Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xplosive

Legacy Member
Mattjoeac zei:
Morgen de sollicitatie, spannend!

Das normaal hé da ge da nie allemaal kent.. daarom krijgt ge ook een interne opleiding. Ik kende da int begin ook allemaal nie ze :) mah is wel te doen ze.. heb wel een beetje achtergrond van elektronica dus

succes allezins

Mattjoeac

Legacy Member
Ampie zei:
En hoe ist verlopen?

Goed. ze waren enthousiast en positief :D
Vrijdag mag ik halve dag mee met een technieker om eens te testen en dan zullen ze mij loonvoorstel doen:bow:

badboys_laurent

Legacy Member
hallo,

ik zou graag willen werken bij simac als telenet of belgacom installateur maar zou iemand mij kunne vertellen wat ongeveer de netto loon is van zo installateur?

en wat vragen ze bij u basiskennis test? wat moet je zeer goed kennen....

Dragonix

Legacy Member
Mattjoeac zei:
Goed. ze waren enthousiast en positief :D
Vrijdag mag ik halve dag mee met een technieker om eens te testen en dan zullen ze mij loonvoorstel doen:bow:

hou ons op de hoogte he :niceone:

dries_v

Legacy Member
Ampie zei:
Basis kennis = pc, netwerken en elektriciteit.

Wat je ook nodig hebt/moet kunnen is veel geduld hebben, stressbestendig zijn, pispaal zijn en het goed kunnen uitleggen aan de klant als de verkoper weer eens iets verzwegen heeft of gelogen heeft.

Dit is dus perfect uitgelegd wat ge buiten pc/netwerk/elec kennis (hoewel ge daar ook nie veel van moet kennen ma soit) nog moet hebben of gaat meemaken! :doh:
Vraag mij soms af hoe lang een telenet tech gemiddeld telenet tech blijft. Ik zie toch altijd jonge gasten op het werk, zelden een iets ouder persoon.

badboys_laurent

Legacy Member
dries_v zei:
Dit is dus perfect uitgelegd wat ge buiten pc/netwerk/elec kennis (hoewel ge daar ook nie veel van moet kennen ma soit) nog moet hebben of gaat meemaken! :doh:
Vraag mij soms af hoe lang een telenet tech gemiddeld telenet tech blijft. Ik zie toch altijd jonge gasten op het werk, zelden een iets ouder persoon.

oke thanks maar kunnen jullie niet specifieker zn want pc en netwerk is wel zeer algemeen. Wa voor soort vragen stellen ze op de test... is die test na de opleiding of ervoor.... en die telenet installateur dat bij mij is geweest werkte daar toch al 5 jaar :p is het zo kut job dan?

badboys_laurent

Legacy Member
Ampie zei:
Badboys zijn niet goed voor de klanten tevredenheid he. Loon hangt af van subco tot subco.

Basis kennis = pc, netwerken en elektriciteit.

Wat je ook nodig hebt/moet kunnen is veel geduld hebben, stressbestendig zijn, pispaal zijn en het goed kunnen uitleggen aan de klant als de verkoper weer eens iets verzwegen heeft of gelogen heeft.

oke thanks maar kunnen jullie niet specifieker zn want pc en netwerk is wel zeer algemeen. Wa voor soort vragen stellen ze op de test... is die test na de opleiding of ervoor.... en die telenet installateur dat bij mij is geweest werkte daar toch al 5 jaar :p is het zo kut job dan?

badboys_laurent

Legacy Member
elespauls zei:
Bij mij vroegen ze op de sollicitatie enkele dingen zoals kan je een voorbeeld geven van een ip adres, welk cijfer van ip adres is de range wat is dns,... Dan mocht ik paar dagen meelopen met een ervaren technieker erna naar hoboken voor 2 weken voor de opleiding van telenet zelf. Tijdens die opleiding krijg je ook 5 testen en als je geslaagd bent voor die testen ben je erkend telenet installateur. Na die opleiding heb ik nog een dikke week meegelopen met ervaren technieker en dan alleen op de baan, in jet begin is je planning niet zo zot ma naar een maandje kan je je wel aan een gewone planning verwachten die sommige dagen wel eens stressy kan zijn. Ik doe het nu zo een half jaar en vind het wel een aangenamen job, je ziet veel mensen, ben op de baan, noet heel de tijd in de zelfde omgeving( de marginalen af en toe moet je er wel bijnemen als ook die die eens zin hebben om te beginnen zagen of moeilijk doen, gewoon vriendelijk blijven je ben er maar voor 1a 2 uur denk ik altijd:p)

danku :) en die 5 teste zijn praktisch dan? en voor welke onderaanemer werk je dan?

WouterBu

Legacy Member
Hallo heb nu al wat op dit forum opgezocht maar krijg altijd maar andere antwoorden xs

Heb nog paar vraagjes

Wat houd de job in?
Wat is ongeveer het netto maandloon? (of per uur)Welk bedrijf soliciteer je dan best als je in londerzeel woont? (ligt in vlaams-brabant, maar dicht tegen de grens van oost vlaanderen)

TheCeet

Legacy Member
Ik ga ook solliciteren voor job als telenet installateur. Ik heb diploma informaticabeheer dus ik hoop dat ze snel interesse hebben in mij. Alleen vermoed ik van niet omwille van m'n leeftijd... 19,5 jaar ben ik nu

SteveDotcom

Legacy Member
TheCeet zei:
Ik ga ook solliciteren voor job als telenet installateur. Ik heb diploma informaticabeheer dus ik hoop dat ze snel interesse hebben in mij. Alleen vermoed ik van niet omwille van m'n leeftijd... 19,5 jaar ben ik nu

Zijn heel veel jonge gasten die pas van school komen en Telenet/BGC installateur zijn, hebt ge een rijbewijs, kent ge iets van computers, hebt ge motivatie, veel kans dan dat ge mag beginnen

TheCeet

Legacy Member
Ik bezit mijn rijbewijs bijna een jaar ja. Maar ik zie nu dat men de vacature heeft verwijderd op de VDAB site...
Ik bezit diploma informaticabeheer

Edit: welke subco's zijn er? Zodat ik eens kan informeren of ze mensen zoeken.

TheCeet

Legacy Member
Heb al wat gekeken ja.
Zou wel regio Oost-Vlaanderen moeten zijn.

APK, ISS, ...? Nog?

Druide

Legacy Member
APK (Neerpelt Limburg) , ISS (Spierre) , Heymans (schelle) , Volckerwessels telecom (boom) , Janssens field cervices (Antwerpen) , Simac (Heverlee) , Welec (Westerlo) , Casvos (sint niklaas) , TSB (paal) , enz...

Druide

Legacy Member
Ampie zei:
Het is niet omdat ze daar gevestigd zijn dat ze daar alleen werken. Mijn bureau zit in paal en ik doe regio ovl.
Ik gaf enkel de vestiging mee waar je terecht kan voor te horen :)
(meeste gaan ook naar daar om te laden en zone meetings enz....)

Benzac

Legacy Member
Druide zei:
APK (Neerpelt Limburg) , ISS (Spierre) , Heymans (schelle) , Volckerwessels telecom (boom) , Janssens field cervices (Antwerpen) , Simac (Heverlee) , Welec (Westerlo) , Casvos (sint niklaas) , TSB (paal) , enz...
Volledige lijst ergens te zien?

elespauls

Legacy Member
master777 zei:
Is anders wel (te) rustig in the field, al die pooltasks tegenwoordig (ipv installaties of cases).
Binnenkort mss grote kuis (gerucht) ?

Iemand die die nieuwe wifi test doet ? Ik heb hem één keer gedaan en klant toen overtuigd dat het brol was :D

wifi test is echt geweldig! zelfs met een utp kabel haal ik soms minor of NOK als je 2 seconden later de scan nog eens start is het plots ook, zelfe heb ik ook met wifi, gewoon 2 a 3 keer scannen en hij staat op ok

Druide

Legacy Member
Benzac zei:
Volledige lijst ergens te zien?
Denk niet dat die ergens te vinden is.
Denk buiten de zelfstandigen dat ik de meeste heb vernoemd.
Doe dit werk ondertussen ook al 6 jaar.....

Benzac

Legacy Member
Druide zei:
Denk niet dat die ergens te vinden is.
Denk buiten de zelfstandigen dat ik de meeste heb vernoemd.
Doe dit werk ondertussen ook al 6 jaar.....
Spijtig, je noemt niks van Limburg. Behalve een gemeente die bijna in Holland ligt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan