Archief - Jobmogelijkheden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zafùn

Legacy Member
Ik heb dit jaar mijn bachelor-diploma Geschiedenis gehaald aan de KU Leuven, maar ik zou graag gaan werken. Een masterjaar ga ik niet aanvangen. Nu weet ik dat een Geschiedenis diploma niet de grootste mogelijkheden geven op de arbeidsmarkt maar wat zijn mijn kansen qua werkgelegenheid? Heeft iemand hier een zicht op?

Welke instanties zou ik kunnen raadplegen om hier meer informatie over te kunnen verkrijgen?


MVG

SysRq

Legacy Member
Archivaris ergens in een raamloze kelder? Om eerlijk te zijn, ik zou dat wel zien zitten.

SH343

Legacy Member
Kan je geen lerarenopleiding nog volgen? En dan in de eerste 4 jaar secundair les geven. Geen idee of je in de derde graad mag lesgeven dan, geloof dat je een masterdiploma daarvoor nodig hebt.

maxdevis

Legacy Member
1) maak die master af. Je gaat er anders alleen maar spijt van krijgen.
2) als je echt wilt of moet gaan werken, probeer dan deeltijds te werken en deeltijds te studeren
3) contacteer vdab of je lokale werkwinkel Contacteer de werkwinkel in jouw regio! voor meer hulp

Zafùn

Legacy Member
maxdevis zei:
1) maak die master af. Je gaat er anders alleen maar spijt van krijgen.
2) als je echt wilt of moet gaan werken, probeer dan deeltijds te werken en deeltijds te studeren
3) contacteer vdab of je lokale werkwinkel Contacteer de werkwinkel in jouw regio! voor meer hulp

Waarom is die master zo belangrijk? Wat ik nu heb is toch ongeveer een variant van een hogeschooldiploma, die vinden toch ook werk?

SysRq

Legacy Member
Zafùn zei:
Waarom is die master zo belangrijk? Wat ik nu heb is toch ongeveer een variant van een hogeschooldiploma, die vinden toch ook werk?

Een academische bachelor is niet gelijk aan een professionele bachelor. Dat laatste wordt eerder afgeleverd aan een hogeschool, niet universiteit.

h0pje

Legacy Member
Cru gezegd, uw academische bachelor is in de praktijk minder waard dan een professionele bachelor. Omdat het de bedoeling is dat je eigenlijk je master behaald.

AicceeAC

Legacy Member
h0pje zei:
Cru gezegd, uw academische bachelor is in de praktijk minder waard dan een professionele bachelor. Omdat het de bedoeling is dat je eigenlijk je master behaald.

Second that..

tom1

Legacy Member
Zafùn zei:
Ik heb dit jaar mijn bachelor-diploma Geschiedenis gehaald aan de KU Leuven, maar ik zou graag gaan werken. Een masterjaar ga ik niet aanvangen. Nu weet ik dat een Geschiedenis diploma niet de grootste mogelijkheden geven op de arbeidsmarkt maar wat zijn mijn kansen qua werkgelegenheid? Heeft iemand hier een zicht op?

Welke instanties zou ik kunnen raadplegen om hier meer informatie over te kunnen verkrijgen?


MVG

Schakel dan naar een andere master, anders heb je echt gewoon 3 jaar verspild :p.

HighLow

Legacy Member
Zafùn zei:
Waarom is die master zo belangrijk? Wat ik nu heb is toch ongeveer een variant van een hogeschooldiploma, die vinden toch ook werk?

het is mss minder leuk om horen, maar veel masters in de geschiedenis vinden moeilijk werk, en doen daarom een administratieve job.

=> dus als zij al geen werk vinden mét en master => good luck with the search!

En waarom wil je dat laatste jaar niet aanvatten? Eens je aan het werk bent heb je heimwee naar het studenten-leven.

The reader

Legacy Member
Opleidingen zoals geschiedenis studeer je toch enkel louter uit interesse...Ik overweeg het toch om het te volgen. Al is het in het avondonderwijs en voor mezelf.

Zafùn

Legacy Member
HighLow zei:
het is mss minder leuk om horen, maar veel masters in de geschiedenis vinden moeilijk werk, en doen daarom een administratieve job.

=> dus als zij al geen werk vinden mét en master => good luck with the search!

En waarom wil je dat laatste jaar niet aanvatten? Eens je aan het werk bent heb je heimwee naar het studenten-leven.

Desinteresse in de richting, al na mijn eerste jaar. Ik wou toen veranderen maar dat mocht van thuis niet, dus heb ik nog maar wat doorgebeten. Daarbij heb ik een verhuis gepland naar Nederland (vriendin woont en werkt daar) en om samen te wonen heb je geld nodig. Maar zelfs als ik niet zou verhuizen zou ik geen master aanvangen, puur uit desinteresse.

Geschiedenis doen was niet zo een goede keuze in mijn leven, en het hele unief-gebeuren vind ik niet meer zo nuttig. Ik zoek iets pragmatischer in mijn leven, en geld natuurlijk. Als het echt niet anders zal gaan, ga ik dan maar proberen werkstudent te worden en alsnog een master aan te vangen, maar dan moet ik eens kijken naar de mogelijkheden.

Bedankt voor de informatie en de interesse.

Chilliewillie88

Legacy Member
Zafùn zei:
Waarom is die master zo belangrijk? Wat ik nu heb is toch ongeveer een variant van een hogeschooldiploma, die vinden toch ook werk?

Triestig dat je iemand die drie jaar universiteit achter de rug heeft zoiets nog moet uitleggen. Je diploma dat je nu vast hebt is zo goed als waardeloos.

Zafùn

Legacy Member
Chilliewillie88 zei:
Triestig dat je iemand die drie jaar universiteit achter de rug heeft zoiets nog moet uitleggen. Je diploma dat je nu vast hebt is zo goed als waardeloos.

Ik begrijp het verschil tussen een professionele en academische bachelor wel. Ik zie gewoon de relevantie niet voor de arbeidsmarkt. Wat zou ik überhaupt meer 'kunnen' als ik mijn master zou doen?

Zafùn

Legacy Member
Volg een economisch getinte master ?

Zou een mogelijkheid zijn, maar geen idee of dat mogelijk is met mijn bachelor. In het ASO heb ik ook geen economie gehad.

Wat ik een probleem vind aan het systeem is het volgende: Als je een keuze maakt, moet je in het systeem blijven, je kan er nooit uit. Mijn ASO-diploma was niks waard, nu is mijn bachelor diploma 'niks' waard. Als je op je 16de een keuze maakt zit je vast tot je 22-23 jaar.

Orchidee

Legacy Member
Zafùn zei:
Zou een mogelijkheid zijn, maar geen idee of dat mogelijk is met mijn bachelor. In het ASO heb ik ook geen economie gehad.

Wat ik een probleem vind aan het systeem is het volgende: Als je een keuze maakt, moet je in het systeem blijven, je kan er nooit uit. Mijn ASO-diploma was niks waard, nu is mijn bachelor diploma 'niks' waard. Als je op je 16de een keuze maakt zit je vast tot je 22-23 jaar.

Thoja, niemand heeft je verplicht om naar de universiteit te gaan hé (of misschien je ouders wel?). Als je echt een bachelor wou die als bachelor iets waard is, moest je maar voor een professionele bachelor gegaan zijn. Tis niet omdat ge ASO deed, dat je MOET unief doen hé.


Dit terzijde. Ik denk dat Tsubasa hier op het forum een bachelor geschiedenis gevolgd heeft, en nu een schakeljaar volgt richting een economische master. Dus het is mogelijk. ;)

Kandul

Legacy Member
Chilliewillie88 zei:
Triestig dat je iemand die drie jaar universiteit achter de rug heeft zoiets nog moet uitleggen. Je diploma dat je nu vast hebt is zo goed als waardeloos.
Precies zijn ouders, zie wat het hem heeft opgebracht.
2j verliezen om er een nutteloze master bij te doen die op de arbeidsmarkt bijna evenveel waard is.

Tenzij je hem aanraadt om een master te volgen die niet in het verlengde van zijn studies ligt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan