Archief - Hasselt - Aalst

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sirrush

Legacy Member
Sinds kort werk ik in Aalst en moet dagelijks de trein nemen vanuit Hasselt. Dit neemt zo'n 4.5 uur in beslag per dag. Ik heb het hier enorm moeilijk mee. Zijn er hier op het forum nog mensen die in een soortgelijk schuitje zitten of zaten? Wat zijn jullie meningen over een dergelijk traject?

the_fox

Legacy Member
Verhuis? Allez, no offense, maar dit moest je toch geweten hebben wanneer je de job aannam?
Zelf zonder file is het een uur rijden van Aalst naar Hasselt (en da is al redelijk doorgereden)...

Stimpy

Legacy Member
lol da's idd wel een extreem traject
verhuizen of andere job zoeken

of de wetten van de fysica zien te buigen

sirrush

Legacy Member
Auto zou ik vast komen te zitten in de files en dus miss zelfs langer onderweg zijn.
Verhuizen is geen optie vanwege mijn vriendin en haar werk. met het aanbod leek 2u trein en 2 terug mooi vanwege de momenten om te ontspannen en wat te lezen ofzo. Nu in praktijk is lezen en rusten in een verkrampte houding en lijken de uren enorm traag te verlopen.

Slynx

Legacy Member
jup, ik pendel dagelijks met de wagen tussen ninove en hasselt, de omgekeerde richting dus. Ik ben consultant, en weet dat het maar tijdelijk is, maar 't is toch zwaar hoor.

Ik slaap amper 4-5u per nacht, aangezien ik 's avonds ook nog even iets van m'n avond wil hebben. Ik doe er momenteel met de wagen 1.5u-2.5u over, maar als ik je één tip kan geven indien je met de wagen zou gaan: vertrek vroeg genoeg. Op deze manier kan je de meeste files wel voor zijn.

Anderzijds probeer ik er op langere termijn wel mouwen aan te passen. Ondertussen mag ik 1 dag in de week naar kantoor in brussel gaan, wat een hemelsbreed verschil is. De komende weken probeer ik dat op te trekken naar 2 dagen :)

zaffah

Legacy Member
Ander werk zoeken, een klein studiootje huren om in de week te vertoeven?

Slynx

Legacy Member
zaffah zei:
Ander werk zoeken, een klein studiootje huren om in de week te vertoeven?

Ik ben content met hetgene wat ik ervoor in de plaats krijg op vlak van vergoedingen e.d., dus is voor mij niet nodig. Ik probeer wel 1x in de week bij m'n grootmoeder te blijven die in Hasselt woont.

Anderzijds, het feit dat ik weet wanneer m'n contract afloopt, is natuurlijk ook wel weer een streefdoel, wat de tijd wat sneller doet voorbijgaan.

@sirrush, waarom neem je in godsnaam dat werk dan aan, als je weet dat je dit niet gaat volhouden? Dat kon je toch wel op voorhand vermoed/opgezocht hebben dat de reistijden wat langer zouden zijn, dan een job op 5km van je deur he ;)

Stimpy

Legacy Member
rond half 6 sochtends vertrekken. Dan kan je tegen 7u wel beginnen
rond 15.30 dan weer huiswaarts

dan valt de reistijd mee in hoeverre dat dat mogelijk is natuurlijk

En idd waarom heb je dat aangenomen?
Kijk ondertussen uit naar een job korter bij huis :)

sirrush

Legacy Member
De wedde ziet er mooi uit. rechtstreekse trein leek te doen. Nja ik moest in korte tijd beslissen en daar ik werkloos was had ik zo iets van OK. een studiotje zou voor 2 dagen max in de week zijn en betaal ik al snel een 350 euro voor. Thuis geef ik momenteel ook wat af (200) en heb de wens snel te gaan samenwonen. Door het samenwonen is op studio zitten ook wel moeilijk en zijn de extra kosten ook niet welkom.

sirrush

Legacy Member
@ stimpy ik heb vaste uren (half 9 tot 16.30u natuurlijk overuren maar die zijn enkel van tel na 16.30u) 7u beginnen is dus geen optie al zou ik het willen.

Emerxill

Legacy Member
Dan zit er niet veel op dan zo snel mogelijk ervaring opdoen en maken dat je ander werk vindt en daar weg bent...of verhuizen naar daar.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom uwe baas u in de eerste plaats heeft aangenomen met de wetenschap dat je van Hasselt moet komen...Die weet toch dat zoiets op middellange termijn demotiverend werkt voor u.

the_fox

Legacy Member
sirrush zei:
Verhuizen is geen optie vanwege mijn vriendin en haar werk.
Prioriteiten in het leven stellen he, of beter nadenken voor je een job aanneemt.
sirrush zei:
een studiotje zou voor 2 dagen max in de week zijn en betaal ik al snel een 350 euro voor. Thuis geef ik momenteel ook wat af (200) en heb de wens snel te gaan samenwonen. Door het samenwonen is op studio zitten ook wel moeilijk en zijn de extra kosten ook niet welkom.
Woont ge nu nog thuis, of samen met de vriendin? Ik zie het probleem trouwens niet met in de week een studiotje/kot/app/huis/whatever te huren in Aalst en enkel in het weekend uw vriendin te zien. Er zijn genoeg koppels (werkend en studerend) die het zo doen...
En als ge enkel in het weekend bij u ouders zit, dan is hetgeen ge thuis afgeeft waarschijnlijk wel bespreekbaar.
Verder vraag ik mij af wat de "mooie wedde" is als ge al moeite zou hebben met 350 (voor een studiotje) + 200 (thuis afgeven) voor onderdak. Er zijn genoeg mensen die meer moeten afbetalen/aan huur hebben in de maand (ik incl).

Irriducibili

Legacy Member
Een studio huren is wel degelijk de enigste oplossing he.. aalst is vrij "goedkoop".
Als je dat niet zitten vrees ik dat je dagelijks een paar uur de metro kunt verderlezen.

Anoniem15

Legacy Member
Goe zot zeg ik daartegen, werk je bij De Nul misschien?
In Aalst kan je trouwens ook een kot huren.

Mr Red

Legacy Member
Hasselt - Aalst : 113km enkel , 1u13min (s nachts wel te verstaan, doe er in de dag maar een uur bij)

Ofwel moet ge daar een job hebben waar ge serieus goed u boterham verdiend, anders zie ik er totaal het nut niet van in om zoveel tijd en geld aan vervoerskosten te verprutsen alle maanden.

sirrush

Legacy Member
Ik woon idd nog thuis MAAR binnen een maand of twee/drie gaan we samenwonen. Ik kan moeilijk mijn vriendin door de week alleen thuis laten zitten. Daarbij de huur van, en een appartement en een studio is samen wel een hele hoop. Daarbij verdien ik een goede wedde als maatschappelijk werker maar het is niet zo dat ik er rijk van wordt natuurlijk.

sirrush

Legacy Member
Daarbij enkel in het weekend zien is geen optie daar zij vaak in het weekend moet werken.

cool_boy_ke

Legacy Member
Werk veranderen dan. Wat wilt ge anders doen als ge persé in Hasselt wilt blijven wonen?

Dubbelpunt

Legacy Member
Ik heb het vandaag moeten doen (héél toevallig) voor een klant: Aalst - Hasselt
Vertrokken om 10u en aangekomen om 12u (spookrijder gesignaleerd => file)

Terugkomen: 14u in Hasselt en 15u30 in Aalst


Man man, wie doet dat nu alle dagen? Nog voor geen 3.000eur netto!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan