Archief - Fotografie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Eev.

Legacy Member
Hey mensen!

*Ik wil graag verder studeren, maar ik weet niet goed wat.
Een van de studierichtigen die ik mssn graag zou doen is fotografie.
Maar ik ben bang dat dit te moeilijk zou zijn. En misschien te ingewikkeld of te langdradig om het 3 jaar te doen. Ik weet ook niet echt of je al ervaring hier in moet hebben enzo. En welke vakken?
Kan iemand mij meer informatie geven hierover?
Of zijn er mensen die fotografie studeren of die dit gevolgd hebben?

*naast fotografie ben ik ook geïntrsd in reizen, film, foto, schrijven, dieren,..
maar journalistiek wil ik liever niet doen. En toerisme heb ik geprobeerd maar ik ben er mee gestopt. Wat me echt niet ligt is frans, bureauwerk,..

Kan iemand mij helpen?
Dankje
Groetjes,
xx

Aprella

Legacy Member
Als je fotografie wilt doen moet je nog wat keuze maken voor je eventueel een school kunt kiezen:

Enkel digitaal, of ook analoog? (niet alle scholen doen nog analoog)
Eerder als "kunst" of commercieel?
Sommige scholen zijn techniser dan anderen (bv. Narafi)

Normaal is er geen voorkennis nodig, maar het is altijd mooi meegenomen, zeker bij eventueel ingang examens (zoals in het Kask).
Ik ben nu zelf bezig aan mijn laaste jaar foto in het secundair en de reden waarom ik niet verder wil gaan is omdat ik het een beetje beu ben, vooral problemen met modellen etc...
Je moet goed tegen deadlines kunnen werken en het is stressen (soms), maar voor de rest is het héel leuk, maar moeilijk. Creatief zijn is de boodschap, en niet bang zijn om te experimenteren.
Als je nog nooit iets van fotografie hebt gedaan moet je er ook rekening meehouden dat het een dure richting kan zijn aangezien je een camera moet aanschaffen(eventueel een digitale en een analoge), misschien een doka en benodigheden... prints kosten geld (tenzij je die op school kunt doen...)
Dus ik zou niet al te snel over beslissen, informeer jezelf eerst heel goed!

sara-ç

Legacy Member
hey ik wil ook opleiding fotografie volgen liefst in antwerpen en avondschool
kan er iemand mij helpen
alsvast bedankt en ik heb het zeker nodig

groetjes sara ;) x
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan