heb 5-6 weken lessen gemist door ziekte en gewoon niet gaan, van 2 vakken heb ik nog geen enkele les meegevolgd( economie en geschiedenis) (economie heb ik ook 0.0 van gezien in het middelbaar onderwijs)
Ik ben nu natuurlijk bijna dood van de stress en heb geen idee hoe dit nog aan te pakken...
Wie zegt dat het nog mogelijk is voor mij om er door te zijn voor mijn vakken? Of moet ik selecteren?
1ste jaar toegepaste taalkunde engels-spaans in Gent trouwens..

thx
Klikt tamelijk erg ja, maar laat u nooit bang maken.
Gebt et ook uzelf aangedaan natuurlijk.
Klassieke fout.

Maar kom, 9 dagen is echt wel IETS, maar ja, je moet je hierin dan echt wel super hard 100% inzetten, no-life study mode !
Er bestaan idd nog herexamens vriend, maar zorg nu dat je de vakken die je goed kan, of toch beter dan andere zeer goed te kennen, zodat die vakken al wegvallen. Voor economie/geschiedenis kan dat niet zeer moeilijk zijn, en indien hulp nodig vraag aan iemand van je richting...
Good luck !

metaphore

Legacy Member
Tibokio zei:
Ik in mijn eerste jaar heb verdorie maar 1 echt rechtsvak dit semester :p Wat ik persoonlijk jammer vind.

Verder heb ik 2 geschiedenisvakken en filosofie :sop:

Joeshoe zei:
Ik doe nu geen recht, maar ik dacht da als alles in de codex staat het de bedoeling is da ge weet waar het staat en ge het snel kunt opzoeken. Beetje zoals een standaard openboek examen waar ge maar een beperkte tijd hebt.

ok dan ben ik op 1u tijd klaar met den helft van de cursus :p
I :love: recht

Spijtig dat ik voor de rest nooit openboek examens heb gehad :D

Afiscaliteit

Legacy Member
@ Snowyflake; Jah we leven nu eenmaal in een prestatiemaatschappij. Iedereen is op zoek naar erkenning en waardering. Een bachelordiploma ( heb ik nu op zak:p) is jammer genoeg niet meer voldoende in België.

Als je kijkt naar Spanje bijvoorbeeld daar is een Bachelor diploma al meer dan voldoende. Als dan nog Rechten hebt gedaan dan wordt je daar op handen gedragen bij wijze van spreken. Als je hier leest hoe sommige over die richting spreken..:p

Morrissey

Legacy Member
Vandaag vroeg opgestaan, weer bij mijn grootouders gaan leren en toch een serieus stuk opgeschoten. Ik kan zonder zorgen het weekend ingaan, om dan met mijn examens te beginnen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan