Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lolplayer zei:Ergens is dat wel logica he, dat er vragen worden gepost door mensen die van niks weten, mensen die alles weten, hebben u ook eenmaal geen vragen.
Lolplayer zei:Ergens is dat wel logica he, dat er vragen worden gepost door mensen die van niks weten, mensen die alles weten, hebben u ook eenmaal geen vragen.
Chappii (oi22) zei:Jawel: waarom weten jullie niets en ik wel?

J.F. zei:Proficiat.
Seriously? Ik moet dit semester 8 interviews van elk 30-40 minuten transcriberencoldplayke zei:We moeten voor Duits een transcriptie van een deel van een interview maken, iemand die ik ken moest daar per 2 een halve minuut van heel gedetailleerd transcriberen en dat had toen 2.5 uur geduurd
Wel niet in het Duits, dat niet. Het duurt wel even voor je alle nuances en "euhs" en rare woordopvolgingen hebt neergeschreven (en netjes en aangeduid wie wat zegt en blabla), maar 2,5u voor een halve minuut is er euh, wel heel ver over.glashelder zei:Seriously? Ik moet dit semester 8 interviews van elk 30-40 minuten transcriberenWel niet in het Duits, dat niet. Het duurt wel even voor je alle nuances en "euhs" en rare woordopvolgingen hebt neergeschreven (en netjes en aangeduid wie wat zegt en blabla), maar 2,5u voor een halve minuut is er euh, wel heel ver over.

Ah ja, intonaties en zo moeten wij natuurlijk niet doen (wel inschatten welke gemoedstoestand of zo, bijvoorbeeld aarzelend, beslist,...). En tijdsaanduidingen en eventuele afleidingen (telefoon die gaat), en alles letterlijk neerschrijven.coldplayke zei:Het zal wel een stuk gedetailleerder dan bij jullie zijn, we moeten de spreektaal zo nauwkeurig mogelijk weergeven. Dus ook zaken als intonatie eenheden. En ik denk dat je de kracht van enerzijds mompelende mensen in het Duits en anderzijds razende mensen in het Duits onderschat![]()
Ik heb dus zes zo'n focusgroepen dit jaarkil911ler zei:Ik moest vorig jaar es een transcriptie neerpennen van een interview in focus-groep. Duurde 30-40min, maar ik was daar echt een hele dag mee bezig. Was wel ff op mn tanden bijten met momenten![]()
En 5 gewone interviews. Wordt nog interessant
Twee interviews zijn al getranscribeerd. Ik was daar een uur of zes mee bezig, denk ik, maar daar zat het ook het evalueren bij (op interviewtechniek, relevantie, problemen bij vragen,...).
lantaarnpaal zei:crapuul![]()
Cadiuro zei:inb4 lantaarn gaat ook niet
