Archief - Fout diploma

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Scifo

Legacy Member
Kheb toch liever een papierke in mijn handen!

Ik ken ook iemand uit mijn vriendengroep, heeft tot zijn 16 jaar naar school gegaan. Is ook een soort vertegenwoordiger/verkoper. Maar die kerel kan het dan ook zeer goed uitleggen, die lult zich overal wel uit :unsure:

Sommige hebben gewoon het talent om zichzelf te kunnen "verkopen", ik wou dat ik dat ook had :p

Mini

Legacy Member
Benjamin zei:
Mini, twee kanttekeningen:
- Je bent nog jong, dat maakt het gemakkelijker om aangenomen te worden. Mocht jij in de toekomst ontslagen worden (hoeft niet aan jou te liggen) en jij solliciteert terwijl er ook 10 anderen solliciteren die wel een diploma hebben dan zal je minder snel worden aangenomen doordat je geen diploma hebt.
- Veel leuke beroepen kan je enkel beoefenen met een diploma (tenzij je wegkomt met fraude): arts en advocaat.

Bijna 30, maar das idd nog jong.

Maar tegen dat ik oud ben, heb ik wel de ervaring :)

En de uitzondering van technische en wetenschappelijke diploma's maakte ik al van int begin :)


Sent from my iPhone.

Benjamin

Legacy Member
Mini zei:
Bijna 30, maar das idd nog jong.

Maar tegen dat ik oud ben, heb ik wel de ervaring :)
Weegt die ervaring op tegen ervaring plus diploma's en tegen diploma's? De tijd zal het leren. Ik hoop voor jou van wel.

En de uitzondering van technische en wetenschappelijke diploma's maakte ik al van int begin :)
Dat is waar maar veel van die beroepen waarvoor een diploma is vereist vind ik ook interessanter.

Mini

Legacy Member
Scifo zei:
Kheb toch liever een papierke in mijn handen!

Keuzes hè :)

Ik heb heel veel gereisd, waar ik later de kans niet meer toe zou krijgen
Dat is ook wat waard :)


Sent from my iPhone.

Mini

Legacy Member
Benjamin zei:
Weegt die ervaring op tegen ervaring plus diploma's en tegen diploma's? De tijd zal het leren. Ik hoop voor jou van wel.


Dat is waar maar veel van die beroepen waarvoor een diploma is vereist vind ik ook interessanter.

Ik denk niet dat een diploma op die leeftijd en in mijn sector nog het verschil zal maken.
Eerder portfolio's, netwerken, connecties etc

En interessanter is subjectief hè :)
Mss vind jij het interessanter om advocaat of dokter te worden, maar dat geldt dan niet voor iedereen :)


Sent from my iPhone.

DidierDrogba11

Legacy Member
Mini zei:
Ik denk niet dat een diploma op die leeftijd en in mijn sector nog het verschil zal maken.
Eerder portfolio's, netwerken, connecties etc

En interessanter is subjectief hè :)
Mss vind jij het interessanter om advocaat of dokter te worden, maar dat geldt dan niet voor iedereen :)


Sent from my iPhone.

Zever :ironic: :naughty:

Oldskooler

Legacy Member
Papierke blijft belangrijk (mits uitzonderingen).

Er zijn er die ook wel ergens kunnen geraken zonder, maar dat zijn vaak vakidioten, die de druk beginnen voelen wanneer verandering op komst is en ouderdom toeslaat. Ze moeten hun vakje verlaten, maar snappen het grotere geheel niet en vallen uit de boot, dan reorganisatie...en dan val je diep.

In informatica zie je dit vaak.

Zo is er onlangs nog ene ontslagen bij ons, 42 jaar, altijd ultra vakidioot geweest. Kende op zich materie die heel schaars is, maar meer ook niet.
Klote arrogant, vond zich self-made. Ging er iets mis, was het de schuld van die met hun papierke.
Blij dat ik ervan af ben.

Ervaring mag je vaak ook met een korrel zout nemen.
Al genoeg bompa's gepasseerd waarvan ik dacht iets te kunnen leren.
Achterhaalde vastgeroeste manieren van werken ja. Pokkelang met iets bezig zijn, terwijl jij het in 5 minuten doet.
Ook van jongere mensen...die u eigenlijk foute raad geven, omdat men zelf nooit beter wist.

Voor verkoper is een diploma uiteraard minder belangrijk. Je hebt het karakter, of je hebt het niet. Domeinkennis (tenzij het productengamma) is heel beperkt in die sector.
Maar ik zou toch iets bijdoen als back-up, op een gegeven moment willen ze misschien geen ouwe sassa meer die hun producten verkoopt...dat is een typische sector van komen en gaan.


Je kan werkgevers ook moeilijk kwalijk nemen dat ze diploma's willen zien. Er is een (over)aanbod.
Het duidt toch al iets aan. Dus waarom niet.
Er lopen te veel dweepazoïds rond, uiteraard, dweepazoïds snappen van zichzelf niet dat ze dweepazoïd zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan