CDC1166
Legacy Member
Hallo iedereen,
jullie hebben al veel threads als deze mogen lezen dus sorry hiervoor.
Maar ik zit met een dilemma: ik studeer momenteel Techniek-Wetenschappen (TSO) en heb goede resultaten. Nu ben ik aan het twijfelen tussen 3 studierichtingen voor volgend jaar:
-Farmaceutische Wetenschappen (KUL)
-Biochemie en Biotechnologie (KUL)
-Industrieel Ingenieur (Groep T)
Men zegt vaak dat als je uit een TSO-richting komt, het heel moeilijk gaat zijn om op een academische bachelor te slagen. Is dit waar?
Is het niveau van FW en B&B hoger dan Industrieel ingenieur? Of is dit juist omgekeerd?
Kent hier iemand mensen die uit TSO komen en een van deze richtingen volgen? Wat hebben die ervaren?
FW trekt me aan omdat geneesmiddelen en ziektes me interesseren, ik doe graag chemie en biologie en vooral omdat je na de master geneesmiddelenontwikkeling een grote kans hebt om in het onderzoek terecht te komen (wat ik heel graag zou gaan doen).
B&B trekt me aan omdat het leven op cel niveau me interesseert en graag chemie en biologie doe.
Industrieel ingenieur trekt me aan omdat ik graag wil weten hoe iets werkt (vooral machines). Nog veel job mogelijkheden na master.
Mijn titularis zegt ook dat FW en B&B veel te moeilijk gaat zijn voor iemand die uit TW komt, wat denken jullie hiervan?
Alvast zeer bedankt.
jullie hebben al veel threads als deze mogen lezen dus sorry hiervoor.
Maar ik zit met een dilemma: ik studeer momenteel Techniek-Wetenschappen (TSO) en heb goede resultaten. Nu ben ik aan het twijfelen tussen 3 studierichtingen voor volgend jaar:
-Farmaceutische Wetenschappen (KUL)
-Biochemie en Biotechnologie (KUL)
-Industrieel Ingenieur (Groep T)
Men zegt vaak dat als je uit een TSO-richting komt, het heel moeilijk gaat zijn om op een academische bachelor te slagen. Is dit waar?
Is het niveau van FW en B&B hoger dan Industrieel ingenieur? Of is dit juist omgekeerd?
Kent hier iemand mensen die uit TSO komen en een van deze richtingen volgen? Wat hebben die ervaren?
FW trekt me aan omdat geneesmiddelen en ziektes me interesseren, ik doe graag chemie en biologie en vooral omdat je na de master geneesmiddelenontwikkeling een grote kans hebt om in het onderzoek terecht te komen (wat ik heel graag zou gaan doen).
B&B trekt me aan omdat het leven op cel niveau me interesseert en graag chemie en biologie doe.
Industrieel ingenieur trekt me aan omdat ik graag wil weten hoe iets werkt (vooral machines). Nog veel job mogelijkheden na master.
Mijn titularis zegt ook dat FW en B&B veel te moeilijk gaat zijn voor iemand die uit TW komt, wat denken jullie hiervan?
Alvast zeer bedankt.

.
. In Gent is dit het grootste buisvak. Ik denk dat plantkunde het 2de grootste buisvak is.