Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sneax

Legacy Member
Farmstera zei:
Mag al veel alleen doen enkel het plaatsen van de versterker, modem en kabels is nu nog wa "klungelen" ( weet nog ni hoe ik best plaats maarja das ervaring he) maar men coax makenv, utp maken , gaten boren, digitale tv plaatsen, pc opt net steken enzovoort zijn al in orde volgens technieker. De technieker stuurt me echter mooi bij bij de installaties en mag ze dan plaatsen. Hij is blij dat em met mij op baan is en al zoveel voorkennis heb:)

Die ladder opgaan is wel eerst wa shaken wel :-P kheb geen hoogtevrees ma zat wel in gedacht shit hopelijk schuift diene ladder ni weg haha :)

Nuja het systeem cafe en activeren enzo doe ik nog ni da zal ook nog.hele boterham zijn. Onthoudt wel veel maar toch das ook nog nen.hele boterham de administratie die derbij komt
Verstuurd van mijn R800i met Tapatalk

dont worry na een week zijde met alles weg

vraag aan uw petertech om alles te mogen doen, de ene keer hangt hij de bakskes en doede gij café en de volgende keer omgekeerd, denk ook altijd na, hoe zou ik het doen? alvorens er iets gedaan is, en kijk dan hoe gij het in gedachten had en hoe het er dan uitziet, dan leert ge al uit uw fouten alvorens ge bezig zijt

ik heb eigenlijk nooit stress gehad, net omdat ze zo zeiden dat het zo stressen ging zijn, dacht ik: no worries toen het de eerste dagen eens wat minder ging

na een week geen grote problemen meer gehad en vanaf dan chill werken, gewoon een beetje georganiseerd zijn, ik had bv een checklist int begin dat ik zeker niets kon vergeten, ik had ook een excel sheet waar ik elk probleem dat ik had opschreef en ook wat dan uiteindelijk de oplossing was en wat ik geprobeerd had, zodat ik zeker ni 2 keer voor tzelfde iemand moest lastigvallen

maja uiteindelijk is het simpel, er is één basisopstelling die correct is, alles dat afwijkend is moet bevestigd worden hogerop of het kan of niet, en die basisopstelling is op zich simpel als ge snapt hoe de kabel eigenlijk werkt en hoe alles ineenzit. drop, rechtsreeks niu, modems op modemuitgangen, tvs op tv uitgangen en elke plek waar de kabel 'open' is moet afgesloten worden (met weerstand of met catv doos of whatever) en alles wat met digitale signalen te maken heeft moet met dubbel afgeschermde kabel zijn

stoeptroep

Legacy Member
Dat is toch een "eitje" voor cafe op u eigen pc te zetten ?

Mijn opleiding was wel heel rap .. Nooit hoboken of mechelen voor studie maar bij onze subco zelf 4 dagen ongeveer, vrijdag (de 5e dag) naar Mechelen bij Koen voor examen; de week erachter al alleen op de baan ..
Int begin ist idd wel wa ingewikkeld, majaa aldoende leerde e :)

Khalid

Legacy Member
Beste medecollega's
Ik moet de 28ste februarie screening test voor belgacom gaan afleggen in Berchem.
Nu maak ik mij wat ongerust over deze test.
Zijn er mensen die mij wat tip kunnen geven.
Ik heb een curcus gekregen van Belgacom ivm wet van ohm,poullet,kirchoff en wat pc termen etccc als ik dit leer is het voldoende

venzy

Legacy Member
ik prefereer toch wel den hdc eerst te plaatsen indien er nen tyco of nen ng5/65 hangt. of w/o uiteraard :p (dan weet ge zoizo of er al iets op de kabel zit :). tegen dat dienen geladen is hangt uwe modem op kunde drekt alles activeren/provisioneren ( en ik zie niet in waarom nen 1.45u geen 45min kan duren? als de plaats voor de digicorder goed toegankelijk is + install achter of naast de tv is. maar zoizo dat de 1u45's meeste tijdslot nemen ( nen hdc gaan zetten bij een gepensioneerd koppel die de afstandsbediening van hun gewone tv nog niet snappen :crazy::doh:) leve de verkopers :applause:!!

EDIT: nog iemand problemen met de verkopers? :D:D

1CEZ

Legacy Member
problemen ?? nee MAAR als er een pre install staat bij een senior dan volg ik deze op de regel. digic in doos laten nui hange modem los, pairing prov , gewenste lengte utp en thats it. Natuurlijk nog een verkoopklacht mailen want de klant weet NOOIT dat hij zelf zijn HDC moet zetten.

srry zolang ze die pre installs nie schrappen maak ik er geen comf van simpel. (gelukkig repair nu :p)

dries_v

Legacy Member
Hou u ma gereed,
half february komt er promo: GRATIS comf+ install bij groep "senioren 75+", maar dat gaat dus weer overdreven veel gegeven worden.
En problemen met verkopers: Wekelijks :D

t416199

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Akkoord dat ze hun tijdslot niet hebben. Of niet de kennis. Maar laat het dan over aan iemand die het kent he. Maw verwittig de klant. Ik spreek hier overigens over installaties bij bedrijven. Bij particulieren tot daar aan toe. Maar bij bedrijven ligt het toch serieus anders. Ik heb een klant X die onderdelen maakt voor de ESA. Da bedrijf heeft een serieuze beveiliging. Kunt ge u voorstellen dat daar ne BGC technieker effe een onbeveiligd wifi netwerk gaat afleveren? Een geluk dat daar iemand met kennis van zaken was en voorkomen heeft dat de router aangezet werd.
Of klant Y die ik bedoelde met het DHCP probleem. Ik ging daar een server plaatsen en zie al direkt een probleem met de IP's. Gelukkig was het nog niet geëscaleerd. Was toevallig maar net 12u na de BGC installatie. Maar als BGC technieker moet ge weten dat het belange niet zo simpel is. Daar staan 10 machines die op het netwerk zitten. Van de moment eentje met een IP conflict zit valt de productie stil en zijn 50 arbeiders technisch werkloos. De directie heeft geen technische kennis dus die laten die technieker maar doen. Tot het mis loopt, en dan komt er een fikse claim voor schadevergoeding richting Belgacom. Al zullen ze zich wel ingedekt hebben via de kleine lettertjes?

En zo'n claim heeft klant Z al naar Telenet verstuurd. Ongeveer onsite 14 interventies van Telenet zijn er nodig geweest om het werkend te krijgen. En elke technieker zei van de vorige dat het niet goed gedaan was. En het bleek dan nog niet eens aan de installatie te liggen. Ik ben daar letterlijk dagen bezig geweest om uit te meten en onze servers en hardware te vervangen om het langs onze kant uit te sluiten. Bijna baas rekent tussen 70 en 140 €/u voor mijn interventies. Klant was niet happy. Niet naar ons toe, maar naar TN.
En in hun magazijn is er dan BGC en daar lag de bbox in het water. Sorry maar die technieker verdient op staande voet z'n ontslag. Zoiets doet ge gewoon niet. Van de moment de barcode scanners geen internetverbinding meer hebben ligt dat magazijn stil. En dan spreek ik nog niet van ook weer een onbeveiligd wifi netwerk en de bbox die beveiligd is met een paswoord dat nooit meegedeeld is. De klant ging er zelf achter horen maar de helpdesk heeft hem afgewimpeld. Ik heb zelf eerlijk gezegd geen zin meer om mij er mee bezig te houden. Als ze het mij vragen dan zal ik zelf wel eens bellen, en zeker ook m'n beklag doen over over die debiel die zich uitgeeft voor technieker.

Ik heb de indruk dat die installaties bij bedrijven opgevat worden op dezelfde manier als een installatie bij een particulier. Terwijl dat gewoon niet kan. Bij TN is het in feite nog het simpelst. Dat is maar een modem en die wordt op de bestaande router geplugd. Moet ook gechecked worden maar risico is minder. Die Sagems en Bboxen zijn al router en dan komt ge dingen tegen zoals met de DHCP of dubbele NAT en de VOIP werkt niet meer.
1 x meegemaakt dat de technieker gewoon de sagem aangesloten had maar niet op het netwerk gezet had. Dat heb ik het liefst. Het is absoluut niet mijn job om support te gaan geven op dat soort dingen. Maar klant komt toch eerst bij ons zagen en dan volg ik het liever preventief al op.
Bedrijven moeten een IT'er tijdens of vlak na onze installatie voorzien, wij plaatsen onze modem, beveiligen hem en meer niet.
Al ben ik daar wel vrij lax in en zal ik altijd eerst mijn best doen om het netwerk toch in orde te krijgen, al hoeft dit officieel niet.

Lord Kveldulv

Legacy Member
t416199 zei:
Bedrijven moeten een IT'er tijdens of vlak na onze installatie voorzien, wij plaatsen onze modem, beveiligen hem en meer niet.
Al ben ik daar wel vrij lax in en zal ik altijd eerst mijn best doen om het netwerk toch in orde te krijgen, al hoeft dit officieel niet.

Voor wie werk je?
Anyhow, nog niet meegemaakt dat iemand van het bedrijf daar van op de hoogte was. Zelfs al eens gehad dat de technieker gewoon binnen loopt, z'n ding doet en gedaan. Niemand dat wist dat hij al langs geweest was. Er lopen gewoon te veel knoeiers rond. Niet specifiek op de ISP's bedoeld maar in alle sectoren.

1CEZ

Legacy Member
Nu ik installeer maar 1 week op 2maand nie meer. De rest is al repair dus pre of comf install ik heb er weinig last van^^ Waar ik vandaag wel weer last van had was café down.

en op repair is noodlijst een no no :( en wist ik het huisnr nie meer van m'n laatste post lol.

Aan de beginnend techs hier, ik kan zeggen maak u nie zenuwachtig de eerste weken alleen op baan maar da ga jullie wel doen zoals ik vroeger ook had :-).
Het enigste wat ik jullie kan meegeven is maak jullie nie zot door de (moeilijke klanten) en
vreemde situaties.

Ook om probs bij een install te vermijden vraag altijd of ze een kelder zolder of berging hebben en of je daar kan kijken of er geen coax binnekomt of gesplitst is. Ik heb in m'n beginweken gevloekt op ne install plaatsen om dan tot vaststelling te komen dat er nog ne splitter op de zolder zit ^^
je kunt ook vragen hoeveel tvs ze in huis hebben dan weet je direct dat er ergens een koppeling moet zijn zowel aan tv of ergens anders.

Ik weet nog goed mijn eerste week had ik als weinige ne arris met batterij en mocht ik nog laat na m'n shift ne tel install mbp en een alarm. Kom ik daar an die alarm kabel begint da spel daar af te gaan. tel centrales om u tegen te zeggen. Twas ver 21u en ik moest er nog aan beginnen. De tranen stonden mij bijna in de ogen.

Nu tis tanden bijten tot je de grootste problemen in het veld ben tegen gekomen dan gaat alles wel vlot. en het is heeel wat verbeterd ivm met problemen door de ist mails. in mijn dagen bestond dat niet dus was dat prov aborted dikke pech mocht je daar wachten tot eind tijdslot. en als je nog 6u plannign had en twas al 14u kunde u al voorstellen wanneer ik weer thuis was.

Maak je ook niet druk als je geen dagplanning kan afwerken Telenet heeft liever dat je een install minder doet en ze in orde zijn dan dat je half je werk doet en erna klachten krijgt. Uw subco is natuurlijk wel meer prestatie en opbrengst gericht.

Misschien hoor ik jullie wel (indien een install nok is in mijn regio) geen nood ik ben begripvol :P

demon326

Legacy Member
Vandaag zijn ze blijkbaar telefoon en digitale tv bij mijn bomma gaan installeren, echter kan niemand haar bereiken via telefoon, constant bezet toon. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? :unsure:. Tis in MaasMechelen

stoeptroep

Legacy Member
Majaah idd ...

Ist een overstapping van Belgacom ofzo is wss NP die niet uitgevoerd is,
Kan ze zelf bellen naar iemand ?
Indien ja : 99% nummer portering
Indien nee : slecht bekabeling

venzy

Legacy Member
1CEZ zei:
Nu ik installeer maar 1 week op 2maand nie meer. De rest is al repair dus pre of comf install ik heb er weinig last van^^ Waar ik vandaag wel weer last van had was café down.

Al 2 dagen dak bij elke taak een mailke mocht sturen naar de super deluxe vriendelijke helpdesk :) (geluk da guy daar het team nog versterkt das den enigste waar ik geen probleem mee heb :applause:). telkens dat aborted bij het provisioneren, hopelijk ist vandaag wa beter

venzy

Legacy Member
dries_v zei:
Hou u ma gereed,
half february komt er promo: GRATIS comf+ install bij groep "senioren 75+", maar dat gaat dus weer overdreven veel gegeven worden.
En problemen met verkopers: Wekelijks :D

da gaat voeken geven :D, denk dat het bij de eerst volgende zonemeeting dan toch serieus gaat kletsen met de inspecteurs :D. in ieder geval die mensen weten meestal toch ni wat comf+ betekent dusja. en die pre's tjah had gisteren ook zo 1e waar ik hem moest zetten volgens de klant, heb dit dan ook geweigerd ik volg mijn planning verkopers moeten maar meer uitleg geven :ironic:. anders zijde bezig tot 22u savonds bij wijze van spreken.

dries_v

Legacy Member
venzy zei:
Al 2 dagen dak bij elke taak een mailke mocht sturen naar de super deluxe vriendelijke helpdesk :) (geluk da guy daar het team nog versterkt das den enigste waar ik geen probleem mee heb :applause:). telkens dat aborted bij het provisioneren, hopelijk ist vandaag wa beter

De Guy is ne geweldige gast :bow:
Deze week mag ik ganse week eens meegaan met netwerktechnieker van Telenet zelf. Wel nice om te zien hoe alles verder als de tap werkt, in elkaar steekt enzo.
Vandaag ook eens in het kopstation van vlaams brabant gaan kijken, was ook nice.

1CEZ

Legacy Member
de ihd is idd wat erger geworden ondervind ik, de week dat ik install deed had ik ne install van 4h15min full install (ik moest nog het putje op 60diep graven voor den drop aan te sluiten). Nu twas nieuwbouw dus utps mooi gelabeld enkel laptop en in 1u30 waren we rond, nog wat de kabelkes mooi samenbinden en afwerken.

Ik zag de prov op aborted/new stond . Maar alsook de melding tis druk +30min wachten. rofl ik dacht al bijmezelf ( hier zijn we het eerste uur nie buiten) ik stuur mail. na half uur feedback we zijn er mee bezig wachten tot einde tijdslot. ik was begonnen om 12u40 dus happy joy mocht ik daar tot 20voor 5 blijven.

Rond 15u30 sms prov ok. ik allright nice, ik ga kijken naar die modem.....jaja hoor tis vrijdag we gaan niet vroeg naar huis want stond die nie doodleuk op zijn send te knipperen na prov. dus hopla verkeerde node!!!
kreeg ik onder mijn voeten dat ik geen mail stuurde omdat het een nieuw probleem was.

kzeg luister ik doe repair kom nie af met je regelkes ik sta hier al gelijk ne monkey een uur te draaien bij die mensen verbind mij door. na veel blabla eindelijk in orde

Misschien had ik de pech ook een nieuwe aan de ihd te hebben, want buiten de guy, tom (alhoewel ik die al lang niet meer gehoord heb) ken ik er nog weinig.

btw goe weekend aan allen (maandag dagske verlof ;-))

stoeptroep

Legacy Member
Ja liefst heb ik toch ook Guy of Raf ...
Van de andere gaan we maar zwijgen :p

sneax

Legacy Member
ik heb eigenlijk met niemand problemen van ihd ik vind ze allemaal vriendelijk, ge moet beseffen dat die mensen ook aant fakken zijn om hunne shit opgelost te krijgen eh, die zitten daar niet te niksen eh
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan