Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

1CEZ

Legacy Member
@ frown wat is er grappig?

dit had ik bij m'n vorige subco netto, + maaltijdcheques en nog maar zwijgen van de overuren die er bij kwamen

dries_v

Legacy Member
Frown = simpel vermoed ik, of nog geen of weinig ervaring in de werkwereld?
Als je trouwens de hele topic had gelezen had je gezien dat het nog al eens gezegd is dat er sommige subco's zijn die zo goe betalen.
Frown: wat verdien jij NETTO met welk werk?

arbiter

Legacy Member
1CEZ zei:
@ arbiter, nope aangezien ze heel wat techs moesten inleveren en ik 1 van de "new guys" daar was ging ik intern iets anders moeten doen, putjes graven, slimme meters eandis ofzo. daar had ik dus geen zin in.

Ik was ook nieuw en werk er nog steeds, al 3 of 4 maand nr1 vd subco's :applause: ( verstraete hè :p)

Cyk

Legacy Member
Hmmm denk dat ze bij jfs rond de 1400 net zitten... en kvraag me af of je igg die site blockers kan omzeilen zoals fb is geblockeerd op belgacoms notebooks -__-

Darkwave

Legacy Member
1CEZ zei:
@ frown wat is er grappig?

dit had ik bij m'n vorige subco netto, + maaltijdcheques en nog maar zwijgen van de overuren die er bij kwamen

als startersloon of na paar jaar bij uwe subco te zitte? :)

Lord Kveldulv

Legacy Member
@Belgacom techniekers
Interne communicatie, onbestaande?

Ik moest de VDSL installatie opvolgen bij een klant, Grote Steenweg te Oordegem moest iemand zich aangesproken voelen. Eerste keer komen 2 techniekers kijken voor het 2de koperpaar aan te sluiten. Paar uur testen met als resultaat: no can do. Het is binnen het gebouw (zitten verschillende bedrijven) al x aantal keer afgetakt. Van het 2de koperpaar gaf er maar 1 draad nog signaal ect.
Voorstel van BGC uit: nieuwe kabel trekken van op straat tot aan de serverrack van mijne klant. Great, meteen afspraak gemaakt.

Week later, komt ne technieker opdagen. Helemaal van niks op de hoogte. Dus hetzelfde als de week ervoor. Hij kwam een 2de koperpaar aansluiten. Dus ik heb dien jongen de uitleg gedaan en hem weg gestuurd. Geen zin om hem 3h dezelfde testen te laten doen die toch al uitgevoerd waren (waar zijn die resultaten naartoe?)

Nog een week later, vandaag, hetzelfde verhaal. Er was zwart op wit bevestigd dat ze vandaag de kabel kwamen trekken maar er stond weer ne technieker die van niks wist. Ik ben op congé maar mijne collega die ter plaatse was heeft het mij laten weten. Dus dien technieker mocht ook weer door en op naar poging 4.

Is dat normaal? Allé, natuurlijk is dat niet normaal. Maar wat is daar intern gaande? Elke keer noteren die techniekers wat er moet gebeuren. Ze noteren elke keer mijn gegevens. Maar daar gebeurt niets mee? Zelfs als je via de helpdesk gaat en hen uit legt wat het probleem is zeggen ze altijd jaja komt in orde. Maar die gooien die info gewoon weg of wat?
Ik ben geen fan van BGC, ook geen fan van Telenet. Maar ik durf aan geen enkel bedrijf BGC nog aanraden.

Fc_Bruges

Legacy Member
Ergens een site waar de nodige kennis staat voor deze job ivm elektriciteit en informatica?

sneax

Legacy Member
electriciteit
Hoe zat het ook al weer?
wss is het eerste hoofdstuk voldoende maar ik ben tot aan faseverschuivingen, blindstroom etc... gegaan dit was ruim voldoende en ik denk hiermee hebt ge ook direct weet van de werking van het stroomnet bij de mensen thuis

informatica: echt de basis, wat is een switch, router, ip, dynamisch, statisch ip, subnet, etc...

Alles wat te maken heeft met een consumenten netwerkje op te zetten, dus dat is eigenlijk pure basis. Begin bij router op wikipedia en klik door naar alle links en lees overal den uitleg :p

1CEZ

Legacy Member
wel moet zeggen, repair valt voor de moment wel goe mee. m'n eerste 2 weken zijn relatief vlot verlopen. 7-8 cases per dag. De routine moet er wel nog inkomen, ik verlies soms nog wa te veel tijd met dingen checken en dubbelchecken wanneer ik eigenlijk weet van daar kan het niet aan liggen. Mja liever zeker dan spijt achteraf.

Ook is het heel uiteenlopend van een kapotte modem nui tot dieperliggenden problemen.
Enigste minpuntje ik moest vandaag werken, geen verlengd weekend maar we gaan er nie van dood ;-)

grtz

MeRCeNaRy

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
@Belgacom techniekers
Interne communicatie, onbestaande?

Ik moest de VDSL installatie opvolgen bij een klant, Grote Steenweg te Oordegem moest iemand zich aangesproken voelen. Eerste keer komen 2 techniekers kijken voor het 2de koperpaar aan te sluiten. Paar uur testen met als resultaat: no can do. Het is binnen het gebouw (zitten verschillende bedrijven) al x aantal keer afgetakt. Van het 2de koperpaar gaf er maar 1 draad nog signaal ect.
Voorstel van BGC uit: nieuwe kabel trekken van op straat tot aan de serverrack van mijne klant. Great, meteen afspraak gemaakt.

Week later, komt ne technieker opdagen. Helemaal van niks op de hoogte. Dus hetzelfde als de week ervoor. Hij kwam een 2de koperpaar aansluiten. Dus ik heb dien jongen de uitleg gedaan en hem weg gestuurd. Geen zin om hem 3h dezelfde testen te laten doen die toch al uitgevoerd waren (waar zijn die resultaten naartoe?)

Nog een week later, vandaag, hetzelfde verhaal. Er was zwart op wit bevestigd dat ze vandaag de kabel kwamen trekken maar er stond weer ne technieker die van niks wist. Ik ben op congé maar mijne collega die ter plaatse was heeft het mij laten weten. Dus dien technieker mocht ook weer door en op naar poging 4.

Is dat normaal? Allé, natuurlijk is dat niet normaal. Maar wat is daar intern gaande? Elke keer noteren die techniekers wat er moet gebeuren. Ze noteren elke keer mijn gegevens. Maar daar gebeurt niets mee? Zelfs als je via de helpdesk gaat en hen uit legt wat het probleem is zeggen ze altijd jaja komt in orde. Maar die gooien die info gewoon weg of wat?
Ik ben geen fan van BGC, ook geen fan van Telenet. Maar ik durf aan geen enkel bedrijf BGC nog aanraden.
Onderaannemer bij BGC hier :)

Moet wel zeggen dat dat een gekke situatie is... Normaal zou die technieker met PCD (technische dienst in brussel) moeten contact oppakken en dan wordt die zijn technische situatie aangepast naar de nieuwe kabel. Normaal (als de werkplanning dat toelaat) zou die dat nog dezelfde dag gedaan kunnen hebben...

Lord Kveldulv

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
Onderaannemer bij BGC hier :)

Moet wel zeggen dat dat een gekke situatie is... Normaal zou die technieker met PCD (technische dienst in brussel) moeten contact oppakken en dan wordt die zijn technische situatie aangepast naar de nieuwe kabel. Normaal (als de werkplanning dat toelaat) zou die dat nog dezelfde dag gedaan kunnen hebben...

Het is een kabel die meer dan 50m over een parking moet ingegraven worden.
Ik weet niet wat er ondertussen nog allemaal gebeurd is. Ik ben nog altijd in verlof en heb toevallig nog een mail zien passeren dat er nog een interventie gepland stond de 8ste. Aangezien mijne collega die het tijdens mijn afwezigheid ging opvolgen er toen net ook niet was voor een extra lang vrij weekend ben ik benieuwd wat er wel of niet gedaan is.
In ieder geval lijkt het alsof er nougabollen communicatie is en het daar vol zit met amateurs. Niet de techniekers, die konden er ook niet aan doen.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Voor 50m kabel in te graven laat ge geen Belgacom technieker sturen hé.
Neem contact op met Belgacom en vermeld duidelijk dat er mensen moeten komen die grondwerken kunnen en mogen uitvoeren.

Moet er een nieuwe kabel getrokken worden speciaal voor de klant? (dus geen bestaande kabel vervangen door net via dezelfde weg te gaan). Indien dit zo is, vrees ik dat ze eerst enkele instanties van hen moeten laten komen om te bekijken wat het kostenplaatje is, of ze het al dan niet willen uitvoeren,...
Ff een kabel ingraven moet volgens bepaalde specificaties gebeuren, plannen opstellen,...
Met andere woorden: iets dat enorm veel geld gaat kosten.


Nuja, ik ken de hele situatie niet.

Lord Kveldulv

Legacy Member
[B]Rocketeer;15613325 zei:
Voor 50m kabel in te graven laat ge geen Belgacom technieker sturen hé.
Neem contact op met Belgacom en vermeld duidelijk dat er mensen moeten komen die grondwerken kunnen en mogen uitvoeren.

Moet er een nieuwe kabel getrokken worden speciaal voor de klant? (dus geen bestaande kabel vervangen door net via dezelfde weg te gaan). Indien dit zo is, vrees ik dat ze eerst enkele instanties van hen moeten laten komen om te bekijken wat het kostenplaatje is, of ze het al dan niet willen uitvoeren,...
Ff een kabel ingraven moet volgens bepaalde specificaties gebeuren, plannen opstellen,...
Met andere woorden: iets dat enorm veel geld gaat kosten.


Nuja, ik ken de hele situatie niet.

Het is een volledig nieuwe kabel. De oude kabel loopt door een winkel en magazijn of 2 van andere bedrijven waar men niet wil/mag aan komen.
Belgacom is komen kijken. Belgacom heeft planning en prijs besproken met ons en onze klant. Wij hebben al meer dan 10 keer contact opgenomen met Belgacom. Via de telefoon weten ze blijkbaar goed genoeg wat er moet gebeuren. Wat ik mij dan afvraag is waarom ze dan elke keer opnieuw 1 technieker die van niks op de hoogte is sturen? Met z'n laptopke zal hij geen grondwerken gaan doen.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Neen, met nen laptop gaat da idd niet :D
Raar dat de persoon aan de telefoon dus niet de juiste dienst verwittigd maar inleid als een gewone aansluiting.

Das idd wel een enorme fout. Denk dat ge best eens gaat bevragen wat de contactnummer enal is van de juiste dienst. Misschien dat zij meer kunnen doen?

hucks

Legacy Member
1CEZ zei:
wel moet zeggen, repair valt voor de moment wel goe mee. m'n eerste 2 weken zijn relatief vlot verlopen. 7-8 cases per dag. De routine moet er wel nog inkomen, ik verlies soms nog wa te veel tijd met dingen checken en dubbelchecken wanneer ik eigenlijk weet van daar kan het niet aan liggen. Mja liever zeker dan spijt achteraf.

Ook is het heel uiteenlopend van een kapotte modem nui tot dieperliggenden problemen.
Enigste minpuntje ik moest vandaag werken, geen verlengd weekend maar we gaan er nie van dood ;-)

grtz

En verdiende nu meer als install?

1CEZ

Legacy Member
@ hucks yep :D

leuke case gehad vandaag 45min mogen rijden klant zijn apps op digicorder laden niet, kan dus niet in menus en ziet geen zapbalk...kom aan, klant heeft zijn hdc doodleuk met scart en hdmi aangesloten :wtf::doh:

hucks

Legacy Member
1CEZ zei:
@ hucks yep :D

leuke case gehad vandaag 45min mogen rijden klant zijn apps op digicorder laden niet, kan dus niet in menus en ziet geen zapbalk...kom aan, klant heeft zijn hdc doodleuk met scart en hdmi aangesloten :wtf::doh:

Ge moet geen cijfers zegge als ge ni wilt maar is het genoeg voor Er over na te denke?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan