Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel herexamens heb jij?


  • Totaal aantal stemmers
    342
  • Opiniepeiling gesloten.

J.F.

Legacy Member
Weet iemand hoe lang ge een boek kunt lenen uit de Centrale Bibliotheek (KU Leuven)?

Put_met_keren

Legacy Member
Matt. zei:
Conclusie van de eerste lesweek:
- prof 1 spreekt zoals Philippe Geubels en maakt constant mopjes, ik moet mij inhouden om niet constant in de lach te schieten tijdens de les
- prof 2 gebruikt om de 5 zinnen het woord "glashelder" wat associaties oproept met dit forum
- prof 3 doceert een gigantisch interessant vak maar geeft supertraag les en dat op vrijdag tot 20h30 (niet gaan is geen optie want we zijn met 5 mensen en hij kent iedereen al bij naam en het is mondeling examen)

Al bij al wordt het een interessant semester denk ik. :)

Onze lector Frans TT plakt er om de 2 à 3 woorden 'mm' achter en dat op zo'n vrij hoog toontje.

Exorikos

Legacy Member
NotoriousP zei:
Uhu maar dat is niet hetzelfde als de richting niet aankunnen hé. :) Nuja niet dat het ondertussen nog uit maakt, de goesting om te doctoreren is serieus aan het wegnemen.

Ik ben mij ineens beginnen realiseren dat die didactische opdrachten wel gigantisch kut zijn... :unsure:

lantaarnpaal

Legacy Member
Voor de TEWfags 2de/3de/hoger jaar: is dien boek van operationeel onderzoek de moeite waard om te kopen?

Maartenn

Legacy Member
Utred zei:
Dan kan jij je totaal niet voorstellen wat het is om zo diep te zitten. Op dat moment is zelfmoord een egoïstische gemakkelijkheidsoplossing, wat compleet het tegenovergestelde van dapper is.

Kan jij dat wel, u zoiets voorstellen? Ik betwijfel het.
En niet iedereen die zelfmoord pleegt/wil plegen, heeft mentaal een "probleem" of zit mentaal zover dat ze niet meer helder kunnen nadenken. Je zou er nog versteld van staan hoe helder sommige van die mensen kunnen denken.

NotoriousP zei:
En hier dacht ik dat jij intelligenter ging worden door verder te studeren... :ironic:

NotoriousP zei:
Het vergt veel meer moed om alles op alles te zetten om uit die put te kruipen, dan er een eind aan te maken.


Ik denk dat jij echt totaal niet weet over wat je het hebt.
Het is duidelijk dat je niks, maar dan ook niks afweet over "zelfmoord".

En het idee dat iedereen die zelfmoord pleegt egoïstisch is, maakt al meteen duidelijk hoe zielig en bekrompen jullie zijn.

PS. NotoriousP, jij als alwetende hier: zoek de betekenis van het woord mening eens op en denk dan nog eens terug aan uw zin:
Ik zeg dat haar mening fout is
.
Misschien moet je eens wat minder "uw mening" aanzien als "het feit".

Timmeke

Legacy Member
NotoriousP zei:
Uhu maar dat is niet hetzelfde als de richting niet aankunnen hé. :) Nuja niet dat het ondertussen nog uit maakt, de goesting om te doctoreren is serieus aan het wegnemen.

Waarom geen zin meer om te doctoreren? Geen toekomst/nut in uw studierichting als doctorandus? (of is de industrie/prive zoveel beter?)

Exorikos

Legacy Member
Maartenn zei:
Kan jij dat wel, u zoiets voorstellen? Ik betwijfel het.
En niet iedereen die zelfmoord pleegt/wil plegen, heeft mentaal een "probleem" of zit mentaal zover dat ze niet meer helder kunnen nadenken. Je zou er nog versteld van staan hoe helder sommige van die mensen kunnen denken.

Blijkbaar toch niet helder genoeg om te beseffen dat ze naast hun eigen leven ook nog dat van minstens één iemand anders verwoesten. Bizar dat iemand als jij die zoveel weet over zelfmoord dat vergeet.

Mr.DarK

Legacy Member
J.F. zei:
Weet iemand hoe lang ge een boek kunt lenen uit de Centrale Bibliotheek (KU Leuven)?

2 weken, en dan kan je nog 2 (of 3) keer verlengen via Limo. Als je het dan nog zou willen verlengen moet je naar de bib zelf gaan. Zolang niemand anders een reservatie plaats is er vaak geen probleem om te verlengen :p.

J.F.

Legacy Member
Mr.DarK zei:
2 weken, en dan kan je nog 2 (of 3) keer verlengen via Limo. Als je het dan nog zou willen verlengen moet je naar de bib zelf gaan. Zolang niemand anders een reservatie plaats is er vaak geen probleem om te verlengen :p.

Ah oké! En ge moet gewoon uw studentenkaart tonen dan? Ik ben eigenlijk nog nooit naar de centrale bib geweest :')

Mr.DarK

Legacy Member
J.F. zei:
Ah oké! En ge moet gewoon uw studentenkaart tonen dan? Ik ben eigenlijk nog nooit naar de centrale bib geweest :')

Gewoon via Limo bestellen (als je niet wil wachten) en dan aan de balie in de grote leeszaal gaan afhalen met uw studentenkaart ja. Is dat niet overal zowat hetzelfde:p?

J.F.

Legacy Member
Mr.DarK zei:
Gewoon via Limo bestellen (als je niet wil wachten) en dan aan de balie in de grote leeszaal gaan afhalen met uw studentenkaart ja. Is dat niet overal zowat hetzelfde:p?

Geeeeen idee, ik heb nog nooit in een van die universitaire bibliotheken een boek geleend :unsure: precies een eerstejaars, hopelijk verdwaal ik niet daar :( :( :(

Mastamane

Legacy Member
Om even terug te komen op de zelfmoorddiscussie: Enkele jaren geleden van nabij een wanhoopsdaad meegemaakt en ik kan u zeggen dat die beelden voor eeuwig en altijd op mijn netvlies zullen blijven staan. Ik ben niet vies van wat bloed maar ik had letterlijk braakneigingen bij het zien van de daad.

Voor de mensen die details willen: Ik was op weg naar huis van mijn middelbare school en de barelen waren gesloten voor een voorbijrijdende trein. Een honderdtal meter voordat de trein passeert merk ik dat de machinist wel heel opmerkelijk gebruik maakt van de hoorn waardoor ik ernaar kijk. Toen zag ik dat er iemand op het spoor was gelopen en die iets later in geen al te zachte wijze in aanraking kwam met de trein.

Nadat de trein gepasseerd was lag de overweg vol met darmen en al die toestanden en lag het grootste deel van het lichaam iets verder. Ik ben dan vervolgens gaan kijken waarvan ik nog altijd spijt heb. Het bovenste gedeelte van zijn lichaam lag nog op het spoor en ondanks dat de man een totale onbekende voor mij is, zal ik nooit zijn gezicht meer vergeten.

Ik was in die tijd een jaar of 16 waardoor ik het allemaal wel aankon wat ik gezien had, maar er kon evengoed een klein manneke gestaan hebben voor wie het naar alle waarschijnlijkheid diepere "wonden" had geslagen.

Mijn mening is dus overduidelijk enorm subjectief maar dat iemand zelfmoord dapper vind of om het even wat in de positieve zin, kan er bij mij niet in, zeker niet op die manier.

J.F.

Legacy Member
Jup. Of zo mensen die zich ophangen in de woonkamer zodat even goed een van hun kinderen die kan vinden, ja echt fijn :/

lantaarnpaal

Legacy Member
Als uw leven dan toch zo slecht is, waarom verhuizen die mensen dan niet naar een totaal nieuw land, nieuw leven opbouwen enzo?

Ik snap zelfmoordenaars echt niet :s

Nas

Legacy Member
Wtf, ik ben echt precies terug in het middelbaar beland op die redderscursus.

"Ik zal alle namen in de loop van de lessen aflopen, zodat iedereen zeker iets gezegd heeft."
"Heeft iedereen dat mee van die windrichtingen?"
"Tijd is echt zeer belangrijk. Dat wil dus zeggen dat we zo snel mogelijk naar de drenkeling moeten zwemmen, want anders zal ie dus verdrinken."

Correctie, het was nog erger dan het middelbaar

Cadiuro

Legacy Member
Maartenn zei:
En het idee dat iedereen die zelfmoord pleegt egoïstisch is, maakt al meteen duidelijk hoe zielig en bekrompen jullie zijn.

Van het eerste woordenboek dat ik op google vond:

egoïsme
egoïsme (zelfst.naamw.) het uitsluitend op eigen belangen en gewin uit zijn

Iemand die zelfmoord pleegt, wil een verlossing van de problemen waarmee hij op dat moment kampt.
Als hij dan effectief zelfmoord pleegt, raken ZIJN problemen opgelost - eigen gewin dus - maar hij houdt er geen rekening mee dat hij nieuwe problemen creëert voor anderen. Hij is dus UITSLUITEND op eigen belang uit.

Hij zal het niet doen om anderen schade te berokkenen, maar door zijn daden hebben anderen wel schade (emotioneel of financieel of tijdsverlies of combinaties).

Een zelfmoordpleger is dus wel degelijk een egoïst. We zouden er zelfs de term 'Passief Egoïsme' voor kunnen uitvinden, als die nog niet bestaat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan