Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

Th1x4nG

Legacy Member
Ben nu aan 't twijfelen of ik het in augustus ga doen of morgen effe bij den doktoor langs. Wanneer plannen ze dat examen dan in? In de lesvrije week en ge gaat er zelf geen inspraak in hebben zeker?

Insanitarium

Legacy Member
glashelder zei:
Ik vond het echt supersaai en nog saaier om te leren. Ik had net een 9 in eerste zit. Irritante giscorrectie.

Maar broodnodig, idd. Dit semester moesten we een onderzoeksplan opstellen voor het werkcollege... Dat is gewoon methodologie in de praktijk en dat kwam echt super van pas, met theoretisch en conceptueel model en zo. Volgend semester moeten we een effectieve vragenlijst opstellen voor dat onderzoeksplan, dus ja, ik ben wel blij dat ik dat vak gehad heb op zich. In ons jaar zitten 30 schakelstudenten en daarmee moesten we dat onderzoeksplan opstellen, dus eigenlijk moesten we eerst de halve cursus methodologie aan hen uitleggen... (Het is de eerste keer dat er zoveel schakels zitten.)

Haha, ohhhh. Vorig jaar hadden we daar ook groepswerken voor. Het hele jaar door.
Gedurende het eerste semester moest we een vragenlijst opstellen, conceptueel schema etc etc, en in het tweede semester moesten we de data analyseren. SPSS en Nvivo zijn niet mijn vriendjes. :sop:

Best wel grappig dat je die statistiek eerst leert, en dat dan een programma het voor je uitrekent :P

De theorie is niet ZO erg imo, maar het zijn gewoon de werkcolleges die zo vreselijk tijdrovend zijn.

30 schakels lijkt me wel best veel, ik dacht dat er maar een 30-tal mensen in je jaar zaten?

Insanitarium

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Ben nu aan 't twijfelen of ik het in augustus ga doen of morgen effe bij den doktoor langs. Wanneer plannen ze dat examen dan in? In de lesvrije week en ge gaat er zelf geen inspraak in hebben zeker?

Kdacht niet dat ze het zomaar goedkeuren, ook al hebt ge een briefke.

Zijt ge serieus ziek, of niet?
(Ja, ik ben een naïef kind.)

Th1x4nG

Legacy Member
Nee, niet serieus ziek :p Zou idd misschien wat te makkelijk zijn, ik zal maar 'normaal doen' en gewoon es gaan zien naar de vragen morgen, en het voor de zomer houden. :p

Nunak

Legacy Member
Ik stop ermee voor vandaag. Morgen en overmorgen herhalen en examenvragen maken :)
En morgen ook eens op tijd proberen op te staan :p

glashelder

Legacy Member
Insanitarium zei:
Haha, ohhhh. Vorig jaar hadden we daar ook groepswerken voor. Het hele jaar door.
Gedurende het eerste semester moest we een vragenlijst opstellen, conceptueel schema etc etc, en in het tweede semester moesten we de data analyseren. SPSS en Nvivo zijn niet mijn vriendjes. :sop:

Best wel grappig dat je die statistiek eerst leert, en dat dan een programma het voor je uitrekent :P

De theorie is niet ZO erg imo, maar het zijn gewoon de werkcolleges die zo vreselijk tijdrovend zijn.

30 schakels lijkt me wel best veel, ik dacht dat er maar een 30-tal mensen in je jaar zaten?

Wij hebben echt superveel groepswerken, snap echt niet waarom :sop: Werk nog liever alleen, komt uiteindelijk toch neer op evenveel werk als je pech hebt.

Wij moeten dus volgend semester een vragenlijst opstellen én die zelf gaan afnemen (yay :sop:). Volgend jaar moeten we dan de data analyseren met SPSS. Dit semester ook nog een ander groepswerk gehad, met kwalitatief onderzoek (16 diepte-interviews per groep) en daarna de data inductief analyseren. Dat was echt zoveel werk.

Statistiek en dan SPSS vond ik ook maar raar, tijdens statistiek zat ik de hele tijd te denken "allez, er is een computer die dat voor je doet!", haha. Maar ze willen dat je het mechanisme snapt zeker. SPSS is ook niet mijn beste vriend hoor... Deze week examen van gehad. 't Zal erop of eronder zijn :s

Ja, er zitten 30 tweede bachelors sociologie (die dus vanuit het eerste jaar komen) en 30 schakelstudenten, ongeveer. Die schakelstudenten zitten niet voor alle vakken bij ons. Het is ook een beetje absurd, evenveel schakels als reguliere studenten. De proffen weten precies ook niet goed wat ze ermee moeten aanvange, het is het eerste jaar dat het zoveel is. Voor het werkcollege hebben ze geprobeerd om het aantal schakels gelijk te verdelen over de groepjes, maar voor bijvoorbeeld kwantitatieve analyse is het erg moeilijk, aangezien zij statistiek en kwantitatieve tegelijk moeten doen.

Insanitarium

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Nee, niet serieus ziek :p Zou idd misschien wat te makkelijk zijn, ik zal maar 'normaal doen' en gewoon es gaan zien naar de vragen morgen, en het voor de zomer houden. :p

No worries, ik ga niet zagen over het ethische :p

In de hoeveelste bach zit ge?

Misericordiam

Legacy Member
glashelder zei:
No prob. :) Wat studeer jij eigenlijk?

Nog steeds criminologie.

En ik ben nog steeds diegene aan wie je die samenvatting hebt gegeven maar 'k ben van naam veranderd.

Th1x4nG

Legacy Member
Tweede jaar TEW, zonder iets mee te nemen. Maar heb me mispakt aan het eerste vak, de klik is wat te laat gekomen, en had dan geen zin meer om nog te leren voor gewoon een 10. Het is best een gemakkelijk vak, waar ik in de zomer 15+ op wil halen.

Het erge vind ik dat ik al maar vier vakken heb, en het derde ook al heb laten vallen... Maar ben wel nu bezig aan vak 2 en dat kan heel goed lukken; daarna heb ik tien dagen de tijd voor statistiek.

glashelder

Legacy Member
Misericordiam zei:
Nog steeds criminologie.

En ik ben nog steeds diegene aan wie je die samenvatting hebt gegeven maar 'k ben van naam veranderd.

Aah, zo. :) Snapte al niet waarom je op een antwoord van mij had gehoopt :p

Insanitarium

Legacy Member
glashelder zei:
Wij hebben echt superveel groepswerken, snap echt niet waarom :sop: Werk nog liever alleen, komt uiteindelijk toch neer op evenveel werk als je pech hebt.

Ja, ik haat groepswerken. Vooral als het met incompetente mensen is :P
'Ja, ik vond geen artikels daarover.'
En dan staat gij en uw ander groepslid daar met iedereen een zevental verschillende artikels :')

Het is gewoon een dom systeem dat ervoor zorgt dat incompetente mensen, die zelf niks kunnen verwezenlijken, er toch nog door raken.

glashelder zei:
Wij moeten dus volgend semester een vragenlijst opstellen én die zelf gaan afnemen (yay :sop:). Volgend jaar moeten we dan de data analyseren met SPSS. Dit semester ook nog een ander groepswerk gehad, met kwalitatief onderzoek (16 diepte-interviews per groep) en daarna de data inductief analyseren. Dat was echt zoveel werk.

Yuck :(
Wij moesten er vorig jaar 2 per persoon doen, en iedere groep had ongeveer 4-5 personen.
Van wie heb je je methodologie vakken gekregen? :O

Insanitarium

Legacy Member
Misericordiam zei:
Nog steeds criminologie.

En ik ben nog steeds diegene aan wie je die samenvatting hebt gegeven maar 'k ben van naam veranderd.

:O

Nullum crimen, nulla poena sine lege.

Jaja, de crimi's schermen ook graag eens met latijnse uitspraken.
De Wever zou glimlachen als hij dit zag.

In welk jaar zit ge?

Th1x4nG zei:
Tweede jaar TEW, zonder iets mee te nemen. Maar heb me mispakt aan het eerste vak, de klik is wat te laat gekomen, en had dan geen zin meer om nog te leren voor gewoon een 10. Het is best een gemakkelijk vak, waar ik in de zomer 15+ op wil halen.

Het erge vind ik dat ik al maar vier vakken heb, en het derde ook al heb laten vallen... Maar ben wel nu bezig aan vak 2 en dat kan heel goed lukken; daarna heb ik tien dagen de tijd voor statistiek.

Ah, ik begrijp de frustratie wel.
Is vak 3 echt onmogelijk?

Th1x4nG

Legacy Member
Ja, of ik moet ineens 10 dagen aan een stuk mij 12 uur per dag insanely kunnen concentreren. Heb er niks aan gedaan onder 't jaar of in de blok aan vak 3, en als ik het ni laat vallen ga ik ze allebei nog verknoeien. :sop:
Beetje nen overdreven slechten blok gehad, eerste twee weken zo goed als niks gedaan, dan aan 't begin van deze week nog dik zitten overgeven en 2 dagen puur in m'n bed gestoken.

glashelder

Legacy Member
Insanitarium zei:
Ja, ik haat groepswerken. Vooral als het met incompetente mensen is :P
'Ja, ik vond geen artikels daarover.'
En dan staat gij en uw ander groepslid daar met iedereen een zevental verschillende artikels :')

Het is gewoon een dom systeem dat ervoor zorgt dat incompetente mensen, die zelf niks kunnen verwezenlijken, er toch nog door raken.
Echt hé :sop: De prestaties worden gewoon naar het gemiddelde getrokken. Tof voor de mensen die er anders niks van bakken, maar mensen die heel goed hun best doen en anders goeie punten halen, komen er nu ook minder goed uit. Ik was ook altijd diegene die met een hele lijst artikels afkwam (komaan, hoe moeilijk is het nu om de referentielijst van artikels die we al hebben uit te pluizen?) Mijn groepje voor het werkcollege viel nog mee, dat ging uiteindelijk gewoon goed, maar m'n groepje voor die diepte-interviews was gewoon kut. Ik had meer werk met andere groepswerken kalmeren en uitleggen wat ze moesten doen en verbeteren wat ze hadden gedaan dan dat ik had met mijn eigen dinges :sop:


Insanitarium zei:
Yuck :(
Wij moesten er vorig jaar 2 per persoon doen, en iedere groep had ongeveer 4-5 personen.
Van wie heb je je methodologie vakken gekregen? :O
Wij dus 3 per persoon, en één iemand 4. Die interviews zelf vielen nog mee (alleen mijn eerste was echt superslecht), maar dat werk achteraf... Uittypen en coderen en dan verbanden gaan zoeken... Jezus zeg. We moesten de uitgetypte interviews afgeven op CD-rom, ik heb mij dan nog mogen bezig houden met 13 interviews verbeteren qua layout, spelling en grammatica :angry: Serieus, van ene had ik een uitgetypt interview gekregen met freaking smileys erin...

Wij hebben maar één methodologie vak (methodologie, namelijk :unsure:) en krijgen dat van Roose. Zal wel een andere dan die van jullie zijn, 't is een socioloog.

glashelder

Legacy Member
Th1x4nG zei:

Heb dat interview hier nog staan, in de ruwe versie. Stukje:

Dus, uw leefdtijd? "wordt dat nu live opgenomen, ja?" ja da wordt live opgenomen :)
mijne leefdtijd? eum 32 jaar.
en uw oplieding?: graduaat mechanica.
en uw huidige job? zelfstandig he.
Normaal beginnen we met een drop off, ik ga je wat literatuur voorleggen, zoals de libelle, zou je dat lezen?
Ja, als da dor van Sara(vriendin) ligt lezekik da
maar zelf zou je dat nie kopen?
Neu, Nee! kben geabonneerd op de humo, da wel. maar zo story en zo, sara koopt da soms, maar ik lees dat dan enkel op het toilet e :). das de enige plaats waardadik dat lees, op 'twc en in mijn bedde. maar voor de rest.
Das vooral ontspanning?
Dat is't, maar ook interessant e, interressante artikels en tv gids, alhoewel dak daar niezuveel nor kijke. ma tzijn altijd wel goeie artikels en reeksen.
Die artikels, als ge da leest, haalde daar dan iets uit? om bijvoorbeeld te kunnen meeklappen op cafe? ja,joa, ma uk gewoon voor te zeggen, kijk ke overtlest da gelezen, en de mensen tan, aia?

Die wou dat dus zo afgeven :wtf: Het was een minorstudent die archeologie studeerde, nu weet ik niet wat voor papers ze daar schrijven... Maar bij ons zien ze er toch niet zo uit.

En daar moest ik dan wijs uit geraken hé. Dat dialect is nog niks (dat was de bedoeling, je moet het uittypen zoals het gezegd werd), maar hoofdletters, leestekens, spelling, namen, duidelijke onderscheiding tussen interviewer en respondent, GEEN SMILEYS,...

Z'n andere 3 interviews waren al niet veel beter. Van één interview was hij de helft "kwijt" (:wtf:) dus dat begon midden in een interview en de rest was dus exact zo als hierboven.

Joeshoe

Legacy Member
Ja lap, mijn kamer ruikt nog steeds naar de chips die ik daarstraks gegeten heb en nu krijg ik terug zin in chips maar ze zijn allemaal op :cry: First world problems enal :cry: :cry: :cry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan