Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

awaces

Legacy Member
master777 zei:
Via Cervo zekerst. Ook op gesprek geweest, manman(arrogant en onbeschoft mens), eerst maand wachten dan maand vdab opleiding en dan een test bij bgc (om erna aan mager loon te starten ivm andere subco's).

Tips: opleiding vdab is waardeloos, maak liefst wat complexe oef'n (temp delta t etc), goed formules kunnen begrijpen (je krijgt enkele onbekende formules) en mee redeneren/eenvoudige oefn maken.
Tekeningen: bvb. leiding tot aan kvd (2 of 1 maal heen en weer, goed onderscheid weten wanneer wat:oef oplossen).
Succes (kunt altijd proberen op een ander voor dat loon) !

Van het loon is er eigenlijk nog niet EXACT sprake geweest Oo.
Dus gij ziet het niet zitten om daar te starten? :o

TantrumDesire

Legacy Member
Ik heb daar opleiding gevolgd in de VDAB om dan bij cervo te mogen werken. Want een vast contract werd beloofd na slagen van de test. Nu komt uit, de dag voor het examen dat je ten eerste moet slagen, dan nog bij de betere moet horen van u groep en dat er nog eens 4 andere bij komen die de opleiding niet moeten doen. Al goed en wel, dan krijg je telefoon dat je mag komen dat je geslaagd bent waarop je weer telefoon krijgt van nee toch niet, je staat op reserve.

Xero-Xt

Legacy Member
yup , economisch komt er voor mij ook weer aan.

geeft me niet echt ... activatieplatform , test-platform , .. tlag weer allemaal plat vandaag :(

Shaguar

Legacy Member
master777 zei:
Nuja, tijdens dat gesprek (enquete zeg maar) vol beledigingen (was dat een gok?=>straight kabel) wist ik genoeg, cv hebben ze volgens mij nooit gelezen (want dan wisten ze mss dat ik cisco certified ben). Man dat mens, aaargh! Eerst nog een belachelijke test gemaakt ook pfff, nutteloos.
Wist al dat je moest slagen voor die test, had alleen de indruk dat ze iedereen die vdab cursus gingen laten doen (die ietwat geschikt is, geen druggebruikers etc.). Ze zoeken mensen op momenten dat concurrenten niemand zoeken => laag loon en veel kandidaten.
Geen dagpremie in ieder geval.

btw. Kennis van mij staat alweer paar weken op economisch werkloos bij bgc.


Hoe bedoel je met cisco certified? die term word al eens rond gegooid.
Heb je gewoon de CCNA van de VDAB gedaan en een certificaat afgeprint gekregen van hun? Want dat geld niet.

Heb je je examen gaan doen in een examen centrum?

SteveDotcom

Legacy Member
Ik heb er vorige week mijn ontslag gegeven, het motiveerde me niet meer, mijne baas zei overlaatst ook dat de gem. leeftijd van een telenet/BGC technieker 4 jaar is ofzo. Het is een zalige job als alles gaat zoals ge wilt, maar bij BGC gaat er zelden iets zoals het zou moeten, dit samen met de werkdruk.
Ik had het gevoel dat mijn medecollega's de grootste slijmballen van België waren, het is 4uur en dan nog een installatie bij vragen, dan doet ge ofwel de job heel graag ofwel hebde schrik da uwe baas ni content ga zijn over u.
Dan al de controles achter uwe rug, al die statistieken die ze over u geven (waarvan het meestal nog niet eens klopt de metingen)

Xero-Xt

Legacy Member
SteveDotcom zei:
Ik heb er vorige week mijn ontslag gegeven, het motiveerde me niet meer, mijne baas zei overlaatst ook dat de gem. leeftijd van een telenet/BGC technieker 4 jaar is ofzo. Het is een zalige job als alles gaat zoals ge wilt, maar bij BGC gaat er zelden iets zoals het zou moeten, dit samen met de werkdruk.
Ik had het gevoel dat mijn medecollega's de grootste slijmballen van België waren, het is 4uur en dan nog een installatie bij vragen, dan doet ge ofwel de job heel graag ofwel hebde schrik da uwe baas ni content ga zijn over u.
Dan al de controles achter uwe rug, al die statistieken die ze over u geven (waarvan het meestal nog niet eens klopt de metingen)

dat gevoel ken ik ;-)

xplosive

Legacy Member
Dan al de controles achter uwe rug, al die statistieken die ze over u geven (waarvan het meestal nog niet eens klopt de metingen)

Das bij ons ook ze... maar das echt het allerlaatste wa mij intereseert ze... Die dingen moet ge echt me ne korrel zout nemen... ge weet van U eigen beter wa ge allemaal wel en niet doet (voor de klant of voor dispatch/iHD) die controle is gwn voor die mannen daar wa bezig te houden. In theorie kan het ALTIJD wel beter maar ja. Meeste techs doen zowiezo al méér dan da we zouden moeten doen. Dat controlesysteem is in mijn ogen nooit 100%

SteveDotcom

Legacy Member
Inderdaad ik trok me da ook zo ni aan, maar dan krijgde van die mails of telefoons van da kan wel beter.
Een voorbeeld dat broba formulier (BGC techniekers zijn hier wel bekent mee) ik had 1ne broba gedaan op een maand en da ni ingevuld, dus ik had 0%, endan krijg ik ne mail van da moet beter, komaan serieus me wa zijde dan bezig ..

Xero-Xt

Legacy Member
SteveDotcom zei:
Inderdaad ik trok me da ook zo ni aan, maar dan krijgde van die mails of telefoons van da kan wel beter.
Een voorbeeld dat broba formulier (BGC techniekers zijn hier wel bekent mee) ik had 1ne broba gedaan op een maand en da ni ingevuld, dus ik had 0%, endan krijg ik ne mail van da moet beter, komaan serieus me wa zijde dan bezig ..

nen broba-tic , zalig ding xD
djeezes , kweet zelfs nie alsek die goe invul of iets :p

ldj

Legacy Member
Iemand die mij ergens kan aanraden om te solliciteren bij een subco in limburg? Zoeken ze mss nog installateurs ergens?

thx

ldj

Legacy Member
Heb een telefoontje gehad van APK, moet er morgen op gesprek. Is voor telenet installateur.
Is APK een goede subco? Iemand die er werkt/gewerkt heeft?

G-KILLer

Legacy Member
SteveDotcom zei:
Inderdaad ik trok me da ook zo ni aan, maar dan krijgde van die mails of telefoons van da kan wel beter.
Een voorbeeld dat broba formulier (BGC techniekers zijn hier wel bekent mee) ik had 1ne broba gedaan op een maand en da ni ingevuld, dus ik had 0%, endan krijg ik ne mail van da moet beter, komaan serieus me wa zijde dan bezig ..

Steve zo praat je toch niet over apk! :D

Mattjoeac

Legacy Member
Ik heb 2oktober een sollicitatie als multimediatechnieker bij Vandenbergh(heijmans).
Iemand tips?
Heb hier alles wat doorgelezen en begin toch wat schrik te krijgen, lijkt me toch allemaal ingewikkeld, met die wireless,modems, al die termen..

Mattjoeac

Legacy Member
Niemand met wat gouden raad? :D
Heb al heel wat afgelezen en begin nu zelf te twijfelen om nog te gaan op gesprek.
Switch,coax kabels,utp kabels,versterkers si en la, weinig ervaring mee helaas.

ldj

Legacy Member
In Limburg zijn ze precies niet echt op zoek, amper reactie gehad van de plaatsen waar ik gesolliciteerd heb.

Eikel Father

Legacy Member
ldj zei:
In Limburg zijn ze precies niet echt op zoek, amper reactie gehad van de plaatsen waar ik gesolliciteerd heb.

Hier in Antwerpen ook niet, van de 9 dat ik gestuurd had, 2 antwoorden gehad, alle 2 dat de vacatures op hold staan...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan