Archief - Ingenieursstudies via examencontract

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bladwijzer

Legacy Member
FreshPrince zei:
Motivatie en zelfdiscipline is het enige dat telt. Dit is geen motivatie-coach bullshit ofzo.
Focus je op jouw doel en doe het gewoon.

Succes man!


haha
jij gaat tegen een harde muur lopen hoor in't leven

FreshPrince

Legacy Member
bladwijzer zei:
haha
jij gaat tegen een harde muur lopen hoor in't leven

Ik ben 25, heb een Master Burg. ir. Computerwetenschappen (KUL), verdien 3250 EUR bruto, heb een mooie Audi A4 en het belangrijkste van allemaal : een fantastische vriendin om mijn leven mee te delen.
Welke muur?

Benjamin

Legacy Member
Heb jij ook een bachelor CW van de KUL?

Mysician zei:
Als 'k nu de leerstof van ASO We-Wi volledig en goed beheers tegen einde dit schooljaar?
Waarom zou burgerlijk dan nog onhaalbaar zijn?
Omdat je daarmee nog niet automatisch voldoende inzicht hebt ontwikkeld.
Als je een indicator wil hebben koop dan eens bij de Acco de cursussen voor analyse met de opgaveboeken, waar als het goed is ook oude examens in staan (het kan dat het tegenwoordig veranderd is), en probeer die zelfstandig door te werken. Doe hetzelfde met boekjes voor industrieel van de school waar jij eventueel die opleiding zou willen volgen en je zal hopelijk wel merken wat jij wel en niet aankan.

Tsubasa

Legacy Member
FreshPrince zei:
Ik ben 25, heb een Master Burg. ir. Computerwetenschappen (KUL), verdien 3250 EUR bruto, heb een mooie Audi A4 en het belangrijkste van allemaal : een fantastische vriendin om mijn leven mee te delen.
Welke muur?

If true: BURN.

Kerelke

Legacy Member
FreshPrince zei:
Ik ben 25, heb een Master Burg. ir. Computerwetenschappen (KUL), verdien 3250 EUR bruto, heb een mooie Audi A4 en het belangrijkste van allemaal : een fantastische vriendin om mijn leven mee te delen.
Welke muur?

Dan heb jij het geluk dat jij de intelligentie/mogelijkheden had om uw "motivatie en zelfdiscipline" goed te gebruiken.

Helaas heeft niet iedereen die kansen. Niet iedereen kan unief aan (om maar een voorbeeld te geven).

Uw slogan (niet van u alleen natuurlijk) wordt meestal altijd uitgebracht door mensen die het effectief gemaakt hebben, wat nogal hypocriet is en eigenlijk regelrechte bullshit.

Vaak vergeten die mensen die ermee afkomen dat ze alles mooi "kregen" of althans ze kregen de kansen om het te halen.

mac-bc

Legacy Member
FreshPrince zei:
Ik ben 25, heb een Master Burg. ir. Computerwetenschappen (KUL), verdien 3250 EUR bruto, heb een mooie Audi A4 en het belangrijkste van allemaal : een fantastische vriendin om mijn leven mee te delen.
Welke muur?

Kijk eens aan, wat een flinke jongen.

Benjamin

Legacy Member
Je hoeft echt niet hoogbegaafd te zijn om burgelijk ingenieur te worden maar met een IQ van beneden de 115 zou ik het toch niet aanraden om met die opleiding te starten. Maar inderdaad, een voldoende hoge intelligentie (en het IQ is daar slechts een indicator van die ook nog eens afhangt van de gebruikte testen) alleen volstaat zeker niet, het gaat om een combinatie van eigenschappen.

Mysician

Legacy Member
Heb eens gelezen dat idd vanaf IQ 115 universitaire studies zeker doenbaar zouden zijn.
Dus misschien toch maar eens een testje doen?

FreshPrince

Legacy Member
bladwijzer zei:
haha
jij gaat tegen een harde muur lopen hoor in't leven

Kerelke zei:
Dan heb jij het geluk dat jij de intelligentie/mogelijkheden had om uw "motivatie en zelfdiscipline" goed te gebruiken.

Helaas heeft niet iedereen die kansen. Niet iedereen kan unief aan (om maar een voorbeeld te geven).

Uw slogan (niet van u alleen natuurlijk) wordt meestal altijd uitgebracht door mensen die het effectief gemaakt hebben, wat nogal hypocriet is en eigenlijk regelrechte bullshit.

Vaak vergeten die mensen die ermee afkomen dat ze alles mooi "kregen" of althans ze kregen de kansen om het te halen.


1) Enkel motivatie en zelfdiscipline zijn belangrijk om succesvol te zijn. Ik geloofde in mijzelf. De mensen die anderen vertellen dat ze iets niet kunnen en dan achter statistieken (iets waar desbetreffende personen zo goed als 0 kennis over hebben) of ervaringen schuilen zijn afschuwelijk in mijn ogen en moeten meteen geliquideerd worden.

2) Mijn ouders zijn al een lange tijd (+-15 jaar) werkloos. Ik leefde onder de armoedegrens tot mijn 16de en ik begon te werken. Ik heb derhalve niets meegekregen buiten een onderontwikkelde, labiele omgeving.


3) GTFO

Benjamin

Legacy Member
Mysician zei:
Heb eens gelezen dat idd vanaf IQ 115 universitaire studies zeker doenbaar zouden zijn.
Dus misschien toch maar eens een testje doen?
Nee, geen testje doen. Gewoon testen door zo'n boek te kopen en te proberen alle opgaves en examens te maken.
Je kan niet alle universitaire opleidingen over 1 kam scheren, er is een enorm niveauverschil tussen bijv. een studie fysica en een studie communicatiewetenschappen om maar even twee extreme uitersten te noemen.
Er zijn zat universitaire opleidingen die met een IQ van 100 ook prima te doen zijn indien je maar hard genoeg werkt, voor een deel van de studierichtingen heb je een hogere intelligentie nodig om een kans te hebben om te slagen.

Mooncat

Legacy Member
IQ-test zegt niks. De meest objectieve waardemeter zijn de afgeschafte toegangsexamens voor burgerlijk ingenieur. Die dingen zullen nog ergens wel rondzwerven op internet. Als je denkt dat je de leerstof goed onder de knie hebt, moet je maar zo'n toegangsexamen afleggen en zien hoever je daar geraakt. Uit zoiets kan je veel meer conclusies trekken dan een arbitraire IQ-test.

Benjamin

Legacy Member
Mooncat zei:
IQ-test zegt niks. De meest objectieve waardemeter zijn de afgeschafte toegangsexamens voor burgerlijk ingenieur. Die dingen zullen nog ergens wel rondzwerven op internet. Als je denkt dat je de leerstof goed onder de knie hebt, moet je maar zo'n toegangsexamen afleggen en hoever je daar geraakt. Uit zoiets kan je veel meer conclusies trekken dan een arbitraire IQ-test.
Die toelatingsexamens staan zelfs nog op de websites van de universiteiten. Ik heb ze op mijn computer staan dus in geval van nood zou ik ze op het forum kunnen plaatsen indien een mod mij toestaat om even een PDF te uploaden maar ik denk dat je met een beetje googelen die test wel vindt.

Mysician

Legacy Member
Ik heb van iemand gehoord dat die toelatingsexamen niet gemaakt zijn om 50% te halen maar dat 10% al goed genoeg is omdat deze supermoeilijk gemaakt zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan