iamhollywood
Legacy Member
Chris639 zei:Ik heb er nog over nagedacht om TEW te doen, maar ik heb dit jaar een seminarie economie genomen op school en het interesseerde me echt helemaal niet. Ik heb er ook niks van voorkennis van, dus vond ik het niet slim dat te gaan doen.
Wat wetenschappen betreft, lijken de beroepen me wel het leukst, maar wetenschappen zijn niet meteen mijn sterkste kant en ik heb in het middelbaar altijd moeite ermee gehad.
Je kan een cursus economie in het secundair niet vergelijken met TEW ze
. Ik was zo blij na mijn laatste examen economie in het 6de middelbaar, nooit geen economie meer! Ben 3 maand later TEW gaan doen en heb het mij niet beklaagd. In het secundair ligt de nadruk op macro-economie en is het echte bedrijfsgebeuren vrij beperkt. TEW draait rond ondernemen en is enorm ruim, je kiest zelf waarop je de nadruk legt (marketing, finance, personeel, rechten, productie, strategie, ICT, onderzoek, macro, communicatie, verzekeringen, ..). Via verschillende majors en masters kies je wat u echt ligt. dacuba zei:Jammer dat het niet mogelijk is een economische studie te combineren met Taalkunde (2 a 3 talen). Ik zou HAWE gecombineerd met Engels en Portuguees echt wel zien zitten..
wishfull thinking..![]()
Engels ga je genoeg zien ze
. Bijna al mijn vakken dit jaar waren in het Engels. Heb massa's Engelstalige papers moeten lezen en schrijven, zelf mijn thesis was volledig in het Engels. Maar inderdaad jammer dat andere talen verwaarloosd worden.


Nuja, we slaan ons er wel door