Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie is jouw favoriete moderator?


  • Totaal aantal stemmers
    134
  • Opiniepeiling gesloten.

Lolplayer

Legacy Member
Ergens is dat wel logica he, dat er vragen worden gepost door mensen die van niks weten, mensen die alles weten, hebben u ook eenmaal geen vragen.

Chappii (oi22)

Legacy Member
Lolplayer zei:
Ergens is dat wel logica he, dat er vragen worden gepost door mensen die van niks weten, mensen die alles weten, hebben u ook eenmaal geen vragen.

Jawel: waarom weten jullie niets en ik wel?

J.F.

Legacy Member
Lolplayer zei:
Ergens is dat wel logica he, dat er vragen worden gepost door mensen die van niks weten, mensen die alles weten, hebben u ook eenmaal geen vragen.

Ja, cpt obvious, maar ik vind het niet echt logisch dat mensen nu nog dingen vragen die letterlijk op Toledo staan, daarvoor dient dat ook niet echt he. Soit.

coldplayke

Legacy Member
Ik heb nog nooit in zo'n fb groep gezeten en ben toch ook altijd mooi geslaagd op al mijn examens.

Oef, ik heb denk ik een sociolinguïstisch interessant feit gevonden :woohoo:

coldplayke

Legacy Member
J.F. zei:

Danke!


We moeten voor Duits een transcriptie van een deel van een interview maken, iemand die ik ken moest daar per 2 een halve minuut van heel gedetailleerd transcriberen en dat had toen 2.5 uur geduurd, en dat is echt wel een slimme gast. Omdat wij nu met zo weinig zijn voor Duits heeft de prof de opdracht veranderd: 3 minuten per 2. Als ik dus even simpel tel zou dat 15 uur duren. En dat voor een taak die maar op 5 punten staat ;_;

Jepjep

Legacy Member
Ik heb overmorgen een examen, maar ik kan mij er echt niet toe aanzetten om te studeren :(

glashelder

Legacy Member
coldplayke zei:
We moeten voor Duits een transcriptie van een deel van een interview maken, iemand die ik ken moest daar per 2 een halve minuut van heel gedetailleerd transcriberen en dat had toen 2.5 uur geduurd
Seriously? Ik moet dit semester 8 interviews van elk 30-40 minuten transcriberen :p Wel niet in het Duits, dat niet. Het duurt wel even voor je alle nuances en "euhs" en rare woordopvolgingen hebt neergeschreven (en netjes en aangeduid wie wat zegt en blabla), maar 2,5u voor een halve minuut is er euh, wel heel ver over.

coldplayke

Legacy Member
glashelder zei:
Seriously? Ik moet dit semester 8 interviews van elk 30-40 minuten transcriberen :p Wel niet in het Duits, dat niet. Het duurt wel even voor je alle nuances en "euhs" en rare woordopvolgingen hebt neergeschreven (en netjes en aangeduid wie wat zegt en blabla), maar 2,5u voor een halve minuut is er euh, wel heel ver over.

Het zal wel een stuk gedetailleerder dan bij jullie zijn, we moeten de spreektaal zo nauwkeurig mogelijk weergeven. Dus ook zaken als intonatie eenheden. En ik denk dat je de kracht van enerzijds mompelende mensen in het Duits en anderzijds razende mensen in het Duits onderschat :p

kil911ler

Legacy Member
Ja amai, enorm gedetailleerd zeg :o

Ik moest vorig jaar es een transcriptie neerpennen van een interview in focus-groep. Duurde 30-40min, maar ik was daar echt een hele dag mee bezig. Was wel ff op mn tanden bijten met momenten :D

glashelder

Legacy Member
coldplayke zei:
Het zal wel een stuk gedetailleerder dan bij jullie zijn, we moeten de spreektaal zo nauwkeurig mogelijk weergeven. Dus ook zaken als intonatie eenheden. En ik denk dat je de kracht van enerzijds mompelende mensen in het Duits en anderzijds razende mensen in het Duits onderschat :p
Ah ja, intonaties en zo moeten wij natuurlijk niet doen (wel inschatten welke gemoedstoestand of zo, bijvoorbeeld aarzelend, beslist,...). En tijdsaanduidingen en eventuele afleidingen (telefoon die gaat), en alles letterlijk neerschrijven.

kil911ler zei:
Ik moest vorig jaar es een transcriptie neerpennen van een interview in focus-groep. Duurde 30-40min, maar ik was daar echt een hele dag mee bezig. Was wel ff op mn tanden bijten met momenten :D
Ik heb dus zes zo'n focusgroepen dit jaar :p En 5 gewone interviews. Wordt nog interessant :unsure: Twee interviews zijn al getranscribeerd. Ik was daar een uur of zes mee bezig, denk ik, maar daar zat het ook het evalueren bij (op interviewtechniek, relevantie, problemen bij vragen,...).

Het meest irritante aan dat transcriberen is wel dat ik het altijd in vertraagde snelheid zet zodat ik makkelijker kan meetypen, maar dan gewoon je jezelf zo ontzettend traaaaag en lijzig praten en dan zit je echt te denken van "shit, klink ik echt zo" :p

Vordesh

Legacy Member
Praktijkexamen afgelegd (verpleegkunde), van alle mogelijke zaken die we moestn kennen had ik de chance dak gewoon maar een infuus moest plaatsen :love:

lantaarnpaal

Legacy Member
Cadiuro zei:
inb4 lantaarn gaat ook niet

ik ga een uur gaan, geen zin om weer tot 4u30 in leuven te steken en tijdens het spitsuur te moeten pendelen :angry:
heeft vandaag fakking een uur geduurd voor 12km
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan