Archief - Nuttigste Pro. Bachelors / Studierichtingen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bluewings

Legacy Member
Ik denk dat Elektromechanica een zeer goed diploma is om op zak te hebben.
Veel werkzekerheid, goed loon...
Ik denk dat de moeilijkheidsgraad in elektromechanica ook niet hoog ligt , de wiskunde zal waarschijnlijk heel basic blijven , veel oefeningen op wat je geleerd hebt en zo voort. Ik ben er vrijwel zeker van dat het niet abstract gaat zijn en dat je weinig theorie zal moeten kennen (bewijzen, enz...). Mits een kleine inspanning is EM zeker haalbaar.

ConChuros

Legacy Member
Alles is nuttig in zekere zin, en mits enige volharding en inspanning valt het wel te halen. Gaan studeren met een oog naar het inkomen later is geen goed gedacht, aangezien het nog al eens een zware teleurstelling kan worden in het begin.
:)

timdeb

Legacy Member
Bachelor autotechnologie is ook nog niet vernoemd.

Jobmogelijkheden: diagnosetechnicus, verzekeringsexpert, technisch trainer, maintenance officer, garantiemedewerker, onderzoek, technisch-commerciële functies (verkoop, naverkoop, aankoop, ...), ...

Een diploma dat naar mijn mening zeker niet moet onderdoen voor EM, 2/3 van de opleiding is dan ook identiek.

Master S

Legacy Member
clubje zei:
het is zo dat ik nu een master economie heb, maar soms denk mij te heroriënteren. Ik wil wel niet 3 jaar zonder inkomen vallen, en zou graag tijdens studies wat blijven geld verdienen. Daarom dat ik een prof. bachelor verkies (zou ik zeker moeten aankunnen), maar wil daarna ook een job met een ietwat leuk inkomen. TI is dus geschikt? Ik denk dat ik graag zou programmeren, ook al weet ik nu eigenlijk niet 100 % wat dit juist is, hoezeer dit al dan niet bandwerk is, of toch echt logisch denken. Ik zie wel veel mensen de informaticae-wereld de rug toekeren, vraag me altijd af hoe dat komt.

Dan haal je best uw diploma via afstandsonderwijs, bv. aan KaHo St.-Lieven of andere scholen.

Orchidee

Legacy Member
Epyon zei:
Dat is mss zo in het filmpje, maar is zeker niet altijd de werkelijkheid. Een vriendin van me is laborante (bij de VMM) en dat is een zeer afstompend werk. Met pipetje samples in buisje doen, buisje in reactor, buisje uit reactor en opnieuw beginnen. Het is vaak routinewerk waar redelijk weinig persoonlijke input bij komt kijken.

Kan ik wel geloven. Mij zeggen ze wel vaak dat het afhangt van waar je terechtkomt, maar ik denk dat merendeel met een diploma als professionele bachelor (bio)chemie/biotechniek/ biomedische laboratoriumtechnologie in dat routinewerk terechtkomt. Er gaat zeker niet veel uitdaging aan te pas komen. Puur laborante is ook verre van mijn droomjob, maja.

drxero

Legacy Member
Orchidee_x zei:
Kan ik wel geloven. Mij zeggen ze wel vaak dat het afhangt van waar je terechtkomt, maar ik denk dat merendeel met een diploma als professionele bachelor (bio)chemie/biotechniek/ biomedische laboratoriumtechnologie in dat routinewerk terechtkomt. Er gaat zeker niet veel uitdaging aan te pas komen. Puur laborante is ook verre van mijn droomjob, maja.

Ik kan dit bevestigen. Ikzelf heb al een prof. bachelor chemie op zak en studeer net omwille van die reden verder.

Het is echter wel zo dat je werkzekerheid hebt en dat het loon niet slecht is in vergelijking met andere prof. bachelors.

SteveDotcom

Legacy Member
Waarom gaat het nu vooral over het loon en de carrière,
ge gaat me ni zeggen iemand die graag met elektriciteit bezig is dat die ook graag verpleger wilt worden?
kijk eerst is waar ge uw eigen later ziet werken vooraleer te zien wat het beste is op de markt,
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan