Archief - nucleaire technologie (industrieel ingenieur)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

crazyfox

Legacy Member
Hallo,

Ik ben 21jaar en ben nu ongeveer 1 jaar van school af.
ik zou graag een opleiding volgen van nucleaire technologie (industrieel ingenieur) maar ik weet niet of ik dat aan kan want ik heb fotolassen gedaan.
[7dejaar bso] dus mijn vraag is nu eigenlijk is ingenieur nu echt zo moeilijk?

mvg

Sovereign

Legacy Member
Zonder een degelijke basiskennis wiskunde en natuurwetenschappen zal dat zeer moeilijk worden.

-::Kratos::-

Legacy Member
Beste,

In tegenstelling tot hetgeen altijd en overal beweerd wordt, namelijk dat ingenieur een zeer moeilijke richting is, is ingenieur eigenlijk helemaal niet moeilijk. Maar 'ssssst', dat blijft onder ons hé.

Groetjes,

ing. Kratos.

crazyman2

Legacy Member
-::Kratos::- zei:
Beste,

In tegenstelling tot hetgeen altijd en overal beweerd wordt, namelijk dat ingenieur een zeer moeilijke richting is, is ingenieur eigenlijk helemaal niet moeilijk. Maar 'ssssst', dat blijft onder ons hé.

Groetjes,

ing. Kratos.
Pretty much this ^

De wiskunde is wel wat gevorderd. Maar het is geen pure wiskunde richting. Ja natuurlijk, meer wiskunde helpt. Maar ik kwam van 5h wiskunde uit TSO-EM en dat ging prima.

Uit de BSO kan het wel wat moeilijk zijn omdat ze sneller gaan. En dan is vaak wel wat moeilijk om al die stof op te nemen tenzij ge er veel tijd wilt in steken na de les.

Maar is er een nucleaire richting voor Ing.? Ik dacht dat dit enkel voor Ir. was.

thecoon

Legacy Member
de studie is niet moeilijk alleen het leren en bijhouden van de vakken is voor veel mensen een probleem die van lagere richtingen komen omdat ze nooit iets hebben moeten doen en het dus onderschatten ook in jouw geval heb je redelijk veel achterstand op de meeste studenten die beginnen en gaan ze een pak sneller dan in het middelbaar zeker vergelijken met het BSO.

@crazymen2 in hasselt hebben ze die richting

Kvothe

Legacy Member
Praktisch onmogelijk IMO, tenzij je wat cursussen fysica/wiskunde/chemie erdoor jaagt voor je aan ind. ing. begint, maar dan nog blijft het mijns inziens onmogelijk

Gray

Legacy Member
Ik kwam ook uit een 5h wiskunde tso-em richting en tenzij ge supergoed zijt in wiskunde en fysica (ge hebt laat ons zegge gemiddeld 8/10 op die examens en geen 5 a 6 gelijk ik)
moogt ge er een kruis over trekken. Als TSO'er dan, laat staan als BSO'er.
Een bso-diploma bereid u ook helemaal niet voor om verder te studeren, zelf een TSO-em doet dat amper. Ge merkt dat bachelor een niveau hoger is dan in het middelbaar. Laat staan een masteropleiding.

Ale ik spreek nu over 10 jaar geleden e (hogent), miss is het nu simpeler geworden wegens groot tekort?

MrKend54l

Legacy Member
Vergeet het maar uw basiskennis wiskunde, fysica is gewoon veel te laag. De lessen wiskunde beginnen terug van nul, en daar bedoelen ze mee terug van driehoeksmeting, parabolen, hyperbolen, integralen, limieten, 2de en 3de graads vergelijkingen.

Kvothe

Legacy Member
tommie314 zei:
Motivatie is alles

Komaan, wees eens serieus hé, die jongen mag nog de beste wil van de wereld hebben maar de kans dat ie effectief zal slagen met zo'n grote achterstand op wetenschappelijk vlak is quasi nihil.

MrKend54l

Legacy Member
Om dan nog maar te zwijgen over het bedroevend laag niveau van de opleiding fotolassen.

FrankGrimes

Legacy Member
Bloodraven zei:
Komaan, wees eens serieus hé, die jongen mag nog de beste wil van de wereld hebben maar de kans dat ie effectief zal slagen met zo'n grote achterstand op wetenschappelijk vlak is quasi nihil.

Fuck stochastische variabelen. Motivatie is idd alles. Het gaat hier niet om een naïeve, euforische ingesteldheid hebben. Het gaat om die richting serieus te nemen en discipline kweken om het succesvol af te ronden.
Er bestaat eveneens een kans dat je een dezer zal overreden worden door een auto maar toch begeef je je buitenshuis. Kansen moeten je niet tegenhouden, ze moeten je juist motiveren.

Kvothe

Legacy Member
FrankGrimes zei:
Fuck stochastische variabelen. Motivatie is idd alles. Het gaat hier niet om een naïeve, euforische ingesteldheid hebben. Het gaat om die richting serieus te nemen en discipline kweken om het succesvol af te ronden.
Er bestaat eveneens een kans dat je een dezer zal overreden worden door een auto maar toch begeef je je buitenshuis. Kansen moeten je niet tegenhouden, ze moeten je juist motiveren.

Sorry maar dat noem ik naïviteit. De kans dat ik morgen overreden wordt door een auto is klein, maar IMO is de kans dat OP het diploma ind. ing. zal behalen nog kleiner. Dit zeg ik niet om achterbaks te doen. Op dit moment (het academiejaar start alweer eind september) heeft de OP geen tijd meer om bijlessen te volgen of de flinke achterstand op wetenschappelijk vlak in te halen. Motivatie speelt natuurlijk een belangrijke rol, maar het is niet alles, zoals zovelen hier denken.

Mueske

Legacy Member
Bloodraven zei:
Sorry maar dat noem ik naïviteit. De kans dat ik morgen overreden wordt door een auto is klein, maar IMO is de kans dat OP het diploma ind. ing. zal behalen nog kleiner. Dit zeg ik niet om achterbaks te doen. Op dit moment (het academiejaar start alweer eind september) heeft de OP geen tijd meer om bijlessen te volgen of de flinke achterstand op wetenschappelijk vlak in te halen. Motivatie speelt natuurlijk een belangrijke rol, maar het is niet alles, zoals zovelen hier denken.

De helft hierboven was gewoon sarcastisch.

SteveDotcom

Legacy Member
Als ik u was zou ik gewoon aan een bachelor beginnen, en als dat goed lukt verder gaan voor ingenieur, dan ben je na 3 jaar toch al zeker van een diploma en ben je al meer gewend aan de hogeschool.
Aan de andere kant, is het onmogelijk? tuurlijk niet. de meeste leerstof begint vanaf 0. Met de juiste motivatie graakt ge daar zeker door, enkel hebben de meesten dat niet.
Laat u niet te snel doen doordat ge van BSO komt..

MrKend54l

Legacy Member
FrankGrimes zei:
Fuck stochastische variabelen. Motivatie is idd alles. Het gaat hier niet om een naïeve, euforische ingesteldheid hebben. Het gaat om die richting serieus te nemen en discipline kweken om het succesvol af te ronden.
Er bestaat eveneens een kans dat je een dezer zal overreden worden door een auto maar toch begeef je je buitenshuis. Kansen moeten je niet tegenhouden, ze moeten je juist motiveren.

Volgens mij is het wel tof om te leven in uw wereld waar iedereen alles kan als hij het maar wil.
Ik zou zeggen doe je ogen open en accepteer dat iedereen limieten heeft.
Alleen met het willen kom je er niet hoor, toch zeker niet als je zo een grote achterstand als TS hebt.
Of kon jij na het kruipen direct een marathon lopen?

Emerxill

Legacy Member
Ff serieus: als je tot uw 20e nodig hebt gehad om uw BSO af te werken zal ind ing niet echt tot de opties horen vrees ik...

trollie

Legacy Member
FrankGrimes zei:
Fuck stochastische variabelen. Motivatie is idd alles. Het gaat hier niet om een naïeve, euforische ingesteldheid hebben. Het gaat om die richting serieus te nemen en discipline kweken om het succesvol af te ronden.
Er bestaat eveneens een kans dat je een dezer zal overreden worden door een auto maar toch begeef je je buitenshuis. Kansen moeten je niet tegenhouden, ze moeten je juist motiveren.

Ik hoop dat het sarcastisch is, zoniet: nonsens.
Het wordt tijd dat mensen eens gaan beseffen dat er nu eenmaal verschillen zijn in intelligentie/werkijver/..

Niet iedereen is geschikt om unief/hogeschool/ASO/TSO/BSO/KSO of wat dan ook te doen.

Het idee dat iedereen unief/hogeschool/ASO moet kunnen is gewoon belachelijk. Je mag nog zo serieus zijn als je wil en studeren zo lang je wil, als je het niet kan, kan je het niet.
Dat de OP het niet kan, zeg ik niet, maar de kans is klein. En vooropleiding speelt effectief een rol. De wiskunde in het middelbaar vormt een zekere basis die niet door iedereen zomaar bijgebeend kan worden. En diegene uit humane/BSO toch nog wiskundige richtingen doen, zijn uitzonderingen.

FrankGrimes

Legacy Member
trollie zei:
Ik hoop dat het sarcastisch is, zoniet: nonsens.
Het wordt tijd dat mensen eens gaan beseffen dat er nu eenmaal verschillen zijn in intelligentie/werkijver/..

Niet iedereen is geschikt om unief/hogeschool/ASO/TSO/BSO/KSO of wat dan ook te doen.

Het idee dat iedereen unief/hogeschool/ASO moet kunnen is gewoon belachelijk. Je mag nog zo serieus zijn als je wil en studeren zo lang je wil, als je het niet kan, kan je het niet.
Dat de OP het niet kan, zeg ik niet, maar de kans is klein. En vooropleiding speelt effectief een rol. De wiskunde in het middelbaar vormt een zekere basis die niet door iedereen zomaar bijgebeend kan worden. En diegene uit humane/BSO toch nog wiskundige richtingen doen, zijn uitzonderingen.

Het concept intelligentie is noch neurologisch noch psychologisch begrepen hedentendage door een resem aan academici in die vakgebieden, laat staan door een poster in een gameforum. Dus gelieve geen woorden te gebruiken die je niet begrijpt, ook al heb je jezelf ervan overtuigd dat je het wel begrijpt.

Aaaanywho, het enige dat je nodig hebt voor de meeste universitaire,hogeschool richtingen is discipline. ZEKER wat betreft humane wetenschappen. Enige uitzonderingen zijn de zware (lees:exacte) wetenschappen zoals wiskunde en fysica waarin aanleg een belangrijke rol speelt maar zelfs daar bestaan er uitzonderingen.
Burgerlijk ir. en al diene hautaine zever die er inherent aan is, is dikke bullshit. Het enige dat die mannen doen is repetitief papegaaien werk. Toepassen hetgeen theoretisch werd uitgewerkt door fysici,wiskundigen aka mentale lopende band werk. "Ja maar ze kunnen wel heel goed conceptueel nadenken over het nog efficiënter maken van bv. productieprocessen, allerhande elektric e.d."
-Insert very slow clap here- Big fucking deal, het blijft inherent mind numbingly repetitief werk. En dan nog het lef hebben om zich elitair voor te doen t.o.v. bijvoorbeeld industrieel ingenieurs of basically alle andere richtingen. Alle gekheid op een stokje.
Theoretische wiskundigen,fysici > Burgies > Industrieel ingenieur > Arbeider.

crazyman2

Legacy Member
Wat een leuke rant post.

Makker, theoretische mensen zijn niks zonder de praktische en vice versa. Innovatie en vernieuwing komt niet enkel van de mensen die wiskundige vergelijkingen kunnen schrijven. Het is een co-operatie op alle vlakken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan