Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
NotoriousP zei:20% herhaling krijgen... wat een middelbaar onderwijs!
Eigenlijk horen we verder te bouwen op ons middelbaar, niet een 5de van het vak spenderen aan herhaling.
Bananarama zei:Edit: nu niet om zware discussies over prestige etc. te willen beginnen, maar aan de KUL is het wel pakken moeilijker dan aan de VUB of zelfs Gent als het gaat om psy (voornl. de statistiek).
Bananarama zei:De statistiek in Gent is anders minder qua hoeveel dan aan de KUL én veel gespreider. KUL = meer op kortere tijd. Gent heeft ook MC (met of zonder gis weet ik niet, maar is m.i. hoedanook wel gemakkelijker dan open vragen)
.
. Toegegeven, dit systeem is nu wel aangepast sinds 2 jaar terug wegens het enorm lage slaagpercentage (herinner ook de 'heisa' in de media hieromtrent een tijd terug).TheFallen zei:En ik zou een moord doen om open vragen examen te krijgen.
MCE's in de trend van: 25 vragen, 5 mogelijkheden. Ze kunnen alle 5 juist zijn (sowieso minimum 1 per vraag). Je weet niet hoeveel je in totaal moet aanduiden (kunnen er 30 zijn en kunnen er 60 zijn). En dat met een giscorrectie aan +1/-1. Geef mij maar open vragen aub!. Toegegeven, dit systeem is nu wel aangepast sinds 2 jaar terug wegens het enorm lage slaagpercentage
Tha_nOn zei:en het slaagpercentage is nu nog altijd even laag, das gewoon perceptie van de studenten da da examen zo 'oneerlijk' of te moeilijk is
(is eigenlijk een eerlijk systeem)
ik heb persoonlijk altijd liever MC dan open vragen, en ook liever mondeling dan open vragen (ik ben niet goed in opschrijven in een paar uur, ik snap alles wel goed maar da schriftelijk laten zien -_-, ik ben ni het type om maar te blijven zeveren op da blad en kort en bondig is meestal ni zo veel punten)
maar ik ben daarin een buitenbeentje ^^
Tha_nOn zei:want psychologie is een niet-wetenschappelijke richting -_-
Mueske zei:9 uur wiskunde? Wut. Uw 3 uur is niet ideaal, maar mits voldoende inzet voor statistiek is het zeker mogelijk.
Iemand zei:9u?
Dat bestaat niet in het ASO. Ik kom uit een LaWi net als kameraden van mij. 1 van hen heeft 19 en 20 behaald op statistiek. Een 10 voor een 3-uurs student zal er met veel inzet dan ook wel inzitten.
Dat gezegd zijnde. Ik studeer rechten én als je graag een inzicht wil in hoe de maatschappij werkt (vraagt dan wel die basiswil), dan is dat volgens mij de beste studie. Beste keuze uit mijn leven geweest.
Waarom twijfel je aan rechten of tussen R en P?
Jperu_ zei:Aan rechten twijfel ik dan weer omdat er redelijk wat economie aan te pas komt blijkbaar. Economie ligt me op zich wel meer dan wiskunde maar aangezien het toch al 2 jaar geleden is dat ik nog economie heb gehad kan dit ook wel eens tegenvallen.

Sorryfreak zei:Ik ben zelf ook afgestudeerd in de richting humane wetenschappen en ben erna ook psychologie gaan doen.
Mijn wiskunde is wel altijd goed geweest en ik heb statistiek van in't begin heel goed opgevolgd. Ik was er van eerste zit wel niet door (nipt) en heb het in tweede zit links laten liggen omdat ik wist dat ik ging stoppen, maar indien je het echt wilt is het zeker doenbaar. Maak uw oefeningen, ga naar de practica, ga de bundel met extra oefeningen halen en maak die, doe mee aan het voorbeeldexamen.
Wat eerder al gezegd is geweest: 'alleen' psychologievakken is zeker niet waar. Sociale psychologie en ontwikkelingspsychologie komen wel aan bod maar zijn goed te doen. Ook vakken als neurowetenschappen, menselijke biologie, sociologie, filosofie, ... zul je in het eerste jaar krijgen. Persoonlijk vond ik de stof en het examen van functieleer het lastigst en heb ook ondervonden dat dat een tamelijk buisvak is, dus bereid je daar best ook goed op voor.
De leerstof is uiteraard meer dan in het secundair, maar zeker niet onoverkomelijk.
Indien je nog vragen hebt, mag je ze altijd stellen.
Iemand zei:In Gent: 1 economievak in 1e bach. Dat is het![]()

Jperu_ zei:Waar heb je psychologie dan gestudeerd? Want ik hoor vaak dat er tussen de verschillende universiteiten toch ook nog veel verschil op zit..
Jperu_ zei:En is dat een belangrijk vak? Of telt het niet zoveel studiepunten?![]()
Bongobong zei:Misschien moet je je best afvragen wat je liefst wilt worden, psycholoog of jurist.