Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waelvis zei:Aangezien het hier vol zit met installateurs, heb ik een klein vraagje:
Onze digicorder geeft dikwijls de melding "Er is geen signaal op deze zender, controleer of de antennekabels goed zijn aangesloten op de wandcontactdoos, digicorder en tv".
Ik ben 100% zeker dat alles goed zit, kheb zelfs al een nieuwe kabel gekocht omdat de andere miss versleten kon zijn, maar da probleem blijft..
Aan wat kan dit liggen?
Lord Kveldulv zei:@BGC techs: is er een firmware update beschikbaar voor de Sagem F@st 3464? Gisteren problemen gehad met de DMZ en na een nachtje rusten is het vanzelf opgelost. Raar.
De firmware dateert van 1 oktober 2009. Te oud naar mijn goesting.
Is er trouwens een mogelijkheid om die Sagem als netwerk modem te laten werken ipv router? Zoals de oude speedtouchen. Of kan BGC een ander toestel leveren?
Want wij zetten er altijd onze eigen router achter, en dan is het beter dat BGC enkel een modem zet.
Gray zei:De bbox kan enkel als modem gebruikt worden, op het forum van userbase.be word ergens uitgelegt hoe.

Gray zei:Ik ben zelf geen bgc technieker maar zoals overal is er een tekort en zit er heel wat kaf tussen het koren
Veel techniekers (op de consumentenmarkt) kennen enkel het hoogst nodige. poorten openzetten, dhcp of natting ed. is er meestal niet bij en wie dat wel kent groeit meestal door naar een 'uitdagendere' functie.
Lord Kveldulv zei:Akkoord dat ze hun tijdslot niet hebben. Of niet de kennis. Maar laat het dan over aan iemand die het kent he. Maw verwittig de klant. Ik spreek hier overigens over installaties bij bedrijven. Bij particulieren tot daar aan toe. Maar bij bedrijven ligt het toch serieus anders. Ik heb een klant X die onderdelen maakt voor de ESA. Da bedrijf heeft een serieuze beveiliging. Kunt ge u voorstellen dat daar ne BGC technieker effe een onbeveiligd wifi netwerk gaat afleveren? Een geluk dat daar iemand met kennis van zaken was en voorkomen heeft dat de router aangezet werd.
Of klant Y die ik bedoelde met het DHCP probleem. Ik ging daar een server plaatsen en zie al direkt een probleem met de IP's. Gelukkig was het nog niet geëscaleerd. Was toevallig maar net 12u na de BGC installatie. Maar als BGC technieker moet ge weten dat het belange niet zo simpel is. Daar staan 10 machines die op het netwerk zitten. Van de moment eentje met een IP conflict zit valt de productie stil en zijn 50 arbeiders technisch werkloos. De directie heeft geen technische kennis dus die laten die technieker maar doen. Tot het mis loopt, en dan komt er een fikse claim voor schadevergoeding richting Belgacom. Al zullen ze zich wel ingedekt hebben via de kleine lettertjes?
En zo'n claim heeft klant Z al naar Telenet verstuurd. Ongeveer onsite 14 interventies van Telenet zijn er nodig geweest om het werkend te krijgen. En elke technieker zei van de vorige dat het niet goed gedaan was. En het bleek dan nog niet eens aan de installatie te liggen. Ik ben daar letterlijk dagen bezig geweest om uit te meten en onze servers en hardware te vervangen om het langs onze kant uit te sluiten. Bijna baas rekent tussen 70 en 140 €/u voor mijn interventies. Klant was niet happy. Niet naar ons toe, maar naar TN.
En in hun magazijn is er dan BGC en daar lag de bbox in het water. Sorry maar die technieker verdient op staande voet z'n ontslag. Zoiets doet ge gewoon niet. Van de moment de barcode scanners geen internetverbinding meer hebben ligt dat magazijn stil. En dan spreek ik nog niet van ook weer een onbeveiligd wifi netwerk en de bbox die beveiligd is met een paswoord dat nooit meegedeeld is. De klant ging er zelf achter horen maar de helpdesk heeft hem afgewimpeld. Ik heb zelf eerlijk gezegd geen zin meer om mij er mee bezig te houden. Als ze het mij vragen dan zal ik zelf wel eens bellen, en zeker ook m'n beklag doen over over die debiel die zich uitgeeft voor technieker.
Ik heb de indruk dat die installaties bij bedrijven opgevat worden op dezelfde manier als een installatie bij een particulier. Terwijl dat gewoon niet kan. Bij TN is het in feite nog het simpelst. Dat is maar een modem en die wordt op de bestaande router geplugd. Moet ook gechecked worden maar risico is minder. Die Sagems en Bboxen zijn al router en dan komt ge dingen tegen zoals met de DHCP of dubbele NAT en de VOIP werkt niet meer.
1 x meegemaakt dat de technieker gewoon de sagem aangesloten had maar niet op het netwerk gezet had. Dat heb ik het liefst. Het is absoluut niet mijn job om support te gaan geven op dat soort dingen. Maar klant komt toch eerst bij ons zagen en dan volg ik het liever preventief al op.
Gray zei:Ik heb vroeger nog op de managed services gewerkt van BGC en daar werden bedrijven aangesloten op Cisco's en Junipers. Waren nooit dergelijke problemen en als er een probleem was met de configuratie werd dit asap remote aangepast. Ook meestal wel met hoge tevredenheid van de klant.
Wellicht spreekt u over de kleine kmo's, en hebben die een 'goedkoop' veredeld particulieren abonnement met bbox en probeert bgc dan ook dezelfde techniekers eropaf te sturen? (dezelfde die dan ook bgc-tv instaleren)
Ik weet echt niet wat er in dat contract staat maar is het niet zo dat bgc gewoon moet zien dat de lijn up is op de bbox? En dus alle speciallekes buiten de 'standaard-configuratie' moeten door de klant worden gedaan?
sneax zei:De bedoeling is dat tn/bgc een ethernet gaatje aflevert die een poort naar het www is. De rest is voor de klant. Heeft de klant een eigen netwerk, dan moet ge achter de bbox of telenet router maar de eigen router van de klant zetten en alle problemen zijn opgelost.
sneax zei:En als die problemen uw taak niet is dan vraag ik af wat ge dan eigenlijk wel betekend voor die klant? Ik neem aan dat ge it'er zijt, dan is het eigenlijk net wél de bedoeling dat gij daar alle problemen met dhcp en dergelijke oplost.

dries_v zei:Heb 3 ad210 in camionet liggen.
Zijn van 2 naar 3 gegaan sinds die nieuwe promo van 79e voor zo ne box.
Heb da wel nog ma 1 keer moeten doen dees maand, ma soit
En jan/feb/maart zijn sowieso rustigere maanden bij Telenet.
Geen pooltasks, 3x full install en opdracht van uurke (probly modemswap fibernet of telefonie dus)
tijd winnen!!! 

venzy zei:vandaag boxke moete zetten trouwens, allé twas ne prétijd winnen!!!
Das wel chill... verhuisken bij ook wrs?![]()