Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ElToro

Legacy Member
Is niet zooo moeilijk hoor. Het is maar om een idee te krijgen van je kennis.
Gewoon zien dat je je schakelingen kent & basis pc/netwerken kent.

Khalid

Legacy Member
Bedankt voor de reactie.

Ivm pc kennis.
Moet je de betekenissen kennen van de woorden bv: ip,dhcp,isdn,pop3,imap of vragen ze bv hoe stel je een email in of hoe vindt je een ip adres.

Want in de voorbereidingscurcus van belgacom staat alleen de termen leren euhhhhhh.

Sorry voor mijn lastige vragen.
I want that jobbbbb.

SteveDotcom

Legacy Member
alles wa ge in uw vraag zet, heeft ermee te maken, dus leer het dan ook gewoon, ge gaat het toch ooit moeten leren als je de job wilt. Het zijn meerkeuze antwoorden dus je kan ook nog altijd gokken wanneer je iets niet weet : )

Khalid

Legacy Member
Ok,
Bedankt voor de reactie, dan kan ik niet meer dan mijn best doen.
thanks

ElToro

Legacy Member
Khalid zei:
Bedankt voor de reactie.

Ivm pc kennis.
Moet je de betekenissen kennen van de woorden bv: ip,dhcp,isdn,pop3,imap of vragen ze bv hoe stel je een email in of hoe vindt je een ip adres.

Want in de voorbereidingscurcus van belgacom staat alleen de termen leren euhhhhhh.

Sorry voor mijn lastige vragen.
I want that jobbbbb.

Goh het is eerder praktisch toepassen, dus je moet wel bekent zijn met de termen. Een algemeen beeld hebben van wat het is/hoe het werkt is geen slecht idee.

Khalid

Legacy Member
Hoelang duurt die screening en is het mondeling en schriftelijk.
En de resultaat wordt dat meteen meegedeeld.

Grtjes.

Khalid

Legacy Member
Hoe bedoel je van bedenkelijk niveau?
Ik moet vanuit het bedrijf TSB fiberworks in paal. De screening gaan afleggen in Berchem. Daarnaa de opleiding.

xbarry

Legacy Member
Heb zelf ook wel intresse in deze job alleen ik zit met het probleem dat mijn elektriciteit kennis niet echt top is heb alleen de basiselektriciteit van school mee. Zou ik eerst bijscholing moeten doen of leer je het vanzelf als je er bent?

sneax

Legacy Member
Helemaal niet moeilijk
Hoe zat het ook al weer?

Eerste deel en een beetje van het tweede (dat is dus echt ni veel) als ge dat kunt dan is dat met de vingers in de neus erdoor.

Voor it is het gewoon op thuisnetwerkniveau (dynamisch/statisch ip, dhcp, switch, router, ap, ssid, dns etc...) begin te zoeken op wikipedia wat dhcp is en klik door nr de links en verdiep er u is in moest ge dat nog niet kunnen.

Khalid

Legacy Member
Voor degene die nog een screening van bgc moeten succes.
Want het is echt kei moeilijk.
50 vragen. En als je geslaagd bent nog eens terug naar Berchem.
Voor de mondelinge deel.
Amaj niet.
Ik heb de screening deze morgen afgelegd.
Dus wacht nog op een tel. van mijn subco.

SteveDotcom

Legacy Member
Khalid zei:
Voor degene die nog een screening van bgc moeten succes.
Want het is echt kei moeilijk.
50 vragen. En als je geslaagd bent nog eens terug naar Berchem.
Voor de mondelinge deel.
Amaj niet.
Ik heb de screening deze morgen afgelegd.
Dus wacht nog op een tel. van mijn subco.

Die test is toch echt niet moeilijk gemaakt..

1CEZ

Legacy Member
owkay vandaag (en morgen) naar Luik geweest effekes 400km bollen heen en terug. Mee de opleiding repair gevolgd bij de firma Voo (waalse tegenhanger van Telenet). Volledig int frans omdak ik de skill heb:eek:

Om dan zelf samen met een collega van mij 25 nieuwe techniekers op te leiden voor Voo. :woohoo:

In grote lijnen werken ze op exact de zelfde manier (verstekers, modems enz)


dit wordt een interessante uitdaging. Hopelijk neem ik niet teveel hooi op m'n vork nu ik zelf nog niet lang Repair tech bij Telenet. Dit blijft voor mij m'n hoofdtaak. Na 6j wil ik nix anders meer maar dit is een unieke kans die ik wel wou grijpen. lets hope for the best n wish me luck :applause:

G-KILLer

Legacy Member
Ikzelf heb ook een paar vraagjes,

- Wat is nu eigenlijk het echte volledige verschil qua loon/werk en dergelijke tussen Telenet & Belgacom?

- Is er werkzekerheid in deze sector??

- Waarom zijn er zovele die de ene moment het zalig werken vinden & na een tijd weer van gedachte veranderen?

V()Dk@ LaZeR

Legacy Member
Ze hebben mij de voorbije 3 weken blijven bellen voor op selectiegesprek te gaan. Maar ik zit momenteel met een job... Had er wel interesse in en nu stelden ze voor om maandag te gaan. Ma ik krijg geen verlof + welke zekerheid is er da het gesprek goe gaat verlopen.
Doen ze dat "vaker" die selectiegesprekken, zoeken ze dus maw altijd techniekers??

SteveDotcom

Legacy Member
dacht dat ook, maar ze zoeken er continue omdat er volgens mij ook veel mee stoppen,
veel denken dat het altijd chillen is, maar dat is niet altijd zo en het kan best een klote job zijn. als ge met 10 een opleiding start valt daar bijna de helft van af binnen de 3 maanden denk ik ..

koebeest

Legacy Member
Vraagje aan een telenet technieker. Graag quoten bij antwoord. (krijg ik mail van)

Wanneer er geen juiste kabel ligt en ik dien een nieuwe te leggen. Dien ik dan zelf de geul in de tuin van de onderbuur te graven en deze zelf tot aan mijn gevel leggen of doet telenet dit. Hoeveel meter kabel moet er over zijn aan de paddestoel en aan de gevel voor de technieker om zonder problemen aan te sluiten. Hoe diep moet die geul ongeveer zijn? ...

Bedankt!

Lord Kveldulv

Legacy Member
Vraag aan de Belgacom techniekers.

Wat te doen als de telefoonkabel buiten doorgestoken is?
Ze zijn onze oprit aan het heraanleggen en ze zijn met de kraan door de kabel gegaan. Ik heb hem provisoir gesoldeerd met krimpkous over en dat werkt. Maar op lange termijn zal dat ook niks zijn, qua waterdichtheid dan.

Die mannen zouden 'klemmen' hebben om dat te herstellen. Blijkbaar iets dat enkel in de groothandel te krijgen is. Ze brengen een setje mee of iemand van hen zal het proberen te herstellen daarmee.

Het is een oude kabel met PVC mantel. Daaronder een loden mantel. Dan 4 draadjes die in papier gewikkeld zijn. En de draadjes zelf zijn precies nog met een mantel is stof ipv kunststof. Wel met een solid core.

Tips?


Op straat aansluiten zal alleen de BGC technieker kunnen veronderstel ik. We weten tot op 1m nauwkeurig waar hij op straat ligt. De kabel van op straat tot in huis is 30m en als hij moet vervangen worden is het quasi onmogelijk om dat nog na deze week te doen wanneer de oprit afgewerkt is.
Dus ik had gedacht een wachtbuis te leggen tot waar het ongeveer zou zijn. Nu is dat maar een kleine moeite. Best doen zeker?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan