Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stoeptroep

Legacy Member
MAIL TOOL op de portal is opgelost!

Vandaag vn 8 tot 19.00 gewerkt (gebeurt niet veel)
---> Blij thuis te zijn.

Wij krijgen geen utp patchkabeltjes, dus zelf maken, gelukkig kan ik er aan geraken, klaar gemaakte :)

ElToro

Legacy Member
Kunde bij Belgacom allemaal bestellen, maar betrap me er vaak op dat ik voor alles kabels op lengte maak. Is toch net wat netter. :)
En een Belgacom decoder thuis al laten downloaden geeft u misschien 3 minuten winst, duurt nog altijd eeuwen voor die is opgestart zijn. Altijd zien da ge de decoder eerst doet, eventueel met losse kabel & dan afwerking tijdens het bootproces van de decoder.

w3bb3r

Legacy Member
deed ik ook altijd toen ik installateur was van BGC.

klein materiaal had ik zat :p

alles plaatsen zoals modem, ntp, decoder..
desnoods een losse voorlopige kabel leggen over de grond en de decoder laten opladen.
en tijdens het opladen uw kabel leggen via de plint of deur of wat dan ook.
daarna die voorlopige kabel er tussen uit halen en dan vaste aansluiten

R!|)|)L3R

Legacy Member
w3bb3r zei:
deed ik ook altijd toen ik installateur was van BGC.

klein materiaal had ik zat :p

alles plaatsen zoals modem, ntp, decoder..
desnoods een losse voorlopige kabel leggen over de grond en de decoder laten opladen.
en tijdens het opladen uw kabel leggen via de plint of deur of wat dan ook.
daarna die voorlopige kabel er tussen uit halen en dan vaste aansluiten

Dan kan 't ni anders dat ik vroeger aan de lijn heb gehad, ik werk op IAC, nu PCD. Met die decoder, is dat van BGC of Telenet dat je bedoelt? Bij de storingen bij Belgacom moet normaal iedereen dat kunnen.

w3bb3r

Legacy Member
R!|)|)L3R zei:
Dan kan 't ni anders dat ik vroeger aan de lijn heb gehad, ik werk op IAC, nu PCD. Met die decoder, is dat van BGC of Telenet dat je bedoelt? Bij de storingen bij Belgacom moet normaal iedereen dat kunnen.

belgacom :)
mijn naam is Lawrence, zit nu in kortrijk op de storingen :p CHC

R!|)|)L3R

Legacy Member
Stuur uwe perID is via PM, dan kannek morgen is opt werk zien eh :p

PS: Moeste da nog is voor hebben mee zo'ne decoder, ik kan da er ook afhalen zenne, duurt maar 2min en daar overdrijf ik ni mee :)

w3bb3r

Legacy Member
R!|)|)L3R zei:
Stuur uwe perID is via PM, dan kannek morgen is opt werk zien eh :p

PS: Moeste da nog is voor hebben mee zo'ne decoder, ik kan da er ook afhalen zenne, duurt maar 2min en daar overdrijf ik ni mee :)

aaah, ja dat probleem..
nee ik woon nog thuis en daar is het telenet :p

bij belgacom duurt da inderdaad nog geen 2min.
kwas technieker é :p

pm sent ;)

sneax

Legacy Member
venzy zei:
ik geef nu ook maar een voorbeeld, ikzelf probeer toch dagelijk een 11 - 12 uur planning te doen maar een collega van mij doet echt wel dagelijks 16 uur planning als het niet meer is sommige dagen. er zijn zo dingen die je thuis al kan doen zoals (modem's hun download's al laten doen zodat ze direct online komen zodra ze aangesloten zijn, stukjes utp van 1.50m maken voor evt digitale tv enz enzz...) ik doe dit niet hou mij der niet zo mee bezig thuis, al betrap ik er me wel op dat ik eigenlijk is wat meer men camionnet zou moeten opruimen :D.

Wat ik niet snap is hoe ge daar tijd mee kunt winnen? Int slechtste geval verliest ge daar nekeer een paar minuten mee, maar voor de rest is er toch genoeg te doen tijdens de digicorder/modem bezig is? Administratie doen, kabeltje maken, tap checken en inorde zetten, plakkertjes plakken (modem/klantnr/priesntuittrekken), ...

Ik denk vaak na over de volgorde van hoe ik alles doe, om dat optimaal te maken, maar uiteindelijk als ik opt einde van een install niet met mijn vingers moeten draaien heb en ook niet oneindig trips nr de camionette heb moeten maken dan kan er imo niet veel beter. En dan kan ik echt geen 16h planning doen, tenzij het natuurlijk allemaal installs van 3h zijn. 9 keer op nen dag nen digicorder plaatsen bij iemand waar gn telenet aanwezig is (1h45min) en dat op 8h tijd? Dat wil ik wel is zien hoe dat er dan uitziet.

1CEZ

Legacy Member
mijn routine is indien full install, eerst nui, dan hdc laten booten, dan modem laten registreren. terwijl alles bezig is alles activeren, en dan evenutele utp's maken indien nodig

tis natuurlijk leuk als ge in nieuwbouw of achter den tv zit mor als ge van ne zolder op en af mag lopen ist minder natuurlijk of ne kruipkelder...the horror!

dries_v

Legacy Member
1CEZ zei:
mijn routine is indien full install, eerst nui, dan hdc laten booten, dan modem laten registreren. terwijl alles bezig is alles activeren, en dan evenutele utp's maken indien nodig

tis natuurlijk leuk als ge in nieuwbouw of achter den tv zit mor als ge van ne zolder op en af mag lopen ist minder natuurlijk of ne kruipkelder...the horror!

Ik zet ook eerst nu, dan de modem.
Als die niet online komt: Filter vervangen, en als ik terug binnenkom van filter te vervangen pak ik digicorder mee binnen.
Heb al paar maal voorgehad, eerst digicorder, dan modem en zien dat ik filter moet vervangen. En doordat signaal ff wegvalt, loopt de software download digicorder vast en moet ik die opnieuw opstarten.

QuibaX

Legacy Member
sneax zei:
dat belgacom zijn bboxen regelmatig onbeveiligd laat dat is idd wel een grote fout en ik snap niet waarom ze dat soms doen

Meeste WIFI's die je tegenkomt met bbox in de naam zijn meestal Limited for TV klanten. Ikzelf leg de WIFI af maar het gebeurt toch zeer veel dat je deze tegenkomt. Kan niet persé zoveel kwaad zolang ze niet in je modem settings gaan prutsen natuurlijk.

En van die onbeveiligde WIFI, wij zijn verplicht elke klant zijn modem te beveiligen, als we ze onbeveiligd laten is dit alleen op uitdrukkelijke vraag van de klant en na afraden. ( Ik ontken niet dat het gebeurt hé ). De nieuwe BBox-2's zijn vanaf nu ook standaard beveiligd, omdat dit niet meer zou gebeuren. Nuja, wanneer deze bij de klanten zullen arriveren weet ik ook niet want momenteel heb ik allesinds nog een redelijke stock bboxen.


Over het vooraf laten downloaden van de decoders :

Ikzelf doe het niet, kan me er nu eenmaal niet mee bezighouden maar als je als technieker je 4 poorten op je bbox naar tv zet dan kan je er toch 4 tegelijk laten downloaden. Als je een 30Mb lijntje hebt is dit een werkje van niets. Nuja, je moet ze dan wel uit de doos halen enzv enzv dus ik hou er mij niet mee bezig. Toch vind ik wel dat het tijdsbesparing zou zijn bij de klant. Als je toekomt bij een Limited For TV met een 4-6Mb ADSL lijntje kan het installeren van de decoder een tijdje duren. Hiervoor hameren ze er bij BGC redelijk op om eerst naar de klant alles te gaan installeren en dan pas te gaan jumperen op de KVD ( verdeelkast ) en centrale. Hierdoor bespaar je veel tijd. Maar de helft van de tijd jumper ik eerst vooraleer ik naar de klant ga. Nuja, ieder zijn manier van werken denk ik.

w3bb3r

Legacy Member
het jammere is wel, dat als je de installatie doet bij de klant eerst.
en daarna tot besluit komt dat de invoer slecht is, dan mag je heel uw install afbreken of een andere technieker gaat u werk voor zetten met uw stock materiaal dat je niet hebt kunnen doorgeven ;)

eerst naar de kvd, dan bij klant kijken hoe en wat.
daarna ntp plaatsen, modem syncro laten nemen en decoder plaatsen met voorlopige kabel of direct devolo plaatsen.
wnnr uw decoder oplaad, uw kabel beginnen vast hangen. eens opgeladen uw vaste kabel inpluggen en uw losse weg.
alles ok bij de klant? naar de centrale voor de jumpering en ok :)
(dit wel van adsl naar vdsl2 ;p)

sneax

Legacy Member
Ik ga keer iets proberen:
- ik maak van mijn laptop een perfecte kopie met Acronis
- ik installeer dat in een virtual machine op mijn privé laptop
- hopelijk heb ik dan café op de privé laptop (het probleem is dat ik het certificaat niet kan exporteren, daarvoor dus full copy met acronis)
- dan, via logmein ignition op mijn android gsm, kan ik mijn privé laptop overnemen en heb ik dus café met lan/3g speed op mijn gsm :D

sneax

Legacy Member
Haha gelukt. Dus nu staat er thuis via lan een pc die de pc van telenet in virtual machine draait, en met mijn gsm neem ik die virtual machine over. Café op de gsm aan lan speed, bye bye kutlaptop met kutbatterij en GPRS :D

scarface38

Legacy Member
Hallo,Ik ben nieuw hier maar heb dit topic al wat doorgelezen.

Ik heb vandaag een test afgelegd voor ISS in subco voor Belgacom.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
ik vermoed zo'n 70procent gehaald te hebben op dat testje, zou dit voldoende zijn of
is het echt de bedoeling dat zo'n test alles of niets is?
Hoe verloopt het gesprek en een 2de test?

Kheb nogal weinig details gekregen van het interimbureau,vandaar deze post ;).

Alvast bedankt

Farmstera

Legacy Member
Ik ben al 2 dagen mee met ervaren installateur en
moe zeggen best leuk en aangenaam jobke.
Best wel veel informatie te verwerken:)
ook grappige en vieze klanten waarmee je leuk vertel materiaal bijhebt :p

Heb al in palen gekropen, kabels gemaakt en getrokken, installatie geplaatst,etc
verschiet ervan hoeveel ik al doe op 2 dagen tijd.
Hopelijk tijdens opleiding en examen in hoboken/mechelen zal ook alles goe lopen.
Zodat ik men certificaat zal hebben:)

grtz

SteveDotcom

Legacy Member
scarface38 zei:
Hallo,Ik ben nieuw hier maar heb dit topic al wat doorgelezen.

Ik heb vandaag een test afgelegd voor ISS in subco voor Belgacom.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
ik vermoed zo'n 70procent gehaald te hebben op dat testje, zou dit voldoende zijn of
is het echt de bedoeling dat zo'n test alles of niets is?
Hoe verloopt het gesprek en een 2de test?

Kheb nogal weinig details gekregen van het interimbureau,vandaar deze post ;).

Alvast bedankt

als ik me ni vergis moet ge 60% hebben en als ge op een bepaald onderdeel er onder zou zitten delibereren ze u daarvoor. Daarna gade nog uitgenodigd worden voor praktisch test ma das nog 10x makkelijker

dries_v

Legacy Member
Farmstera zei:
Ik ben al 2 dagen mee met ervaren installateur en
moe zeggen best leuk en aangenaam jobke.
Best wel veel informatie te verwerken:)
ook grappige en vieze klanten waarmee je leuk vertel materiaal bijhebt :p

Heb al in palen gekropen, kabels gemaakt en getrokken, installatie geplaatst,etc
verschiet ervan hoeveel ik al doe op 2 dagen tijd.
Hopelijk tijdens opleiding en examen in hoboken/mechelen zal ook alles goe lopen.
Zodat ik men certificaat zal hebben:)

grtz

Wacht maar tot ge alleen de baan opgaat, de eerste week is een RAMP. :sad:
Daarna gaat het normaal beter en beter. Mijn eerste week alleen lag er sneeuw, was het ijskoud, maar toch stond ik nat in het zweet :crazy:
Maar eens je alles onder de knie krijgt en uw eigen ritme, methodes, volgorde onder de knie hebt, is het idd zalig werk :D

Farmstera

Legacy Member
Ampie zei:
Zorg er gewoon voor dat je in de 2 weken met de petertechnieker zoveel mogelijk alleen mag doen. Anders ga je niet weten waar eerst aan te beginnen uw eerste dag alleen ;-)

Mag al veel alleen doen enkel het plaatsen van de versterker, modem en kabels is nu nog wa "klungelen" ( weet nog ni hoe ik best plaats maarja das ervaring he) maar men coax makenv, utp maken , gaten boren, digitale tv plaatsen, pc opt net steken enzovoort zijn al in orde volgens technieker. De technieker stuurt me echter mooi bij bij de installaties en mag ze dan plaatsen. Hij is blij dat em met mij op baan is en al zoveel voorkennis heb:)

Die ladder opgaan is wel eerst wa shaken wel :-P kheb geen hoogtevrees ma zat wel in gedacht shit hopelijk schuift diene ladder ni weg haha :)

Nuja het systeem cafe en activeren enzo doe ik nog ni da zal ook nog.hele boterham zijn. Onthoudt wel veel maar toch das ook nog nen.hele boterham de administratie die derbij komt
Verstuurd van mijn R800i met Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan