Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

Th1x4nG

Legacy Member
wow en desktopversie ook, da ziet er zot confronterend uit :D

kga mij een doucheke pakken en dan echt eens een half uur werken, wrsl 100000 slides gedaan krijgen

Matt.

Legacy Member
Eens geprobeerd, mét tikgeluidje. Misschien word ik dan geconditioneerd om aandachtig te zijn als dat spel aan 't tikken is. :unsure: Eerste sessie, so far so good. Wel maar 5 minuten pauze met dat spel, vergeten aan te passen, maar we doen verder. :unsure:

Faun

Legacy Member
Matt. zei:
Eens geprobeerd, mét tikgeluidje. Misschien word ik dan geconditioneerd om aandachtig te zijn als dat spel aan 't tikken is. :unsure: Eerste sessie, so far so good. Wel maar 5 minuten pauze met dat spel, vergeten aan te passen, maar we doen verder. :unsure:

Kheb desktopversie ook net gedownload. Tikgeluidje is bij mij niet nodig aangezien ik met zeer zachte klassieke muziek studeer.

Matt.

Legacy Member
Alle slides zijn erdoor. Wel een behoorlijk aantal zaken die nog niet volledig duidelijk zijn, maar veel wijzer zal ik sowieso niet meer worden...

Faun

Legacy Member
Ik zou het normaal moeten kunnen, niet superveel aan gedaan maar alle audio opnames beluisterd en dit zorgt toch wel voor een hevige tijdswinst dat ik alle extra teksten niet zelf moet lezen.

Th1x4nG

Legacy Member
Matt. zei:
Alle slides zijn erdoor. Wel een behoorlijk aantal zaken die nog niet volledig duidelijk zijn, maar veel wijzer zal ik sowieso niet meer worden...

haha allemaal dankzij die app? :d
Ik had op 20 minuten ook ineens 100 slides gedaan... maar veel zal er wel ni blijven plakken zijn. Wat een gore kutslides zijn die slides van de projectlessen. :unsure:

Matt.

Legacy Member
tom1 zei:

Nja, ferme animatie! Alles is inderdaad veel ingewikkelder dan we x aantal jaar geleden dachten. :p Bv. "RNA polymerase": vroeger dacht men dat dit 1 eiwit was, ondertussen denken we dat er (als ik het mij goed herinner) meer dan 70 polypeptiden een rol spelen! (En alsof het nog niet goed genoeg was, zijn er ook nog grote verschillen tussen species. :p)
In die animatie ook: kinetochoor. Vroeger: "aja, die microtubuli zitten daaraan en da trekt da uiteen é". Nu: "Oeps, 200 eiwitten bij betrokken!". :p
Nu ja, redelijk droge materie allemaal, indrukwekkend maar tergend traag om onderzoek in te doen. Sommige onderzoekers werken jaren op 1 eiwit. Bv. Van Damme vertelde onlangs nog dat ze ondertussen 4 jaar op een bepaald eiwit werken (naast andere zaken ofc), en ze waarschijnlijk gewoon zullen moeten ophouden omdat ze er niet verder mee raken... (Van sommige eiwitten is het (momenteel) bv onmogelijk om de 3D structuur te "meten". Voorspellen allemaal goed en wel, maar dat staat ook nog in z'n kinderschoenen.)
Maar dergelijke kennis is teveel cel&gen voor de andere bio-ir richtingen denk ik. :p Dus de gemiddelde bio-ingenieur zal wrs afstuderen met de gedachte "aja, RNA polymerase, dat is dat eiwit dat DNA afschrijft en mRNA maakt". :p En terecht natuurlijk.

Ik vraag me soms af hoe anderen hun richting spannend kunnen vinden, maar dat zal wel gewoon aan mijn beperkte kennis ervan liggen. :p (No offence hé, maar van bv architecten komt het over alsof ze leren wat de eigenschappen van beton zijn en wat ze ermee kunnen doen. Weinig intrigerend, denk ik dan. :p Iemand anders die ik ken (burgie) voert testen uit op een materiaal om de eigenschappen ervan te bepalen. Allemaal wel nuttig, maar echt spannend kun je die experimenten toch niet noemen. :p Andere bio-ir's zijn bv. bezig met kijken wat het effect is van verschillende handelingen in de keuken op pesticideresiduen. Daar doctoreert ge dus op, op wat groenten koken, stomen, microwaven, ... en vervolgens wat analytische chemie. :unsure: Nuttig ja, weinig intellectueel uitdagend, lijkt me. :p Moleculaire biologie is voorlopig onvatbaar complex. :cool:)

Edit: smiley overload precies!
Nu bedtijd, wekker om 9h, dan kan ik nog een uurtje of 2 herhalen. Slaapwel en succes aan de ochtendshift/examenmensn morgenochtend!

freakykiller

Legacy Member
Matt. zei:
Ik vraag me soms af hoe anderen hun richting spannend kunnen vinden, maar dat zal wel gewoon aan mijn beperkte kennis ervan liggen. :p (No offence hé, maar van bv architecten komt het over alsof ze leren wat de eigenschappen van beton zijn en wat ze ermee kunnen doen. Weinig intrigerend, denk ik dan. :p Iemand anders die ik ken (burgie) voert testen uit op een materiaal om de eigenschappen ervan te bepalen. Allemaal wel nuttig, maar echt spannend kun je die experimenten toch niet noemen. :p
Edit: smiley overload precies!
Nu bedtijd, wekker om 9h, dan kan ik nog een uurtje of 2 herhalen. Slaapwel en succes aan de ochtendshift/examenmensn morgenochtend!

Ge kiest dan ook weer vooral richting bouwkunde :p. imo de minst interessante :unsure:

Matt.

Legacy Member
Nja, gewoon wat een vakidioot aan 't worden waarschijnlijk, waardoor ik de rest minder boeiend vind. :unsure: Ik wou met oudjaar aan iemand uitleggen wat ik zou willen doen (en hopelijk ga doen) voor mijn thesis. Dan probeer ik dat dus zo basic mogelijk uit te leggen en dan begin ik met "ge weet dat DNA opgebouwd is uit allemaal lettertjes en dat de volgorde van die lettertjes uw genen bepaalt?", en dan kijkt de helft van de mensen al naar u van "dude, what are you talking about". Everytime my heart dies a little inside. :(

Maar goed, slapen dus. :unsure:

glashelder

Legacy Member
Matt. zei:
Nja, gewoon wat een vakidioot aan 't worden waarschijnlijk, waardoor ik de rest minder boeiend vind. :unsure: Ik wou met oudjaar aan iemand uitleggen wat ik zou willen doen (en hopelijk ga doen) voor mijn thesis. Dan probeer ik dat dus zo basic mogelijk uit te leggen en dan begin ik met "ge weet dat DNA opgebouwd is uit allemaal lettertjes en dat de volgorde van die lettertjes uw genen bepaalt?", en dan kijkt de helft van de mensen al naar u van "dude, what are you talking about". Everytime my heart dies a little inside. :(

Maar goed, slapen dus. :unsure:

Is dat lijk geen middelbaar niveau? Dat weet ik zelfs :p

Maar ik herken het ook wel hoor. Ik zit hier de hele dagen "OMG SOCIOLOGIE :love:" en ik snap niet waarom niet iederéén zich 24/7 daarmee bezig houdt :p Hoe kan je dat nu niet interessant vinden! En dan begin ik met theorieën uit te leggen en dan kijken ze ook zo van "mens, waar héb je het over :wtf:" :sad:

Joeshoe

Legacy Member
Bouwkunde is echt wel een slecht voorbeeld. :p Maar iedereen heeft wel zo zijn eigen ding dat hij het interessantste vindt zeker. Ik geraak er zelf bijvoorbeeld in de verste verte niet aan uit waarom iemand bv boekhouder zou willen worden, terwijl ik ook bitter weinig mensen ken die mijn passie voor elektronica en ict zaken delen. Gewoon al het feit dat ik een deftige pc op mijn kamer heb staan is voor sommigen een verschrikking ("amai jong, zo'n scherm", "fuck zeg, zone groten bak", "wa zit daar allemaal in man" :sop:).

Misschien maar goed ook, stel u voor dat we pakt allemaal rechten of zo zouden doen :s :s :s

Th1x4nG

Legacy Member
Joeshoe zei:
Gewoon al het feit dat ik een deftige pc op mijn kamer heb staan is voor sommigen een verschrikking

En wa voor ene ist? Ne windows ekspieeee? Of hebt gij al die nieuwste vistaaaa :')

[BAT] Hydra

Legacy Member
Seg ma, wanneer krijg ik hier mijn 2e groen bolleke onder mijne naam?? :s Binnenkort word ik hier wel 10 jaar he :p.

insomnia

Legacy Member
glashelder zei:
Maar ik herken het ook wel hoor. Ik zit hier de hele dagen "OMG SOCIOLOGIE :love:" en ik snap niet waarom niet iederéén zich 24/7 daarmee bezig houdt :p Hoe kan je dat nu niet interessant vinden! En dan begin ik met theorieën uit te leggen en dan kijken ze ook zo van "mens, waar héb je het over :wtf:" :sad:

'k heb sociologie altijd toch maar arbitraire zever gevonden eigenlijk :unsure:, het kwam dus ook niet meteen onverwacht aan dat ook deze semester bij mijn cursus interdisciplinaire linguïstiek ik het socio- deel enorm kut vond.
De mens is op individueel niveau veel interessanter dan in groep.

Anyway, vandaag uiteindelijk niks meer gedaan buiten dat examen, morgen er toch maar eens terug in vliegen. Maar wel nog eens uitslapen voor de verandering, als ik te moe ben verzet ik toch niks zonder druk.

crunx

Legacy Member
glashelder zei:
Is dat lijk geen middelbaar niveau? Dat weet ik zelfs :p

Maar ik herken het ook wel hoor. Ik zit hier de hele dagen "OMG SOCIOLOGIE :love:" en ik snap niet waarom niet iederéén zich 24/7 daarmee bezig houdt :p Hoe kan je dat nu niet interessant vinden! En dan begin ik met theorieën uit te leggen en dan kijken ze ook zo van "mens, waar héb je het over :wtf:" :sad:

Mwah, vandaag sociologie gehad en het enige da ik onthouden heb is dat het alvast geen optie is voor volgend jaar. Blij dat ik daar van af ben.

Ik lurk hier trouwens al veel te lang en besloten dat deze thread nog wel iemand uit een vuilbakrichting kan gebruiken, haha.

Utred

Legacy Member
!nsomn!a zei:
'k heb sociologie altijd toch maar arbitraire zever gevonden eigenlijk :unsure:, het kwam dus ook niet meteen onverwacht aan dat ook deze semester bij mijn cursus interdisciplinaire linguïstiek ik het socio- deel enorm kut vond.
De mens is op individueel niveau veel interessanter dan in groep.

Anyway, vandaag uiteindelijk niks meer gedaan buiten dat examen, morgen er toch maar eens terug in vliegen. Maar wel nog eens uitslapen voor de verandering, als ik te moe ben verzet ik toch niks zonder druk.

NEE, WAT HEBT GE GEDAAN? Nu gaan we nen tekst van 15 bladzijden rond ons oren krijgen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan