Archief - ICT/Informatica gerichte opleiding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dragonix

Legacy Member
Aap zei:
Je zal eerst een helpdeskfunctie hebben en wat geluk later een programmeursfunctie of netwerkfunctie. Ik heb ondertussen m'n graduaat netwerkbeheer een aantal jaren en heb nog nooit een vaste functie gehad. M'n functie is altijd tijdelijk als helpdesk en ben ik steeds verplicht om op zoek te gaan naar ander werk. Heb ook enkele certificaten op zak van microsoft en cisco maar dat helpt niet. Hopelijk heb je meer geluk dat ik.

Werk je dan als consultant ofzo?

Dragonix

Legacy Member
heb je dan al zo vaak moeten zoeken naar nieuw of ander werk? (als graduaat en/of als helpdesk)

Aap

Legacy Member
Dragonix zei:
heb je dan al zo vaak moeten zoeken naar nieuw of ander werk? (als graduaat en/of als helpdesk)

Ja. Ik begin het stilaan beu te zijn dat ik steeds den "tijdelijke" ben.

Dragonix

Legacy Member
hmm :s
Wist niet dat je als graduaat netwerkbeheer zo moeilijk aan de bak geraakt..
Zou het zelf ook frustrerend vinden..

Gray

Legacy Member
jochemke zei:
Zijn er graduaten of opleidingen in verband met informatica(graduaat/bachelor)
liefst geen hoge school maar die wel overdag doorgaan ipv avondonderwijs

Syntra

Hiapoe

Legacy Member
Aap zei:
Je zal eerst een helpdeskfunctie hebben en wat geluk later een programmeursfunctie of netwerkfunctie. Ik heb ondertussen m'n graduaat netwerkbeheer een aantal jaren en heb nog nooit een vaste functie gehad. M'n functie is altijd tijdelijk als helpdesk en ben ik steeds verplicht om op zoek te gaan naar ander werk. Heb ook enkele certificaten op zak van microsoft en cisco maar dat helpt niet. Hopelijk heb je meer geluk dat ik.

Al eens geprobeerd bij grote cosultancy bedrijven ala real dolmen, getronics,...?

Dan moet je natuurlijk wel openstaan om eventueel in Brussel te gaan werken etc.
Maar ge moet er iets voor over hebben é :)

Gray

Legacy Member
Hiapoe zei:
Al eens geprobeerd bij grote cosultancy bedrijven ala real dolmen, getronics,...?

Dan moet je natuurlijk wel openstaan om eventueel in Brussel te gaan werken etc.
Maar ge moet er iets voor over hebben é :)

Is het netwerkteam van Getronics niet verkocht onlangs? (zit nu in India)

Hiapoe

Legacy Member
Gray zei:
Is het netwerkteam van Getronics niet verkocht onlangs? (zit nu in India)

Dunno... ik gaf maar voorbeelden, google is je vriend voor honderden extra voorbeelden van consultancy bedrijven: klein, middelgroot en groot.

th43ns

Legacy Member
Als degelijke programmeur met wat social skills geraak je makkelijk aan de bak ;)
Ik hoor ook van klasgenoten dat het in de richting van netwerkbeheer meestal toch wel wat moeilijker is om aan vast werk te geraken... (Maar niet onmogelijk ;))

Anoniem09

Legacy Member
Aap zei:
Ja. Ik begin het stilaan beu te zijn dat ik steeds den "tijdelijke" ben.

Dan vrees ik toch dat er iets scheelt aan je voorkomen of sociale skills. Er zijn toch vacatures met hopen? Toen ik vorig jaar afstudeerde als bachelor toegepaste informatica - netwerken stond de telefoon niet stil. Heb meteen vast werk gevonden als netwerkbeheerder, niets helpdesk aangezien we daarvoor andere mensen hebben, meteen naar klanten om servers te installeren.

Krijg zelfs vantijd nog mails van bedrijven die aanwerven, vaak first line support, vaak ook niet. Zoek je wel genoeg? Geven ze een reden op waarom je steeds maar tijdelijk mag blijven? Hebben hier ook eentje gehad, na de proefperiode niet aangenomen omdat die continue met zijn GSM bezig was en helemaal niet inzat met het welzijn van de klanten. Server down 16.55u? Helaas, ik stop om 17u, zal voor morgen zijn, zo'n mentaliteit dus.

Aap

Legacy Member
koenpje zei:
Geven ze een reden op waarom je steeds maar tijdelijk mag blijven?

Jezeker, dat is altijd om iemand anders tijdelijk (aantal maand) te vervangen die wel vast werk heeft.

Dragonix

Legacy Member
Aap zei:
Er is een enorm overschot aan informatici heb ik het gevoel.

Ik ben in juni 1 jaar afgestudeerd als graduaat ICT en bij mij stond de telefoon ook te rinkele, zelfs nog voor ik afgestudeerd was..

Toevallig overlaatst mijn VDAB profiel eens geupdated en ook al stond het nog op 'ik werk voltijds' (ofzoiets), kreeg ik een uurke later een telefoon van een bedrijf om te vragen of ik eventueel geinteresseerd was..

Lord Kveldulv

Legacy Member
Ze zoeken specifieke profielen. Ik ben er vant weekend es over gegaan om te zien wat de mogelijkheden zijn als netwerkbeheerder of sysadmin. 600 vacatures (ICT in het algemeen zonder te specifiëren) waarvan 1 ik zou op reageren en 1 misschien waarvan de regio onduidelijk was.
Ik heb 2 hogere diploma's en 10 jaar ervaring. Ik ben, terecht imo, kieskeurig qua verloning, jobinhoud en locatie. Maar toch, 2 op 600. Al de rest is voor programmatie, te grote afstand of speciale eisen zoals master diploma, certificaten van x of y, bereid zijn naar het buitenland te gaan, van wacht zijn, meer uren werken dan betaald (zo stond letterlijk in één vacature), perfect 3-talig en bij voorkeur 4-talig. Ik wil niet meer naar Bxl, mijn Frans trekt op de ballen, en heb een dochter van 6 maand die op tijd van de crèche gehaald moet worden (vriendin werkt in ploegen).
Ik kan er wel inkomen dat het niet altijd gemakkelijk is om zomaar effe de droomjob te vinden. Als ik mijn CV online zet heb ik binnen de 24u een paar aanbiedingen. Maar dat is dan Brussel, Antwerpen, Hasselt, Luik. Ik woon niet ver van Doornik. Die verwachten dat ik 200km enkel ga doen. Dan kunnen ze toch lang op hunne kop gaan staan.

Dragonix

Legacy Member
ik doe op het moment iet van een 250 km per dag ;) (wel bedrijfswagen met tankkaart) en werk in Amsterdam (best time ever)!
Maaaar, ik heb geen gezin (wel vriendin), ik woon nog thuis en heb geen kinderen.
Zolang ik eigenlijk naar niemand moet zien kan ik dit nog volhouden.

Maar binnen nu en 2 jaar ofzo, zal het wel wat anders zijn, maar dat is een zorg voor dan ;)

trX

Legacy Member
Probleem is dat de interessantste IT jobs gewoon regio Brussel, Antwerpen, Mechelen zitten.
Probeer maar eens een degelijke job als System Engineer, Network Engineer te vinden regio Kempen, Limburg.

Lord Kveldulv

Legacy Member
Dragonix zei:
ik doe op het moment iet van een 250 km per dag ;) (wel bedrijfswagen met tankkaart) en werk in Amsterdam (best time ever)!
Maaaar, ik heb geen gezin (wel vriendin), ik woon nog thuis en heb geen kinderen.
Zolang ik eigenlijk naar niemand moet zien kan ik dit nog volhouden.

Maar binnen nu en 2 jaar ofzo, zal het wel wat anders zijn, maar dat is een zorg voor dan ;)

Sure. Ik heb ook meer dan 6 jaar in Brussel gewerkt op verschillende plaatsen en verschillende werkgevers. Dat was bij momenten ook gemiddeld 4 uur of meer woon-werk per dag. Ik heb jobs gehad dat ik om 19-20u stikkapot thuis kwam. Heb ook al jobs gehad dat ik om 16:45 met het fietske thuis kwam en geen blijf wist met mijn eigen van de energie.
Dat is mooi om te starten. Chapeau als je het een carriëre lang vol houdt. Maar ik werk om te leven, niet omgekeerd. Mijn vrije tijd is 10 keer belangrijker dan €500 bruto meer. Dan verdien ik meer door die woon-werk uren in te vullen met wat freelance opdrachten zoals ik vroeger deed. Maar daar heb ik gewoon geen zin in en financiëel heb ik het niet nodig. Gewoon leven en mij amuseren :)

Dragonix

Legacy Member
Inderdaad, zolang ik het nu nog kan doen ga ik er gewoon voor!
Ik zie me dit echt niet doen/volhouden wanneer ik ga samenwonen of aan kindjes ga beginnen ;)

wishy

Legacy Member
Het bedrijf waarvoor ik momenteel werk is toch vrij vaak opzoek naar mensen voor 2nd line support (ala on-site support) en zit wat verspreid over heel België.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan