Archief - Jobmogelijkheden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PerkelePride

Legacy Member

Jondros

Legacy Member
Een collega van mij heeft geschiedenis gestudeerd en werkt nu samen met mij op de aankoopafdeling van een productiebedrijf. Hij had eerst enkele jaren in een decathlon winkel als verkoper gewerkt en dan nu op den bureau bij den aankoop.

Je hoeft dus niet persé iets te kiezen met "geschiedenis", eens men ziet dat je een bachelor diploma hebt weten ze dat ze een bekwame, competente persoon voor zich hebben met een bepaald niveau van intelligentie. Als je wíl werken kan je wel werken hoor. Het is voor u - met de geschiedenis achtergrond - alleen dan wat moeilijker maar je komt er ook wel.

Doorstuderen voor een master geschiedenis zou ik eigenlijk niet doen, alleen al omdat het u niet meer interesseert. Uiteindelijk ben je er ook niet zó veel meer mee dan nu, de werkgelenheid in die sector is sowieso laag. En aangezien het u niet erg meer interesseert zal het je niet uitmaken of je in deze of in een andere sector werk vindt.

Steve Urkel

Legacy Member
Zafùn zei:
Ik heb dit jaar mijn bachelor-diploma Geschiedenis gehaald aan de KU Leuven, maar ik zou graag gaan werken. Een masterjaar ga ik niet aanvangen. Nu weet ik dat een Geschiedenis diploma niet de grootste mogelijkheden geven op de arbeidsmarkt maar wat zijn mijn kansen qua werkgelegenheid? Heeft iemand hier een zicht op?

Welke instanties zou ik kunnen raadplegen om hier meer informatie over te kunnen verkrijgen?


MVG
Toch uw master halen! Al is het maar omdat het deuren opent.

Bananarama

Legacy Member
Ik ken het gevoel... Ik heb nu ook mijn bachelor en zou supergraag al gaan werken. Maar zonder die master ga je echt nergens komen hoor. Of toch niet ergens waar je zonder bachelor ook had kunnen geraken. Je bent het jezelf gewoon verschuldigd om dat extra jaar te doen. En wees blij dat het nu nog beperkt is tot 1 jaar, de generaties na ons hebben dat geluk misschien niet meer...

Steve Urkel

Legacy Member
Btw ik heb ook geschiedenis gedaan, en zo moeilijk is het niet om aan goed werk te geraken. Standaard niet te hoog leggen, focus op doorgroeimogelijkheden en je komt er zeker.

Tsubasa

Legacy Member
Orchidee_x zei:
Dit terzijde. Ik denk dat Tsubasa hier op het forum een bachelor geschiedenis gevolgd heeft, en nu een schakeljaar volgt richting een economische master. Dus het is mogelijk. ;)

Klopt.

Met een academische master kan je aan de UGent deze schakeljaren + masters volgen. Voor een diploma waar meer vraag naar is:

Overzichtje van alle schakeljaren/voorbereidingsprogramma's.
Wat ik doe, uiteraard kijken naar "instroom andere bachelors".

Wel aan de UGent, maar ik geloof dat je aan de KU Leuven met gelijk welke master een master Management kunt volgen en dan een master TEW. Dat is dan ook nog 3j. Je ziet in dat traject minder wiskunde en statistiek tegenover de omschakelingen aan de UGent. Dat heb ik mij toch laten wijsmaken, maar ken het aanbod van KU Leuven niet echt.

Sidenote: wel niet onderschatten. Like I did :p. Net een (vrij letterlijk) middelmatig jaar erop zitten. In de geschiedenis lukte het mij wel nog om met alleen in den blok te studeren er te geraken, maar nu met wiskunde, etc. Moet je het toch beter wat bijhouden in't jaar. Iets wat ik niet gedaan heb.

Bananarama

Legacy Member
Tsubasa zei:
ik geloof dat je aan de KU Leuven met gelijk welke master een master Management kunt volgen en dan een master TEW.

met gelijk welke bachelor (maar ik geloof dat je wel een paar schakelvakjes hebt naargelang je voorkennis van wiskunde, maar sowieso combineerbaar met een normaal jaar).

willydrama

Legacy Member
Je weet nog niet wat de volgende stap in je leven is, maak dan geen beslissing maar werk een jaar in een job waar je je rot amuseert (als het te weinig verdient naar je goesting doe dan extra werk voor cash) dwz enthousiast zijn, op tijd komen, correct gedrag, nooit klagen, elke dag goed gezind, met alle collega's van kuisvrouw tot directeur klappen en oprecht geinteresseerd zijn in uw werk.

Je laat uitschijnen dat je genoeg hebt van je studierichting (en misschien studeren tout court), kijk dan uit naar een opleiding met stage/internship mogelijkheden in de sector van jouw keuze, maar dan nog kan je ergens terecht komen waar je niet past hoewel de referentie misschien mogelijkheden heeft voor de toekomst DUS, zoals Jondros laat uitschijnen, begin te werken in loondienst maar voor uzelf

We zijn nu geevolueerd naar een systeem waarin studenten, starters, sommige mensen in middenmanagement en de buitenwereld echt geloven dat "een professionele bachelor meer waard is dan een academische bachelor" en er zowel op als naast de werkvloer (en internet en media) wordt gezegd "je hebt drie jaar verspild". Met zo'n mentaliteit kweek je een generatie grijze muizen die jaren aan een stuk op vrijdagnamiddag naar hun horloge zitten te kijken om te zien wanneer ze hun baremaloon kunnen gaan opdoen aan speelgoed. Uw grootste asset is uw leeftijd (jonge mensen kun je veel gemakkelijker opleren) en wat je tot nu toe bereikt heb (BA History toont je werklust, doorzettingsvermogen en gezond verstand aan). De uitdaging kan dan zijn, wil je 18 maand 1300 net verdienen terwijl die masterbleiters aan 1500 starten en u uit frustratie treiteren met "hadde niet veel beter zus of zo". Just do it.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan