NotoriousP
Legacy Member
Wat een nutteloze post toch...
Dit heeft toch niets te maken met geld of neerkijken op anderen of wat van die andere zever die jullie hier aanhalen. Ik reageerde op Flibit zijn sarcastische post... Ik citeer:
Dit is, in zekere mate, hoe de wereld werkt. De maatschappij is veel sterker gericht op winst dan op kunst of cultuur. Wilt dit zeggen dat hier geen plaats voor is? Natuurlijk niet... maar er is een veel grotere vraag naar beroepen die voor winst kunnen zorgen. Combineer dit met een groot aanbod aan kunst/cultuur afstuderende en een relatief laag aanbod aan ingenieurs of economen en je krijgt de huidige situatie in de arbeidsmarkt. Dit is niet meer dan een logische evolutie.
Wilt dit zeggen dat iedereen maar moet kiezen voor iets wat hij niet graag doet? Neen maar het is wel belangrijk dat ze rekening houden met de ligging in de arbeidsmarkt en ze dit volledig beseffen, dan pas hun keuze maken. Hoe vaak hoor je tegenwoordig niet van mensen in een minder gevraagde richting dat ze spijt hebben van hun keuze? Om nog maar te zwijgen van mensen die content zijn van hun richting maar dan geen job vinden in hun gebied en zich moeten stellen met een onaangename job... dan hadden ze evengoed iets anders kunnen doen dat misschien aangenamer was of op zen minst beter betaalde.
En Evelyn, een hoer is een irrelevant voorbeeld. Zoals Gates of Jobs, kijk diploma's zijn nutteloos want zij worden miljardair zonder!
Dit heeft toch niets te maken met geld of neerkijken op anderen of wat van die andere zever die jullie hier aanhalen. Ik reageerde op Flibit zijn sarcastische post... Ik citeer:
Fliblit zei:Guys, jullie missen allemaal het punt. Het enige wat de mensheid nodig heeft zijn wetenschappers en economen. Humane wetenschappen? Kunst? Cultuur? Waardeloos, we hebben dat allemaal niet nodig. Het brengt niet op! Weg ermee! Wij willen geld! Geld! Geld! Dan pas zijn wij gelukkig!
Dit is, in zekere mate, hoe de wereld werkt. De maatschappij is veel sterker gericht op winst dan op kunst of cultuur. Wilt dit zeggen dat hier geen plaats voor is? Natuurlijk niet... maar er is een veel grotere vraag naar beroepen die voor winst kunnen zorgen. Combineer dit met een groot aanbod aan kunst/cultuur afstuderende en een relatief laag aanbod aan ingenieurs of economen en je krijgt de huidige situatie in de arbeidsmarkt. Dit is niet meer dan een logische evolutie.
Wilt dit zeggen dat iedereen maar moet kiezen voor iets wat hij niet graag doet? Neen maar het is wel belangrijk dat ze rekening houden met de ligging in de arbeidsmarkt en ze dit volledig beseffen, dan pas hun keuze maken. Hoe vaak hoor je tegenwoordig niet van mensen in een minder gevraagde richting dat ze spijt hebben van hun keuze? Om nog maar te zwijgen van mensen die content zijn van hun richting maar dan geen job vinden in hun gebied en zich moeten stellen met een onaangename job... dan hadden ze evengoed iets anders kunnen doen dat misschien aangenamer was of op zen minst beter betaalde.
En Evelyn, een hoer is een irrelevant voorbeeld. Zoals Gates of Jobs, kijk diploma's zijn nutteloos want zij worden miljardair zonder!


verschil zal wel een pak hoger oplopen 
