Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Blyss zei:Is het normaal dat mijn school geen herexamens meer geeft? Zijn er nog scholen die deze regeling hebben? Dit niet echt eerlijk denk ik.
wild bass zei:ik ben een uitzondering zei men titularis, in heel zijn carriere had hij nog nooit een herexamen gegeven.
Twas omdat heel mijn jaar slecht was behalve mijn 3de trimester was erg goed,
maar net niet goed genoeg om de jaarbuis op te halen van sommige vakken...
Die school neemt haar taak serieus, aan het einde van de rit nog even herexamens geven om hem nog even een pedagogisch lesje te leren.Enkel 1 iemand van onze klas in het 6de middelbaar kreeg enkele herexamens, hoofdzakelijk omdat ze 'wisten' dat het enkel door luiheid kwam dat hij gebuist is.
Uiteindelijk slaagde hij voor z'n herexamens en slaagde nadien ook in 3 jaar voor z'n bachelor. Dit was echter de grote uitzondering in m'n jaar .. die herexamens.
Jayred zei:Da's bullshit imho, 't is niet alsof het middelbaar moeilijk is maar iemand een heel jaar laten opnieuw doen voor 1 buis, ook al is het een hoofdvak, is gewoon ranzig. In zo'n geval oftewel simpelweg doorlaten of een herexamen.
Dan vraagde u toch serieus af of ze niks beters te dien hebben :doh::doh:Lulukai zei:als ge gaat verder studeren aant unief zult ge wel begrijpen wat hij bedoelt.
Ik dacht da vroeger ook, 'unief moet chill zijn, kei veel blok, meerdere dagen voor één examen, weinig les'... maar eens ge er zit ist vanwast nog maar zo gemakkelijk alst middelbaar
![]()
Dat is een mentaliteit die ik eerder in het hoger/unief verwacht, omdat daar die 2e zit een zekerheid is, terwijl herexamens (althans bij ons op school indertijd) echt wel uitzondering zijn. Al neem ik aan dat er scholen zijn die daar veel soepeler in zijn. Toen ik mijn herexamens deed waren we op een school van 1100-1200 leerlingen met 1 klas, dus neem ongeveer 20 mensen, die herexamen hadden.Carrion zei:[...] "goh, altijd nog een 2de kans".
That's a middle finger, pervert!Dinsdagland zei:Waarom staat er trouwens een penis in uw sig?
Muscleduck zei:Nooit unief of hogeschool gedaan, maar dat lijkt me veel makkelijker, want het lijkt me dat je een richting kiest die je echt interesseert, en als je dan in die richting zit veel minder van die bullshitvakken krijgt waarvan je je afvraagt waarom je ze krijgt. Je gaat veel gemotiveerder zijn om iets te studeren wat je echt interesseert, niet?

Nooit unief of hogeschool gedaan, maar dat lijkt me veel makkelijker, want het lijkt me dat je een richting kiest die je echt interesseert, en als je dan in die richting zit veel minder van die bullshitvakken krijgt waarvan je je afvraagt waarom je ze krijgt. Je gaat veel gemotiveerder zijn om iets te studeren wat je echt interesseert, niet?
Dat is een mentaliteit die ik eerder in het hoger/unief verwacht, omdat daar die 2e zit een zekerheid is, terwijl herexamens (althans bij ons op school indertijd) echt wel uitzondering zijn. Al neem ik aan dat er scholen zijn die daar veel soepeler in zijn. Toen ik mijn herexamens deed waren we op een school van 1100-1200 leerlingen met 1 klas, dus neem ongeveer 20 mensen, die herexamen hadden.


'
'