Ik heb wel een populaire prof maar 't is een supersuperlieve en dit jaar neemt ze ook geen nieuwe bachelorpaperstudenten aan, dus ze heeft alle tijd voor haar thesisstudentjes. Ik heb haar voorlopig ook niet zo vaak nodig, gewoon af en toe iets laten checken. Voor mijn bachelorpaper heb ik die ook maar 3 of 4 keer gezien. Had ook geen goesting in een prof die elke twee weken aan mijn hoofd zaagt

In dat opzicht is het wel een heel goeie match, ze is er altijd als ik haar nodig heb maar voor de rest laat ze mij doen. In het eerste gesprek zei ze dat ze zelf zo is dus dat werkt wel makkelijk voor ons allebei. Makkelijk onderwerp met veel literatuur klopt ook wel (wist eerst niet wat voor onderwerp ik moest kiezen, alles was precies al gedaan in de onderwijs- en gendersociologie

).
Alleen die reeds bestaande database... Néé, ik wou per se mijn eigen (kwalitatieve) dataverzameling doen. Jezus, heb ik daar al op gevloekt. Al voor €15 scholen opgebeld, directeurs die niet bereikbaar zijn, moeilijke toestanden, herfstvakantie die daar ineens tussenvalt, straks zes focusgroepen met middelbare scholieren over homoseksualiteit en dan volgend semester nog alles transcriberen en analyseren. En dan te denken dat ik nu chill iets kwantitatief kon doen met een bestaande dataset en een beetje op knopjes in SPSS duwen

(Jaja, 't is ingewikkelder dan dat maar zoiets lijkt nu heel aantrekkelijk in vergelijking met.)