Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

G-KILLer

Legacy Member
Khalid zei:
Voor degene die nog een screening van bgc moeten succes.
Want het is echt kei moeilijk.
50 vragen. En als je geslaagd bent nog eens terug naar Berchem.
Voor de mondelinge deel.
Amaj niet.
Ik heb de screening deze morgen afgelegd.
Dus wacht nog op een tel. van mijn subco.

Ik heb juist mijn tweede examen afgelegd bij belgacom. (Ik moest eerst een pre examen doen voor ik aan het echte mocht deelnemen :P)
En ik begrijp niet waarom je zegt dat het moelijk is want dat is het echt helemaal niet. Oké een paar instinkers, maar daar moet je gewoon even logisch over nadenken.

daFour

Legacy Member
Alle mag morgen gaan naar cas-vos voor sollicitatie.
Zit nogal met de zenuwen ineens,wat mag ik zo verwachten?

*edit ,hoogtevrees ,eventjes 160 km gereden voor niets.

Lord Kveldulv

Legacy Member
De helpdesken zijn toch ook geweldig. Onze telefoonkabel is kapot door de werken aan de oprit. Was gerepareerd door de aannemer maar paar dagen later weer prijs. Zelfs helemaal geen signaal meer op de kabel dus hij is nog dichter tegen straat ook kapot.

Ik bel de helpdesk en heb in totaal zeker 3 keer gezegd dat de kabel gewoon los door is en uit de grond steekt. En dat er een wachtbuis ligt en best een nieuwe kabel steken. Gaan ze toch hun checklist af: "brandt het adsl lampje op de modem nog?".

*zucht*

Ok, de technieker was net hier. Kabelbreuk is niet zijn ding dus hij is weer vertrokken. Volgende afspraak is vrijdag. Tof.

1CEZ

Legacy Member
aan collega's telenet techs, iemand een idee hoeveel de prijs is voor prime films en sport? met de medewerkers korting dus. ik vind het niet direct terug. kwestie van m'n vrouw te kunnen overtuigen :p

pm me indien je dit wenst grtz

Zatte_Bjorn

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Ok, de technieker was net hier. Kabelbreuk is niet zijn ding dus hij is weer vertrokken. Volgende afspraak is vrijdag. Tof.


Is normaal. Bij een kabelbreuk sturen ze altijd eerst een technieker voor te zien welke koperparen hierbij betrokken zijn.. Ook al staan er 10 storingen op 1KVD gemeld, toch sture ze eerst een technieker. Deze moet dan een ticket voor de lassers opmaken. Al dikwijls gezegd da wij daar niks kunnen gaan doen in zo'n geval. Maja, das van hogere hand uit eh.. :)

SteveDotcom

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Ok, de technieker was net hier. Kabelbreuk is niet zijn ding dus hij is weer vertrokken. Volgende afspraak is vrijdag. Tof.

Dan moet ik zeggen da ze toch vrij snel komen?

Lord Kveldulv

Legacy Member
SteveDotcom zei:
Dan moet ik zeggen da ze toch vrij snel komen?

Vrij snel... toch 4 dagen zonder telefoonkabel gezeten. 5 eer het allemaal in orde was. Ze zijn uiteindelijk 3 keer geweest. De laatste heeft dan nog ne collega opgebeld omdat hij er geen beginnen aan zag. Dan waren da ook nog mannen die enkel op straat een aansluiting mochten doen, niet op privé grond. Ze hebben dat toch gedaan. Het is te zeggen, paar tiental meter nieuwe kabel afgerold en aangesloten op straat. Met de kraan een sleuf getrokken tot aan mijn wachtbuis (aansluiting lag niet waar we dachten dat ze lag dus wachtbuis zat ne meter of 5 te ver). Waarvoor zeker dank! Maar in huis niks aangesloten en verder ook geen technieker of zelfs opvolging geweest om te zien of het wel terug werkte. Een geluk dat ik da zelf kon.
De kabel naar het huis moet ge zelf voorzien zeker? Dat moest ik ook maar gokken. Hebben ze nooit verteld. Anders had het allemaal klaar gelegen.

Toch maar raar dat ze eerst iemand sturen die het niet kan oplossen. Die kerel wist zelfs niet eens wat het probleem was.
En de eerste keer dat ik belde heb ik verschillende keren gezegd dat de kabel gewoon over was en uit de grond stak. Toch bleef die maar vragen om op de modem te gaan kijken of het lampje nog brandde... No offense, maar ik heb gelukkig(?) al genoeg stomme kloten gezien en gehoord om mij daar nog in op te jagen. "Nee meneer, het lampje brandt niet meer." De verwensingen heb ik maar gehouden tot ik opgehangen had.

SteveDotcom

Legacy Member
Haha, ja das omdat er zoveel mensen zijn die gewoon een kabelke mis steken ofzo, komt ge echt dagelijks tegen. Ge moogt nooit geloven wat de klant zegt, vandaar die standaard vragenlijst denk ik.

Er moet ook voor 100% zekerheid zijn dat er bij uw thuis geen probleem is, of op de kast op de straat. Dan kan meestal de technieker het zelf oplossen, als het probleem dan toch in de grond zit, dan sturen de techniekers dat pas door naar de lassers.

Maar binnen de week geholpen is best snel, ik heb al gehoord van mensen die een maand moesten wachten..

Lord Kveldulv

Legacy Member
Idd nooit geloven wat de klant zegt. Ik werk ook in de IT. Nu niet dat soort helpdesk maar ook al voorgehad dat ze bellen dat de server plat ligt en dan blijkt dat ze het wifi knopke van hun laptop afgeduwd hebben. Maar toch... op de moment zelf is het storend.
Wat mij stoort is vooral gebrek aan communicatie. Bij klanten al meegemaakt dat Telenet 15 keer is langsgeweest eer het probleem opgelost was. En bij een andere bijna evenveel keer eer Belgacom VDSL werkende had. Het toppunt was toch dat na interventie zoveel beslist werd door BGC dat er een nieuwe kabel moest komen en er werd een afspraak vastgelegd voor een ploeg die een sleuf van 50m langs de parking gingen trekken en een nieuwe kabel aansluiten. Op de afgesproken dag staat er ne kerel met zijn kofferke die opgeroepen was voor een defecte modem. Tja...
Ik kan al niet meer zeggen nooit meer bij provider X of Y. Ze hebben allemaal dezelfde kuren.

devilinside

Legacy Member
Zijn er mensen die (toevallig recent) werken of aangenomen zijn bij subco ISS?

Ik heb onlangs een test moeten afleggen bij een interimkantoor ervoor (IT en elektriciteit) maar bijna al mijn vragen rond elektriciteit heb ik niet kunnen invullen. Ik was al overtuigd dat ze me nooit gingen selecteren. Nu krijg ik vrijdag telefoon van interimkantoor die zegt dat ik dinsdag op gesprek mag bij ISS, en dat er geen testen meer zullen zijn, dat de job eigenlijk grotendeels al binnen is.

Dit lijkt me toch wel heel onwaarschijnlijk, niet?

Zijn er mensen die mij meer kunnen vertellen hierover?

Thanks!

1CEZ

Legacy Member
@devilinside is u nirve??

@ master bij ISS krijg je firmawagen met keuze als je deze ook wil privé gebruiken of niet.

devilinside

Legacy Member
1CEZ zei:
@devilinside is u nirve??

@ master bij ISS krijg je firmawagen met keuze als je deze ook wil privé gebruiken of niet.

Is u nirve?
Snap niet goed wat je hiermee bedoeld...?

1CEZ

Legacy Member
nee maat van mij me nickname Nirve is ook gaan soliciteren bij iss onlangs daarmee :-)

byter

Legacy Member
Wat jij wilt, is de TV-Theek en dat bestaat al :p

Er is niets mis met opnemen en dus een harde schijf (zodat je trouwens ook kunt tijdzappen). Praktisch ook handiger want hoelang moet Telenet zoiets bijhouden? Extra bandbreedte nodig, opslagruimte, etc.

dries_v

Legacy Member
Omdat er ook mensen zijn die niet interactief werken. En die willen toch ook graag iets opnemen. ;-)

soulblade

Legacy Member
tjeetie zei:
Aan al wie Telenet installateur wil worden,ik zelf ben ongeveer 2 jaar installateur geweest in onderaaneming van telenet

1.1 verstraete = Dikke schit,ze nemen een loopje met de veligheid,uitbuiters en materiaal dat denk ik al 10 jaar niet vervangen is + onveilige wagen,kangotje waarin nauwlijks alles wat je nodig hebt bijna zeg maar niets in kan.

Ik was daar op interim,twas mijn eerste job als installateur voor telenet.


Na drie maanden smijten ze mij buiten inclusief opleiding telenet die al 14 dagen in beslag nam.

Ze moesten mij nog een loon betalen van één week.


Oké ik ga al mijn materiaal gaan terugbrengen zoals het hoort.

Na een maand nog altijd geen loon van de laatste week.

Toppunt :IK WERD BETICHD VAN DIEFSTAL,JA ECHT WAAR EN DAT WAS TOEVALLIG VOOR EEN BEDRAG VAN 310 EURO EXAT HET BEDRAG VAN DE LAATSTE WEEK DIE IK MOEST BETAALD WORDEN.Alstublieft mensen WELkom bij de firma Vestraete!!!!!!!!

Uiteindelijk heb ik mijn geld gehad omdat ze geen poot hadden om op te staan en ik via de vakbond eiste dat ze tegen mij een klacht moesten indienen wegens diefstal.tjen tjen tjen dat wilden ze niet,a ja anders zouden ze mij officieel valselijk beschuldigen.


Dan ben ik bij de firma Planhold gegaan.

Materiaal = uitstekend!
wagen = exelent
loon prima 12.30 euro pariteir comite elektricien dus ook nog een goede eindejaarspremie.

één min punt geen vast contract ook al waren ze tevreden.Maar dat deerde mij niet aangezien de rest allemaal oke was en tot in tegenstelling van verstraete je een goede tecnische ondersteuning kreeg na de opleiding.µ

Toch zijn ze door een discusie tussen hen en telenet hun contract kwijtgeraakt.En dus stond iedereen op straat,jammer echt waar ik stond met de tranen in de ogen,was dit niet gebeurt ik werkte er nu nog altijd.


Dus terug naar een andere firma :

ISS :

ik soliciteer als telenet technieker : De persoon die mij aanwervde beloofde het volgende : firmawagen met tankkaart ook voor prive,loon moest ik iets inleveren 11.30 ok ja kon ik mij in vinden.

Ze sturen mij naar het interimkantoor,daar stellen ze nog geen contract op alleen een veillogheidsfiche.

Bij mijn eesrte werkweek constateerde ik het volgende op mijn interimcontract : loon bruto 10.50!!!!!!

voor de firmawagen trekken ze 150 euro af in de maand oke dat kan nog.

Maar plotseling word de persoon die mij heeft aangeworven ontslaan!

In de plaats komt de heer Anton Pauwels,die ook destijds een contract met telenet was kwijtgespeeld.Mijnheer beslist snel dat ik voor belgacom moest instaleren tijdelijk tot mijn cammionette was gelevered.

Elke dag moesten wij ons uren door smsen.

Ik werkte en ik overdrijf niet 10 tot 11 uur per dag.

En kreeg een renault break om meet te werken,deze was ook uitgerust met een tracking systeem zodat ze je overal kunnen volgen(heb ik op zich geen probleem mee)

ook de zaterdagen heb ik gewerkt doch geen euro van gezien.

Ik neem ontslag en vraag naar mijn zatrdagen aan de Heer Pauwels.

Die zegt doodleuk,ik citeer : Ja maar je moest je uren invullen op iss web,terwijl mijn coach zij dat ik ze moest door smsen.

Dus zogezegd kon de heer pauwels niet weten hoelang ik gewerkt had,maar hij kon je wel via zijn trackingsysteem overal volgen van thuis tot bij de laatste klant,ja daar zit hij de ganse dagen op te gapen.

Ook is iss een schoonmaakbedrijf en de installateurs staan onder dat pariteir comite,zodat ze zich kunnen permiteren het laagste loon uit te betalen,en onder dat statuut eindejaarspremie : njet DANK U ISS


Maar op het laatste had ik zijn spelletjes door en heb ik de zaterdag zelf een papier opgesteld en de eerste klant met aankomst uur en de laatste klant met aankomst uur(dit weet hij nog niet maar zal daar snel genoeg iets van horen)opgesteld

Ook ga ik dat satuut aanvechten,want tenslotte vraag ik alleen waar ik voor gewerkt heb.

Er was zelf een persoon aanvaard die al de eerste vier weken op interim geen loon had ontvangen,oei bij iss wisten ze niet dat hij voor hun werkte,dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Zelfs hun verzekering tegebn arbeidsongevallen is niets waard,en voor mijn zaterdagen is er gewoon nooit een contract opgesteld,dus ik ben zonder mijn medeweten in het zwart tewerkgesteld,dus niet verzekerd mocht er iets gebeuren,ja iedereen kent de mogelijke gevolgen. DANK U ISS.

Ze mogen eigenlijk zelf in hun eigen bedrijf eens de grootte schoonmaak doen,tis echt nodig want dit is schandalig.:angry::angry::angry:

Sinds sociale verkiezingen van 2008 zijn er vakbondsafgevaardigden binnen de afdeling waar jij werkt of werkte!!

soulblade

Legacy Member
master777 zei:
Iss is zijn contract kwijt, dus wat maakt het uit.
Selectietesten bij BGC zijn er momenteel niet (uitg.Brussel).

Volgens mijn laatste weten is ISS in onderaanneming gaan werken voor ESAS en ik dacht dat dit met een contract van 1 jaar was. En dit zowel voor Vlaanderen als Brussel.

En op dezelfde afdeling Belgacom heeft men er ook nog altijd de Telenet techniekers & de IT mensen die uitbesteed worden op verschillende projecten.

Molman

Legacy Member
Wat zijn de grote verschillen tussen telenet installateur of belgacom?

Had gehoord dat er een groot verschil zit tussen het bonussysteem? Dat je bij belgacom tot 700€ netto extra kan verdienen?

En zit er veel verschil qua loon of andere extralegale voordelen tussen de subco's?

Ben aan het twijfelen tussen CERVO / TSB of JFS

stoeptroep

Legacy Member
Hunk ?
ISS zijn contract kwijt ???
Ik werk zelf voor ISS als telenet installateur, en ze blijven nog steeds nieuwe techniekers in dienst nemen ...
Ik denk dat dit een misverstand is..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan