Archief - kies niet voor artesis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

honesty

Legacy Member
Hallo allemaal.

Graag wilde ik alle mensen die willen verder studeren waarschuwen voor de school Artesis.

Als je een diploma wilt halen en ook nog werk wilt vinden adhv dat diploma, kan je best naar een andere school gaan. Artesis is heel verouderd, chaotisch en houdt nooit rekening met zijn studenten. Alles wat zij zelf qua organisatie fout laten lopen, komt terecht op de nek van de studenten. Fouten kunnen gebeuren, maar bij Artesis wordt het elk jaar erger. (ik heb er een paar jaar gezeten voor ik heb ingezien dat die school alleen maar miserie brengt).

Sommige verhalen zijn echt wel erg ( en dan bedoel ik niet verhaaltjes voor het slapengaan maar zaken die ik zelf heb zien gebeuren). Veel studenten vertrekken daar weer omdat ze de chaos beu zijn. Velen van hun stoppen dan ook volledig met studeren, nadat artesis hun droom aan stukken sloeg.

Voor wie dit leest klinkt het misschien eenzijdig, maar ik hoop van ga nser harte dat iedereen deze tekst ter harte neemt, zodat jullie ten minste nog de keuze hebben om naar een goede school te gaan en effectief aan je toekomst werkt, ipv bezigheidstherapie met een hoop overbodige onnutige vakken en een hoop gezever waar je niets kan aan doen omdat het door de wanorde van artesis zelf komt.

Wel is het spijtig voor een aantal docenten. Een paar van hun zijn de enige positieve eigenschappen die Artesis heeft...

Zo, genoeg geleuterd, nu kan ik alleen maar hopen dat iedereen voor zichzelf de beste keuze maakt. Had ik dit zelf allemaal geweten voor ik daar ging studeren, had ik een andere school gekozen... (vanaf het begin, niet pas nadat ik daar al een paar jaar had weggegooit met al hun geleuter).

Succes!!:applause:

honesty

Legacy Member
Ik wil gerust ook veel meer vertellen hoor.
Maar ik dacht dat niemand de post zou lezen als het 35 pagina's telt.

Als er hier ex-studenten van daar rondlopen, zullen de beamingen snel genoeg komen.

honesty

Legacy Member
en van mij hoeft de post niet veel te zeggen. Mijn belangrijkste doel is dat ik mensen bijbreng dat ze best naar meerdere scholen gaan kijken. Of zij die op artesis zitten en die merken hoe slecht het gaat sneller de stap durven zetten om van school te veranderen

Hiapoe

Legacy Member
Misschien even wachten en kijken of mensen kunnen beamen met enkele voorbeelden.
Kan je zelf mss eens alvast een tweetal voorbeelden geven?

Belgium_Killer

Legacy Member
Mini zei:
Veel tekst voor een nietszeggend post.

veel gezegd met weinig tekst xD


Ik denk dat er "iemand" niet zo goed zn best gedaan heeft en het ergens op wilt steken ....

Artevelde in Gent heeft ook zijn slechte eigenschappen (digitaal leerpad dat nooit werkt, docenten van hetzelfde vak die elkaar tegenspreken,enz.)

Maar hier een school komen zwartmaken omdat jij het niet aankon.

Are you kidding me ?

the_fox

Legacy Member
Elke student dat ik ken heeft wel iets van kritiek op zijn hogeschool/unief... Dat is normaal. Da ligt meestal aan de studenten en niet aan de school :p

honesty

Legacy Member
Stages die meer dan een half jaar te laat doorgaan, of zelfs helemaal niet zodat je je jaar moet over doen (voor de stage he, niet voor alle vakken)

Mensen die in meerdere jaren tegelijk zitten worden nooit op de hoogte gehouden.

Examenroosters die je vaak vlak voor je eerste examen krijg alhoewel, toegegeven dit was het eerste jaar dat ze twee a drie weken op voorhand werden uitgedeeld)

Misschien niet de meest spectaculaire voorbeelden, maar wel zaken die iedereen van artesis weet.

Nog een leuke, van artesis krijg je de opdracht om naar je stage te gaan, en daar weten ze helemaal niets van je omdat artesis nooit contact heeft opgenomen (en vooral de reactie van de stageplaatsen is altijd super: oh nee kom jij van artesis?)

Hoeveel zaken wil je weten? ^^

Mensen waarvan de punten omgesdraaid zijn op de rapporten, dus persoon 1 zou geslaagd zijn persoon 2 niet. En een paar maand later krijgen ze te horen dat het omgedraait is. Of mijn persoonlijke favoriet, mensen die een diploma krijgen na het afleggen van de tweede zit, terwijl ze nog een jaar moeten doen...

Hiapoe

Legacy Member
Zijn woordkeuze - zeker naar de titel van de thread toe - is op z'n zachtst gezegd ongelukkig gekozen...

"Kies niet voor Arthesis!" had kunnen zijn: "Problemen bij Arthesis, zijn er nog mensen met zelfde ervaringen?"

Piedro

Legacy Member
Dit doet mij denken aan die thread over die carwash van een tijdje terug.
Een klant of student in dit geval, die een slechte ervaring heeft opgelopen, en dan dat bedrijf of die school uit frustratie maar zwart probeert te maken op het internet.

Ik ben zelf een ex-student van Artesis, en jawel ik heb een diploma gehaald en werk gevonden aan de hand van dat diploma! En jawel, ik ken nog veel mensen bij wie dit het geval is, waarvan er zelfs sommigen een zeer succesvolle carriëre tegemoet gaan.
Nee Artesis is niet perfect, en ja, er lopen daar zeker dingen fout, maar dat heb ik al over meer scholen gehoord.

honesty

Legacy Member
Heel lief dat je zo reageert terwijl je niets van de situatie afkent.

Daarom dat ik ook probeer om het uit te leggen. Want ik weet ook wel dat slechte verhalen meestal komen van slechte studenten. En dat is waar artesis van profiteert. Zij die pas durven zeggen hoe slecht het daar is, zijn diegenen die de school verlaten. Denk je echt dat iemand zijn diploma op het spel zet en openlijk klaagt terwijl hij nog daar zit?
Ja, onderling deden we niets anders. Of naar de docenten toe. Maar aangezien er niemand is die de studenten steunt...

honesty

Legacy Member
"Kies niet voor Arthesis!" had kunnen zijn: "Problemen bij Arthesis, zijn er nog mensen met zelfde ervaringen?"

--> daar heb je wel gelijk in, inderdaad ongelukkige keuze.

Maar dit is ook de eerste maar dat ik een thread op een forum aanmaak... Kan ik de titel eventueel nog acceptabeler maken? Of kan je zoiets niet veranderen?

JPV

Legacy Member
honesty zei:
Maar dit is ook de eerste maar dat ik een thread op een forum aanmaak... Kan ik de titel eventueel nog acceptabeler maken? Of kan je zoiets niet veranderen?
ja: je verandert je bericht en verandert elk teken door een spatie.

Heb je ooit, tijdens je studies, toen je blijkbaar het al zo erg vond, klacht ingediend of als studentenvertegenwoordiger opgetreden?

Dat er nieamnd naar je luistert is logisch als je geen contact opneemt met ministerie van onderwijs, met de vlaamse vereniging voor studenten, met de studentenvertegenwoordiging, ...

honesty

Legacy Member
Piedro zei:
Dit doet mij denken aan die thread over die carwash van een tijdje terug.
Een klant of student in dit geval, die een slechte ervaring heeft opgelopen, en dan dat bedrijf of die school uit frustratie maar zwart probeert te maken op het internet.

Ik ben zelf een ex-student van Artesis, en jawel ik heb een diploma gehaald en werk gevonden aan de hand van dat diploma! En jawel, ik ken nog veel mensen bij wie dit het geval is, waarvan er zelfs sommigen een zeer succesvolle carriëre tegemoet gaan.
Nee Artesis is niet perfect, en ja, er lopen daar zeker dingen fout, maar dat heb ik al over meer scholen gehoord.

Uitzonderingen zijn er altij dhe. Maar ik ken toch verschillende mensen met een artesisdiploma die niet aan de bak komen hoor.

Ja ok, kan je van elke school waarschijnlijk zeggen.

JPV

Legacy Member
honesty zei:
Als ik daarmee kan laten zien aan de wereld hoe artesis werkt, maakt me dat niets uit
daarmee toon je dat niet, je toont enkel dat jij bepaalde zaken beweert. Zonder gestaafde argumentatie tot op heden.

honesty

Legacy Member
JPV zei:
ja: je verandert je bericht en verandert elk teken door een spatie.

Heb je ooit, tijdens je studies, toen je blijkbaar het al zo erg vond, klacht ingediend of als studentenvertegenwoordiger opgetreden?

Dat er nieamnd naar je luistert is logisch als je geen contact opneemt met ministerie van onderwijs, met de vlaamse vereniging voor studenten, met de studentenvertegenwoordiging, ...

Ok, bedankt, dat zal ik zodadelijk proberen.

Ja, klacht heb ik ingedient. Commentaar school: ik was te laat met mijn klacht, die moest ik sneller indienen...

Studentenvertegenwoordiger: nooit geweest, ik wou echt ni nog meer contact hebben met die school =S

Contact opnemen met hogere instanties: al lang aan gedacht. En nu ik daar weg ben ga ik dat waarsch ook doen. Maar dan zit ik weer met het probleem dat ik er al weg ben... Daarvoor dacht ik, zwijgen en verdragen en grote mond opzetten na mijn diploma. Maar dan kon ik niet langer verdragen dus nu ben ik gewoon opgestapt

honesty

Legacy Member
euhm, de titel veranderen lukt me precies niet. Kan er iemand het nog eens uitleggen aub?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan