Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie is jouw favoriete moderator?


  • Totaal aantal stemmers
    134
  • Opiniepeiling gesloten.

lantaarnpaal

Legacy Member
Lolplayer zei:
Tips voor luie studenten

Kies een prof die niet populair is en dus veel tijd kan vrijmaken en eentje die zich dus wil inzetten, kies voor een makkelijk onderwerp met veel literatuur en kies voor een onderwerp met reeds bestaande database.

Maak het uzelf niet moeilijker dan nodig.

thx vladimir

glashelder

Legacy Member
Lolplayer zei:
Tips voor luie studenten

Kies een prof die niet populair is en dus veel tijd kan vrijmaken en eentje die zich dus wil inzetten, kies voor een makkelijk onderwerp met veel literatuur en kies voor een onderwerp met reeds bestaande database.

Maak het uzelf niet moeilijker dan nodig.

Ik heb wel een populaire prof maar 't is een supersuperlieve en dit jaar neemt ze ook geen nieuwe bachelorpaperstudenten aan, dus ze heeft alle tijd voor haar thesisstudentjes. Ik heb haar voorlopig ook niet zo vaak nodig, gewoon af en toe iets laten checken. Voor mijn bachelorpaper heb ik die ook maar 3 of 4 keer gezien. Had ook geen goesting in een prof die elke twee weken aan mijn hoofd zaagt :p In dat opzicht is het wel een heel goeie match, ze is er altijd als ik haar nodig heb maar voor de rest laat ze mij doen. In het eerste gesprek zei ze dat ze zelf zo is dus dat werkt wel makkelijk voor ons allebei. Makkelijk onderwerp met veel literatuur klopt ook wel (wist eerst niet wat voor onderwerp ik moest kiezen, alles was precies al gedaan in de onderwijs- en gendersociologie :unsure:).

Alleen die reeds bestaande database... Néé, ik wou per se mijn eigen (kwalitatieve) dataverzameling doen. Jezus, heb ik daar al op gevloekt. Al voor €15 scholen opgebeld, directeurs die niet bereikbaar zijn, moeilijke toestanden, herfstvakantie die daar ineens tussenvalt, straks zes focusgroepen met middelbare scholieren over homoseksualiteit en dan volgend semester nog alles transcriberen en analyseren. En dan te denken dat ik nu chill iets kwantitatief kon doen met een bestaande dataset en een beetje op knopjes in SPSS duwen :p (Jaja, 't is ingewikkelder dan dat maar zoiets lijkt nu heel aantrekkelijk in vergelijking met.)

J.F.

Legacy Member
glashelder zei:
Ik heb wel een populaire prof maar 't is een supersuperlieve en dit jaar neemt ze ook geen nieuwe bachelorpaperstudenten aan, dus ze heeft alle tijd voor haar thesisstudentjes. Ik heb haar voorlopig ook niet zo vaak nodig, gewoon af en toe iets laten checken. Voor mijn bachelorpaper heb ik die ook maar 3 of 4 keer gezien. Had ook geen goesting in een prof die elke twee weken aan mijn hoofd zaagt :p In dat opzicht is het wel een heel goeie match, ze is er altijd als ik haar nodig heb maar voor de rest laat ze mij doen. In het eerste gesprek zei ze dat ze zelf zo is dus dat werkt wel makkelijk voor ons allebei. Makkelijk onderwerp met veel literatuur klopt ook wel (wist eerst niet wat voor onderwerp ik moest kiezen, alles was precies al gedaan in de onderwijs- en gendersociologie :unsure:).

Alleen die reeds bestaande database... Néé, ik wou per se mijn eigen (kwalitatieve) dataverzameling doen. Jezus, heb ik daar al op gevloekt. Al voor €15 scholen opgebeld, directeurs die niet bereikbaar zijn, moeilijke toestanden, herfstvakantie die daar ineens tussenvalt, straks zes focusgroepen met middelbare scholieren over homoseksualiteit en dan volgend semester nog alles transcriberen en analyseren. En dan te denken dat ik nu chill iets kwantitatief kon doen met een bestaande dataset en een beetje op knopjes in SPSS duwen :p (Jaja, 't is ingewikkelder dan dat maar zoiets lijkt nu heel aantrekkelijk in vergelijking met.)

Same here, ik weet echt niet hoe ik eraan moet beginnen =/

coldplayke

Legacy Member
Lolplayer zei:
Tips voor luie studenten

Kies een prof die niet populair is en dus veel tijd kan vrijmaken en eentje die zich dus wil inzetten, kies voor een makkelijk onderwerp met veel literatuur en kies voor een onderwerp met reeds bestaande database.

Maak het uzelf niet moeilijker dan nodig.

In het begin was mijn onderwerp nog wel cava dacht ik, maar toen kwam ze erachter dat ik Duits studeerde en wou ze dat ik een ander onderwerp deed dat echt niet bedoeld is voor bachelorpapers. Ik vind het onderwerp heel interessant dus ik ben er op zich wel blij mee, maar het is gewoon zoveel werk en ik vond dat ik tot nu toe echt goeie dingen had gevonden, maar ja... :/

Vorig jaar moesten we een paper voor Duits schrijven en de prof bekeek mij soms in de les zo van 'wat zegt gij nu :wtf:' maar uiteindelijk had ik wel 17.5/20, dus misschien komt het nog wel in orde eenmaal dat ik mijn ideeën duidelijk beargumenteer in mijn paper.

sanderoo

Legacy Member
zit al 2u te vloeken op java RMI... zoiets raar :o lukt langs geen kanten

Gekke_Koerd

Legacy Member
kan het zijn dat interims het loon later storten als de normale dag op een feestdag valt? want dees vrijdag is het feestdag en heb het krap !

kil911ler

Legacy Member
Bij mij ook. Ze betalen je een week later uit of ze gooien het samen met je loon van de week erop.

Gekke_Koerd

Legacy Member
wat een kutsysteem, men week kan niet meer erger

It could be raining titties and I'd get hit in the head with a dick

coldplayke

Legacy Member
Een prof daarstraks: "I feel you're all dying"

Pauze van tien seconden

"to go home"

oef :unsure:

GemaneDude

Legacy Member
Nooit gedacht dat ik een glashelderke ging doen maar: groepswerken :angry:

Orchidee

Legacy Member
Dat is maar kort hoor; glashelder zou 3 alinea's schrijven over haar frustraties tijdens groepswerken :p

MrKend54l

Legacy Member
De dag nadat ge goed gezopen hebt lukt het studeren toch nooit ze…
Pakte net mijn cursus, het was precies of het stond in het hebreeuws geschreven…

Cadiuro

Legacy Member
MrKend54l zei:
De dag nadat ge goed gezopen hebt lukt het studeren toch nooit ze…
Pakte net mijn cursus, het was precies of het stond in het hebreeuws geschreven…

Ik had da vrijdag, maar daardoor ga ik vanavond waarschijnlijk serieus mogen doorwerken om mijn deadline van morgen te halen -.-'

Nahrtent

Legacy Member
Ah, deadlines.
Tegen vrijdag een volledige bibliografie opstellen voor een paper terwijl ik daar nog niets van heb gelezen. Ik heb wel al een hoop artikels van JSTOR, maar dus nog geen idee of ze wel bruikbaar zijn :p. Morgen eens naar de vakgroepbibliotheek gaan en anders op goed geluk wat standaardwerken gebruiken.

kil911ler

Legacy Member
Als je studentenkaart defect is (werkt niet meer sinds vorige week in de resto's), naar waar zouden jullie gaan? Gewoon het secretariaat van je faculteit?

Kzit @ HoGent

eivlys

Legacy Member
kil911ler zei:
Als je studentenkaart defect is (werkt niet meer sinds vorige week in de resto's), naar waar zouden jullie gaan? Gewoon het secretariaat van je faculteit?

Kzit @ HoGent

Ik heb het 2 jaar geleden ook gehad bij HoGent. (geen chip in mijn studentenkaart) Gewoon via studentensecretariaat een nieuwe aangevraagd en gekregen.

J.F.

Legacy Member
Ugh, als ik sommige vragen zie van mensen in de facebookgroep van mijn richting vraag ik mij toch af hoe ze überhaupt in hun master geraakt zijn hoor. Vragen als "hoeveel woorden moet een condolence letter zijn", shit zeg, ge kunt toch zelf wel inschatten hoe lang een brief is zeker? Ik heb nog nooit een brief van een halve pagina toegekregen met de post, maar ook gene van 6. Ik snap niet dat ge zoiets zelf niet kunt inschatten in een richting waar communicatie centraal staat en dat ge echt nog van die richtlijnen moet hebben als "schrijf nu eens een brief van 10 lijntjes of 200 woorden", djeezes.

Ik wil echt uit die groep gaan, want het enige wat daar gepost wordt zijn vragen van mensen die van niks weten (9/10 van hun vragen zijn letterlijk op Toledo terug te vinden of zouden vanzelfsprekend moeten zijn op dit punt), maar tijdens de examens is zo'n groep dan wel weer handig :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan