Archief - Geen herexamens meer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

piemel

Legacy Member
Bij ons op school gooiden ze met de herexamens. Heb er 6 gehad op 2 jaar tijd.

Thorfin

Legacy Member
ik ben een uitzondering zei men titularis, in heel zijn carriere had hij nog nooit een herexamen gegeven.

Twas omdat heel mijn jaar slecht was behalve mijn 3de trimester was erg goed,
maar net niet goed genoeg om de jaarbuis op te halen van sommige vakken...

EternalSilence

Legacy Member
Blyss zei:
Is het normaal dat mijn school geen herexamens meer geeft? Zijn er nog scholen die deze regeling hebben? Dit niet echt eerlijk denk ik.

Eerlijk gezegd, heb ik in m'n middelbaar nooit de 'optie' gehad om herexamens te maken.
het was, of er door, of u jaar opnieuw doen.

Enkel 1 iemand van onze klas in het 6de middelbaar kreeg enkele herexamens, hoofdzakelijk omdat ze 'wisten' dat het enkel door luiheid kwam dat hij gebuist is.
Uiteindelijk slaagde hij voor z'n herexamens en slaagde nadien ook in 3 jaar voor z'n bachelor. Dit was echter de grote uitzondering in m'n jaar .. die herexamens.

piemel

Legacy Member
wild bass zei:
ik ben een uitzondering zei men titularis, in heel zijn carriere had hij nog nooit een herexamen gegeven.

Twas omdat heel mijn jaar slecht was behalve mijn 3de trimester was erg goed,
maar net niet goed genoeg om de jaarbuis op te halen van sommige vakken...

Dat was bij mij dus ook het geval.

Benjamin

Legacy Member
Enkel 1 iemand van onze klas in het 6de middelbaar kreeg enkele herexamens, hoofdzakelijk omdat ze 'wisten' dat het enkel door luiheid kwam dat hij gebuist is.
Uiteindelijk slaagde hij voor z'n herexamens en slaagde nadien ook in 3 jaar voor z'n bachelor. Dit was echter de grote uitzondering in m'n jaar .. die herexamens.
Die school neemt haar taak serieus, aan het einde van de rit nog even herexamens geven om hem nog even een pedagogisch lesje te leren. :niceone:

bozkurt3

Legacy Member
off-topic
bij mijn school kijken ze enkel naar de eindexamens , is dit normaal??
Als je de 1ste examen geen buizen had , 2de 2-3 buizen maar in het totaal alles boven de helft hebt , heb je dan een a-attest??

Muscleduck

Legacy Member
Jayred zei:
Da's bullshit imho, 't is niet alsof het middelbaar moeilijk is maar iemand een heel jaar laten opnieuw doen voor 1 buis, ook al is het een hoofdvak, is gewoon ranzig. In zo'n geval oftewel simpelweg doorlaten of een herexamen.

Buis op een hoofdvak was bij ons quasi automatisch blijven zitten, of als je chance had een herexamen. Zeker als het een zwaardere buis was.

Ik vind herexamens op zich wel goed, maar ik heb bv in het 4e herexamen geschiedenis gehad en in het 6e geschiedenis en godsdienst :s Dan vraagde u toch serieus af of ze niks beters te dien hebben :doh::doh:

Heb overigens ook 1x een inhaalexamen gehad omdat ik de dag van het examen naar de begrafenis van een oma moest.

Lulukai zei:
als ge gaat verder studeren aant unief zult ge wel begrijpen wat hij bedoelt.

Ik dacht da vroeger ook, 'unief moet chill zijn, kei veel blok, meerdere dagen voor één examen, weinig les'... maar eens ge er zit ist van :eek: wast nog maar zo gemakkelijk alst middelbaar :cry:

Nooit unief of hogeschool gedaan, maar dat lijkt me veel makkelijker, want het lijkt me dat je een richting kiest die je echt interesseert, en als je dan in die richting zit veel minder van die bullshitvakken krijgt waarvan je je afvraagt waarom je ze krijgt. Je gaat veel gemotiveerder zijn om iets te studeren wat je echt interesseert, niet?


Carrion zei:
[...] "goh, altijd nog een 2de kans".
Dat is een mentaliteit die ik eerder in het hoger/unief verwacht, omdat daar die 2e zit een zekerheid is, terwijl herexamens (althans bij ons op school indertijd) echt wel uitzondering zijn. Al neem ik aan dat er scholen zijn die daar veel soepeler in zijn. Toen ik mijn herexamens deed waren we op een school van 1100-1200 leerlingen met 1 klas, dus neem ongeveer 20 mensen, die herexamen hadden.

Tsubasa

Legacy Member
Muscleduck zei:
Nooit unief of hogeschool gedaan, maar dat lijkt me veel makkelijker, want het lijkt me dat je een richting kiest die je echt interesseert, en als je dan in die richting zit veel minder van die bullshitvakken krijgt waarvan je je afvraagt waarom je ze krijgt. Je gaat veel gemotiveerder zijn om iets te studeren wat je echt interesseert, niet?

Komaan, het interesseert je wel, maar toch niet elk vak zeker? Dat is de uitzondering hoor. Trouwens, ik vind verschillende vakken interessant maar als ik dan heel dat pak bekijk dat ik dan van buiten moet leren is mijn zin ook weg ze. Hoe interessant dat ook is (is trouwens vooral interessant in de les he, van buiten blokken is nooit echt "plezant").

Trouwens, waarom studeer jij dan niet verder als je denkt dat het gemakkelijker is? :p

Carrion

Legacy Member
Nooit unief of hogeschool gedaan, maar dat lijkt me veel makkelijker, want het lijkt me dat je een richting kiest die je echt interesseert, en als je dan in die richting zit veel minder van die bullshitvakken krijgt waarvan je je afvraagt waarom je ze krijgt. Je gaat veel gemotiveerder zijn om iets te studeren wat je echt interesseert, niet?

You serious? Als een richting 10 vakken heeft gaan er mss een stuk of 4-5 echt interessant zijn, de rest zijn inderdaad bullshitvakken. Niet te vergeten dat de hoeveelheid toch een tikkeltje meer is...

Dat is een mentaliteit die ik eerder in het hoger/unief verwacht, omdat daar die 2e zit een zekerheid is, terwijl herexamens (althans bij ons op school indertijd) echt wel uitzondering zijn. Al neem ik aan dat er scholen zijn die daar veel soepeler in zijn. Toen ik mijn herexamens deed waren we op een school van 1100-1200 leerlingen met 1 klas, dus neem ongeveer 20 mensen, die herexamen hadden.

Ik had het daar dus puur in het geval dat ze een herexamen systeem in het middelbaar vast zouden nemen zoals in het hoger onderwijs.

Zonnestraal

Legacy Member
Het middelbaar :puke:

Ik weet nog goed bij de eerste les unief dat ik dacht van: 'dat meisje naast mij is niet aan het opletten, ze zit wat te tekenen op haar papier, waarom zegt niemand daar iets over! :angry::angry: '

en

'Les om 20h, dat moet een drukfout zijn :angry:'

Als jullie nog meer spannende gebeurtenissen willen, dan kunnen jullie mij altijd mailen.

Benjamin

Legacy Member
typisch probleem van de unief: veel ongemotiveerde studenten die dus niet in de les willen zitten maar er toch zitten voor het geval de prof iets vertelt wat nergens op papier staat. Dat is alleen maar hinderlijk voor de rest van de studenten (geklets, gespeel met hun telefoontje, ongemotiveerde houding).
Je kan dan toch echt beter wel alles op papier zetten, de studenten geruststellen dat alles op papier staat en zodoende aan een kleiner maar geïnteresseerder publiek doceren.

Unief gemakkelijker dan het middelbaar? Niet voor eenzelfde soort richting. Inderdaad: bacheloropleidingen zijn in België vaak behoorlijk breed en er zitten al snel aardig wat vakken tussen die je helemaal niet zo interessant vindt of waar je wat minder talent voor hebt.
Serieus, je komt er pas achter hoe gemakkelijk het sedundair onderwijs is wanneer je aan de universiteit studeert, veronderstellende dat je een serieuze universitaire studierichting volgt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan