Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel herexamens heb jij?


  • Totaal aantal stemmers
    342
  • Opiniepeiling gesloten.

Duckwhisperer

Legacy Member
Matt. zei:
Ik ben aan het twijfelen om nog een taal te volgen aan UCT volgend semester. Op maandag een avondvullende vergadering en op woensdag al dansles, dus ik weet niet als ik er dat nog wel moet bijnemen aangezien ik ook nog een thesis te schrijven heb. :unsure:

Dansles?

Gatsby

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Ja, doet effe dien quote weg, kheb het wa leesbaarder gemaakt :p

Da's 125% e :)

Gaan ze dat voorstel goedkeuren? 't Ziet er mij redelijk zwaar uit eerlijk gezegd, zeker dat eerste semester.

Ironpole

Legacy Member
Heb een deftige set keuzevakken gevonden. Ga er nog een tijdje over moeten slapen... Heb wat milieushizzle, wat over vervoer en magnetisme.

McGregor

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Mijn 'plan' volgend jaar:

Eerste semester -- 41 stp
Management accounting (plichtvak, 6 stp)
Arbeidssociologie (plichtvak, 6 stp)
Wijsbegeerte en ethiek (plichtvak, 3 stp)
Capital investment policy (keuzevak, 6 stp)
Goederen- en bijzondere overeenkomstenrecht (8 stp)
Basismodellen uit operationeel onderzoek (6 stp)***
Externe financiële verslaggeving (6 stp)***

Tweede semester -- 34 stp
Kwantitatieve beleidsmethoden (plichtvak, 6 stp)
Religie, zingeving, levensbeschouwing (plichtvak, 3 stp)
Engels III (keuzevak, 3 stp)
Verbintenissenrecht (7 stp)***
Handels-, vennootschaps- en economisch recht (9 stp)
Fiscaal recht (6 stp)


blauw = major
rood = 2e bach

:crazy: 7 vakken in 1 examenperiode. Je zal niet veel dagen tussen je examen hebben. Het is doenbaar maar een goede voorbereiding zal zeker vereist zijn. Je lessenrooster zal waarschijnlijk ook mooi overlappen.

2de semester ook. 3 rechtenvakken :crazy:, en die van 9 sp is zeker niet te onderschatten.

Th1x4nG

Legacy Member
McGregor zei:
2de semester ook. 3 rechtenvakken :crazy:, en die van 9 sp is zeker niet te onderschatten.
Die zijn stuk voor stuk niet te onderschatten... :p
Anderzijds moogt ge het ook weer niet erger voorstellen dan het is, ik heb nu 2 extra lasten in het eerste semester waar ik korte metten mee moet maken. Voor de rest is dat eigenlijk het 'normale' programma, ok, normaal is verbintenissenrecht een jaar vroeger gezet om de last wat te verlagen, maar of een rechtsvak meer nu per se een last moet zijn, weet ik niet. Het hangt toch wat in dezelfde sfeer, en VBR was nu wel een vak dat ik er dichtbij zat dit jaar... Volgend jaar ga ik koste wat kost naar die werkcolleges, echt lame dat dat als TEW'er niet zou mogen.

Ik hoop gewoon dat ze mijn ISP toelaten. Zou maar een losersmentaliteit zijn om maar voor 60 studiepunten in te schrijven en mij er al bij neer te leggen. Liever dat ik maar 57/75 slaag dan dat ik 48/60 zou slagen.

Fliblit

Legacy Member
Heb je nu een bachelor TEW en ben je bezig met je master of hoe zit het precies? Ik dacht ook iets gelezen te hebben over een schakeljaar? :(

Th1x4nG

Legacy Member
Fliblit zei:
Heb je nu een bachelor TEW en ben je bezig met je master of hoe zit het precies? Ik dacht ook iets gelezen te hebben over een schakeljaar? :(

Nee, eerste bachelor TEW : 60/60 geslaagd
tweede bachelor (nu) : 45/64 geslaagd
derde bachelor (schakelmajor naar master Economie, Recht, Bedrijfskunde) ging normaal 56 zijn, ik maak er 75 van.

Mueske

Legacy Member
Matt. zei:
Ons eerste jaar op kot (2007) hadden we 10GB voor 5 man en dat marcheerde! 10GB per persoon is tegenwoordig krap maar toch goed haalbaar als je oplet. Ge zijt student, een echt kotleven hoort gebrekkig te zijn. :unsure:

Screw that! Ik wens evenveel luxe als thuis! :unsure:

Mr.

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Nee, eerste bachelor TEW : 60/60 geslaagd
tweede bachelor (nu) : 45/64 geslaagd
derde bachelor (schakelmajor naar master Economie, Recht, Bedrijfskunde) ging normaal 56 zijn, ik maak er 75 van.

Ikzelf ga wsl zo'n 3/4 van dit jaar moeten bissen. Vrij kut eigenlijk.

Matt.

Legacy Member
Duckwhisperer zei:

Jup, met de vriendin, maar da's maar een uurtje.

Mueske zei:
Screw that! Ik wens evenveel luxe als thuis! :unsure:

Al die luxe op 15m2? Good luck with that. :p

'k Was goed bezig maar ben het weer aan 't verprutsen, pauze alweer een half uur uitgelopen. :sop:

lantaarnpaal

Legacy Member
Mr. zei:
Ikzelf ga wsl zo'n 3/4 van dit jaar moeten bissen. Vrij kut eigenlijk.

ah dat suckt wel, is het 2de jaar TEW dan zo veel moeilijker? Kheb nu alleen taalvakken+ICT(2)+M&O+keuzevak gedaan en allemaal erdoor...



@ Thixang, zijt ge zeker dat ge al uw vakken (75stp) erdoor kunt halen dit jaar?

flyingdutchman

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Nee, eerste bachelor TEW : 60/60 geslaagd
tweede bachelor (nu) : 45/64 geslaagd
derde bachelor (schakelmajor naar master Economie, Recht, Bedrijfskunde) ging normaal 56 zijn, ik maak er 75 van.

Mij werd altijd verteld dat je VBR gehaald moet hebben alvorens je de andere rechtsvakken mag opnemen... Klopt dat dan niet?

Th1x4nG

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Mij werd altijd verteld dat je VBR gehaald moet hebben alvorens je de andere rechtsvakken mag opnemen... Klopt dat dan niet?

Ik heb die Kurt (het aanspreekpunt voor studieprogramma, verschrikkelijke kerel overigens) horen zeggen in de les dat ge in principe verbintenissenrecht in het tweede opneemt, maar dat daar ook van kan afgeweken worden.

@ lantaarn: Ja, nee, natuurlijk ni, maar we blijven hopen? Is uw vraag of ik denk dat ik die kan slagen, of dat het zal mogen? Het eerste: ja, ik kan da zeker aan. Het tweede: ik zal wel eens mijn verhaal gaan doen als ik da ni mag opnemen? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan