Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

freakykiller

Legacy Member
Typische avond, goe beginnen dan gaan eten in de brug met paar mensen en daarna geen kloten doen :woohoo: :sop:

glashelder

Legacy Member
Fuck, spijt van de minor die ik gekozen heb. En 'k heb daar nu al een vak van afgelegd en volgens mij kan ik niet meer veranderen. (Minor is voor 2de en 3de bach, zit nu aan 't eind van mijn 2de bach dus.) Als ik nog kan veranderen (en dat is een grote als), dan moet ik dat 2de bachelor vak nog 'inhalen' en zit ik ofwel met een extra vak volgend semester (wat al een redelijk zwaar semester is, met weer statistiek -hiep hoi- en veel papers), ofwel schuift alles gewoon op en zit ik uiteindelijk toch met een GIT met 3de bachelorvakken in mijn master, ipv mijn modeltraject nu. Gaahhh.

Ik heb teveel op interesse gekozen ("ooh, interessante vakken") en te weinig op wat ik effectief wil doen met mijn diploma. Of maakt dat echt geen fuck uit, bij minors?

Lorvet

Legacy Member
freakykiller zei:
Typische avond, goe beginnen dan gaan eten in de brug met paar mensen en daarna geen kloten doen :woohoo: :sop:
Hebben wij hier een sociaal leven in de examens :naughty:

glashelder

Legacy Member
Never mind, als ik volgend jaar het 2de bachelor vak van de andere minor doe, overlapt die les natuurlijk met data analyse. En ik ben zo'n mongooltje op het vlak van statistiek dat ik het eigenlijk niet kan maken om die lessen te skippen (en de lessen skippen van het minorvak zou dan ook dom zijn + het is iets met permanente evaluatie). FML.

AmandaH

Legacy Member
Een kerel smst me net om een heel hoofdstuk aan hem uit te leggen van het examen van morgen omdat hij het nie snapt :') sorry, maar daar heb ik nu geen tijd voor

Alteration

Legacy Member
glashelder zei:
Never mind, als ik volgend jaar het 2de bachelor vak van de andere minor doe, overlapt die les natuurlijk met data analyse. En ik ben zo'n mongooltje op het vlak van statistiek dat ik het eigenlijk niet kan maken om die lessen te skippen (en de lessen skippen van het minorvak zou dan ook dom zijn + het is iets met permanente evaluatie). FML.

't Is helemaal compleet als je weet dat je je het niet kunt permitteren ze te skippen, maar je in de les van geen kanten kunt volgen, omdat de meerderheid de moeite niet kan opbrengen om te volgen. Bende schapen met hun zelfsussend (idioot) idee "Ik ben toch naar de les van dat vreselijk buisvak geweest".

glashelder

Legacy Member
Alteration zei:
't Is helemaal compleet als je weet dat je je het niet kunt permitteren ze te skippen, maar je in de les van geen kanten kunt volgen, omdat de meerderheid de moeite niet kan opbrengen om te volgen. Bende schapen met hun zelfsussend (idioot) idee "Ik ben toch naar de les van dat vreselijk buisvak geweest".

Mwoa, daar hebben wij niet zo'n last van. Mensen die eenmaal in 2de bachelor geraakt zijn, zijn wel ok op het vlak van lastig zijn tijdens de les. En we zitten nu ook niet met zo'n grote groep, dus er kan al eens gebabbeld worden zonder dat het stoort. 't Is niet dat er zo'n constant gesuis van geroezemoes doorheen het auditorium klinkt zoals het in eerste bachelor altijd het geval was.

Cadiuro

Legacy Member
Alteration zei:
't Is helemaal compleet als je weet dat je je het niet kunt permitteren ze te skippen, maar je in de les van geen kanten kunt volgen, omdat de meerderheid de moeite niet kan opbrengen om te volgen. Bende schapen met hun zelfsussend (idioot) idee "Ik ben toch naar de les van dat vreselijk buisvak geweest".

Check! Behalve dan dat ik probeer de mensen rond mij zo weinig mogelijk te storen.

Alteration

Legacy Member
Cadiuro zei:
Check! Behalve dan dat ik probeer de mensen rond mij zo weinig mogelijk te storen.

Dan verkies ik toch liever te gaan poolen dan daar louter fysiek aanwezig te zijn en mogelijk nog anderen te storen ook met dat gezwets.

ClayDavis

Legacy Member
glashelder zei:
Mwoa, daar hebben wij niet zo'n last van. Mensen die eenmaal in 2de bachelor geraakt zijn, zijn wel ok op het vlak van lastig zijn tijdens de les. En we zitten nu ook niet met zo'n grote groep, dus er kan al eens gebabbeld worden zonder dat het stoort. 't Is niet dat er zo'n constant gesuis van geroezemoes doorheen het auditorium klinkt zoals het in eerste bachelor altijd het geval was.

Vreemd, toen ik studeerde was dat absoluut niet zo.

Na een semester Erasmus tijdens mijn masterjaar naar de eerste les gegaan op een maandagochtend. Mooi int midden gaan zitten (dus niet op de laatste rij)

Professor was slecht les aan het geven. Voor mij waren ze over shoppen bezig en achter mij of ze vanavond naar de pi-nuts gingen en hoeveel ze daar wel gingen zuipen.
Het heeft me toen zo gefrustreerd dat ik die herinnering 2 jaar later nog steeds heb. (en hier nu neertyp)

Lessen in een auditorium, ze mogen die van mij afschaffen wat een waste of time. Zelden een professor gehad die, wanneer ik iets niet begreep, iets duidelijk kon uitleggen. Laat staan het boeiend maken. Dingen die ik niet snapte vroeg ik ofwel aan een medeleerling ofwel blokte ik het zo hard van buiten dat je het wel moest snappen.

Verder, je eigen leer tempo zit zelden gelijk met het les tempo. Je kan toch geen persoonlijke vragen stellen, je kan niet even stop zeggen als je niet meekan noch kan je even een fast forward vragen als je je zit te vervelen.


De "praktijk" lessen (denk SPSS) zijn meestal een gerusht avontuur in groepen van 50 onder leiding van 1 wereldvreemde assistent die liever aan zijn doctoraat werkt. Google gaat je oefeningen beter oplossen dan die mannen (en anders is er nog altijd iemand die vorig jaar toch net dezelfde opdracht heeft gemaakt).

De enige nuttige info in een les is wat wegvalt voor het examen en wat hij zeker vraagt. En dan nog moet je geluk hebben dat de prof zijn examen een beetje zelf opstelt en niet de assistent die echt geen flauw idee heeft wat de prof in zijn lessen verteld (beste M - bijna decaan - DC, hoofdstuk 8 was volgens jouw niet belangrijk, 25% van de examen versies gingen voor meer als de helft over dat hoofdstuk)

/end rant

e.House

Legacy Member
Examen geschiedenis van Polen ging vlot. Nu heb ik al mijn vakken van mijn master gehad, enkel nog de thesis en een vak voor de opleiding van volgend jaar. :)

AmandaH

Legacy Member
Ik zou ook niet naar de lessen gaan mocht elke prof eens een deftige cursus hebben waar alles in stond wat te kennen moet zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan