Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sneax

Legacy Member
Ampie zei:
En sinds wanneer zijn die folders er? Heb daar eig nog nooit van gehoort. Maarja nu kan ik dat als argument gebruiken. Merci :-)!

Ik ben vorig jaar alleen gaan wonen en dat zat in mijn aankoopbevestiging, die brief ter grootte van een half A4 blad. Misschien is het enkel bij nieuwe klanten? Of adressen waar ze weten dat er nog geen installatie gestaan heeft? Ik heb in elk geval al leuke klanten gehad die alles hadden gereedgezet en dan feliciteerde ik ze daarmee en dan zeiden ze: ja dat werd gevraagd in die brief die we gekregen hadden.

sneax

Legacy Member
Ik kan dat moeilijk zeggen ... tis toch altijd een beetje anders. In grote lijnen: tap en drop checken, niu/modem plaatsen, box opstarten en tijdens opstarten box alles ingeven in de computer.

Sommigen vinden dat de box opstarten te lang duurt: ze starten de box meteen na plaatsen NIU
Anderen vinden de tap niet zo belangrijk, ze checken hem pas opt einde of erger, zoeken hem alleen als de modem niet online komt
Anderen hebben schrik van technische problemen en activeren allereerst, zodat als er iets blijft hangen, ze tijdens de wachttijden kunnen blijven installeren

Uiteindelijk ben ik terechtgekomen in: tap/drop, niu/modem, box + activeren maar het kan altijd anders lopen en de dingen lopen meestal door elkaar. Zolang ge altijd bezig zijt en geen tijd verliest met: wachten en trips nr de camionette, dan kunt ge niet veel sneller gaan.

Khalid

Legacy Member
Niemand idee wanneer de volgende opleiding start als technieker Telenet.
Ik mag namelijk voor een subco opleiding gaan volgen maar ze hebben nog geen datum gekregen van telenet zelf, kwestie van voorbereiding en geduld is tresserend.
Dus iemand iets opgevangen hoor ik het graag.
Mvg.

arbiter

Legacy Member
Khalid zei:
Niemand idee wanneer de volgende opleiding start als technieker Telenet.
Ik mag namelijk voor een subco opleiding gaan volgen maar ze hebben nog geen datum gekregen van telenet zelf, kwestie van voorbereiding en geduld is tresserend.
Dus iemand iets opgevangen hoor ik het graag.
Mvg.

Laatste wat ik gehoord heb is september maar geen idee qua datum.

Khalid

Legacy Member
Bedankt voor Reactie zal maar afwachten zeker, samen met mijn kids terug naar school.
Haha. Thanks guys

Khalid

Legacy Member
Voor degene die de opleiding bij telenet al gehad hebben, is er enige voorbereiding voor nodig voor de opleiding zelf, of wordt alles goed uitgelegd, en is er na de opleiding nog een examen voorzien?

xbarry

Legacy Member
Paar weken geleden telenet sporting gekocht maar sporting 3 en sporting golf werken niet? Sporting 1 HD en Sporting 2 HD werken perfect.
Iemand een idee hoe dit komt?

xplosive

Legacy Member
@xbarry
Welke foutmelding krijg je op digibox? Geen signaal zit ge waarschijnlijk met (duh) signaalproblemen. Kan idd zijn op die alleen maar ik vermoed dat de andere sportings ook een niet al te sterk signaal zullen hebben. Sporting zijn extra zenders dus uw digibox moet interactief zijn aangesloten. (don't ask why. denk wel da da in principe technisch mogelijk is zonder interactief maar soit)
Alsk mij nie vergis kunt ge nie speficiek sportingkanalen kiezen. ofwel geen ofwel allemaal. maar daar zullen men collega's hier is moeten op antwoorden. :-P

(hoe was defqon? of bent ge nie geweest? (aan uw avatar te zien :))


PRE-install sux idd. egt 8/10 van de klanten is totaal niet op de hoogte van wa installtypes inhouden.

Caelistas

Legacy Member
Zeg, ik ben geinteresseerd om telenet installateur te worden aan de hand van een IBO opleiding (6 maand opleiding + werk) om dan hopelijk zo te kunnen beginnen werken.

Kan er mij is iemand info of uitleg over verschaffen hoe dit precies te werk gaat/waar je hiervoor naartoe moet/welke site/etc.

Gewoon job adds zoeken dat ibo opleidingen geven of ....

Want ik vind er niet al te veel uitleg over online.

Thanks

Eikel Father

Legacy Member
Na het lezen van dit topic lijkt me dit wel een interessante job, via de site van de VDAB zag ik een vacature voor reserve technieker bij ISS en er kwamen toch een paar vragen in mij op.

Ik zit met een rugprobleem dat ik geen zware dingen 'mag' oppakken zonder dat ik het erna mag bekopen met redelijk wat pijn. Komt dit veel voor of is alles relatief licht.

Ook vroeg ik mij af wat voor firma wagen ISS geeft, ik rij nu met een kleine wagen (Mazda MX5) en als ik met mijn vader zijn auto rij (Renault Kangoo) merk ik toch dat dit een lastige wagen is voor te parkeren :P

arbiter

Legacy Member
Eikel Father zei:
Na het lezen van dit topic lijkt me dit wel een interessante job, via de site van de VDAB zag ik een vacature voor reserve technieker bij ISS en er kwamen toch een paar vragen in mij op.

Ik zit met een rugprobleem dat ik geen zware dingen 'mag' oppakken zonder dat ik het erna mag bekopen met redelijk wat pijn. Komt dit veel voor of is alles relatief licht.

Ook vroeg ik mij af wat voor firma wagen ISS geeft, ik rij nu met een kleine wagen (Mazda MX5) en als ik met mijn vader zijn auto rij (Renault Kangoo) merk ik toch dat dit een lastige wagen is voor te parkeren :P

je werkbak is toch redelijk zwaar, en je ladder moet je toch ook regelmatig van de auto halen, bij verstraete in jabbeke zoeken ze nieuw op te leiden personeel.dus bij interesse zou ik daar eens kijken. cursussen starten normaal in september.wij rijden met een ford connect, niet al te groot dus handig om te parkeren, soms wel lastig om alles in de auto te krijgen.

Eikel Father

Legacy Member
Verstraete, stellen die ook mensen te werk in het Antwerpse?

Een werkbak en een ladder valt nog mee, ik moet nu met ijskasten en wasmachines sleuren en soms een verdiep of 2 hoog zonder lift dus.

sneax

Legacy Member
ISS rijdt met Renault Trafic. Parkeren is toch gn issue? Dat leert ge al doende.

Caelistas

Legacy Member
Zeg aan de ervaren installateurs hier, zou overwegen job als belgacom/telenet installateur te doen. Kheb hier een advertentie gevonden voor belgacom installateur met subco TSB telecom in paal. Het is aan de hand van een ibo opleiding dus geen voorkennis nodig (ook al heb ik genoeg kennis aan de ICT kant , niet zozeer electronica.)

Nu enkele vragen hierover:

Hoeveel verdien je netto/bruto ongeveer per maand als "starter"?
Is er kans op een aantal doorgroeimogelijkheden?
-> kunt ge hogere/meer betaalde functies krijgen binnen die subco/ of bij telenet zelf eventueel?

Vertel anders eens wat jullie ongeveer verdienen bruto/netto (als je dat wil) en hoelang je hierover hebt gedaan om dit te bereiken + in welke functie je nu werkt.

soulblade

Legacy Member
Caelistas zei:
Zeg aan de ervaren installateurs hier, zou overwegen job als belgacom/telenet installateur te doen. Kheb hier een advertentie gevonden voor belgacom installateur met subco TSB telecom in paal. Het is aan de hand van een ibo opleiding dus geen voorkennis nodig (ook al heb ik genoeg kennis aan de ICT kant , niet zozeer electronica.)

Nu enkele vragen hierover:

Hoeveel verdien je netto/bruto ongeveer per maand als "starter"?
Is er kans op een aantal doorgroeimogelijkheden?
-> kunt ge hogere/meer betaalde functies krijgen binnen die subco/ of bij telenet zelf eventueel?

Vertel anders eens wat jullie ongeveer verdienen bruto/netto (als je dat wil) en hoelang je hierover hebt gedaan om dit te bereiken + in welke functie je nu werkt.

Voor de Belgacom testen word tegenwoordig wel basiskennis elektriciteit gevraagd. Je moet toch gaten kunnen boren en eventueel bekabeling doen. (dit leer je wel door te doen en meeste onderaannemers begeleiden daarin)
Grootste gedeelte van het werk bestaat uit technische vaardighheden niet zo zeer ICT.

Verdienste varieert van onderaannemer tot onderaannemer. Zowel voor Belgacom als Telenet:
  • Eventueel gebruik bedrijfswagen
  • Belkrediet op je GSM
  • Maandelijke premies

Sommige onderaannemers hanteren start wedde en wanneer je rendeerd worden deze opgetrokken. Of een basisloon met al dan niet uitbetaling premies.
Ik denk dat toch de uitbetaling van premies een verschil kan maken op het einde vd maand.

Valt dan ook allemaal te bezien in welke sector je terecht komt ---> arbeidscontract of bediendecontract (Paritair comite). Ibo wedde word normaal meegedeeld door de VDAB consulente als je contract tekend.

Eikel Father

Legacy Member
Op de site van VolkerWessels lees ik dat je voor de job als instalateur een Telenet certificaat of Telenet badge nodig hebt. Wat is dit precies en hoe kom je eraan? Google levert niet echt iets op.

Caelistas

Legacy Member
Eikel Father zei:
Op de site van VolkerWessels lees ik dat je voor de job als instalateur een Telenet certificaat of Telenet badge nodig hebt. Wat is dit precies en hoe kom je eraan? Google levert niet echt iets op.

Dit zou ik ook wel is willen weten, geinterresseerd om misschien aan de slag te gaan als telenet/belgacom installateur.

Je moet de stiel toch ergens kunnen leren, ze pakken toch ook ASO-ers of anderen aan die niets van hand-on techniek hebben gezien (lees: hands-on: geen theorie, kan ik zelf leren)

Gewoon job adds afgaan en hopen dat ze via ibo tewerkstellen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan