Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ImpulseEEE

Legacy Member
Ik mag maandag mijn eerste gesprek gaan doen bij JFS voor telenet technieker.

Heb geen echt diploma van iets (werd ook niet vereist).

heb wel de nodige ervaring met netwerkjes instellen en ben ook redelijk handig.

Lijkt mij een zeer leuke job.

Iemand tips voor mijn eerste sollicitatie ? (ooit)

1CEZ

Legacy Member
ne tip? vergeet je broek niet :p

@ hucks ik heb 1euro/u meer , doe ik het daarvoor nee, ik doe het voor de kennis,doorgroeimogelijkheden naar Telenet zelf. Ik had het zowat al gezien op installatie, als repair heb je meer je kennis nodig en heb je ook meer "rechten" dan je op install staat. ook meer fooi ondervind ik nu al :D

blindripper

Legacy Member
hallo iedereen

hier een mogelijk toekomstige collega :)

kan er iemand mij een aannemer aanbevelen ?
ik wil vanaf morgen proberen te solliciteren, maar eerst naar de VDAB mij laten aanschrijven :D

dus iemand die goed advies voor me heeft ? ik wil echt hierin beginnen.

vriendelijke groeten

1CEZ

Legacy Member
lees es rustig het topic door, er staat al ruim informatie aan subco's en tips bij solicitaties en examens

grtz

blindripper

Legacy Member
ja ondertussen hebk al wa gevonden, ma kvind nergens die lijst waar je al die onderaannemers vindt :)

Sennier

Legacy Member
Aangezien ik hier het juiste volk op de juiste plaats zie , ga ik hier even een vraag stellen.

Ik ben van plan een 2de TV aan te sluiten op de 2de TV4db aansluiting van de NIU.
Nu zie ik dat bij de andere coaxkabel er percies een soort filter op zit? Is dit noodzakelijk of kan ik de coax gewoon met fconnector aan de NIU hangen?

Zoja , welke filter moet dit zijn en waar kan ik deze kopen? Of moet ik er een telenet-installateur bijhalen?

1CEZ

Legacy Member
Je bent alleen op de baan. Er is wel een inloop periode dat je een week of 2 meebent met een ervaren tech van de subco. Hangt er beke vanaf hoe rap ze je materiaal op voorraad hebben.

@ Sennier, gewoon 2de coax vanaf die uitgang aansluiten, filter hoeft nie persé voor ditigaal ist wel beter, houdt nl ingress tegen. Maar bij de huidige nui's zit dit ingewerkt. dus ik veronderstel dat je nog een ouder model hebt. Die gaan ze wel vervangen bij IDTV installatie

grtz

Waelvis

Legacy Member
Aangezien het hier vol zit met installateurs, heb ik een klein vraagje:

Onze digicorder geeft dikwijls de melding "Er is geen signaal op deze zender, controleer of de antennekabels goed zijn aangesloten op de wandcontactdoos, digicorder en tv".

Ik ben 100% zeker dat alles goed zit, kheb zelfs al een nieuwe kabel gekocht omdat de andere miss versleten kon zijn, maar da probleem blijft..
Als we enkele keren zappen, komt het na een tijd in orde. Meestal na 2-3x zappen, maar soms moeten we digicorder zelfs heropstarten.

Aan wat kan dit liggen?

byter

Legacy Member
De tuner (ontvanger) van de Digicorder kan defect zijn. Eventueel eens naar een Telenet Center gaan voor dit te laten nakijken.

Je kan dit eventueel ook eens testen door een opname te starten op bijvoorbeeld Een en dan te zappen naar Canvas. Een en Canvas zitten opdezelfde mux (frequentie) en als er één van de twee dan niet werkt dan heb je al zeker een defecte tuner.

Waelvis

Legacy Member
Hmmm, als ik iets oppak, heb ik op ELKE andere zender die foutmelding :-)

Morgen eens naar telenet center rijden dan :-)

1CEZ

Legacy Member
@ byter

defecte tuner kan een mogelijkheid zijn. tis te zien op welke zenders hij geen of slecht signaal zijn. kan ook Astrid instraling zijn, suckout op de drop door slechte fcons of water in kabel.

ga eerst naar tncenter daar gaan ze hem testen; werkt daar alles wel goed gaat het probleem bij u thuis liggen dan best ne tech laten komen.

grtz

ImpulseEEE

Legacy Member
Vandaag een mailtje gekregen van JFS =D

Mag op mijn 2de sollicitatiegesprek gaan nu rechtstreeks bij Belgacom. Eerst een schriftelijk dan een mondeling.

Krijgen van JFS ook nog een gratis opleiding i.v.m. elektriciteit dus dat is echt super handig voor mij. (aangezien ik niets van elektriciteit ken)

Iemand een idee wat het verschil is tussen de test bij JFS en die van belgacom zelf ?

Waelvis

Legacy Member
byter, merci e..

Kben naar telenet-center geweest, en idd, mn tuner was kapot..

Lord Kveldulv

Legacy Member
Vraagje aan de Telenet techniekers.
Is het zo dat business klanten (fysiek) op een ander netwerk zitten dan gewone particulieren? En kan het dat in sommige gevallen de business klant mee op het gewone netwerk gezet wordt? En voor welke reden dan?
Ik zit met een business klant waar het helemaal verkeerd loopt. Veel package loss en timeouts. Alles is al vervangen. Gisteren is voor de 7de keer een technieker geweest maar het is niet verbeterd. Hij zei wel dat hij 'gezien' had dat de aansluiting op het gewone netwerk is, en dat hij daarom opgeroepen is (aangezien hij alleen naar particulieren gaat normaal gezien). Meer wou hij niet zeggen, blijkbaar mocht hij dat ook al niet zeggen.
Iemand van de staff volgt het op en ik heb hem zonet laten weten dat het volgende week opgelost moet zijn of we gaan terug naar Belgacom. Er ligt al een backup VDSL die wel stabiel is, alleen wat trager.

Ha, en de joke met een andere klant met z'n Belgacom histoire gaat ook nog voort. Nog es 3 interventies later ligt sinds gisteren de kabel tot binnen maar er is nog niks aangesloten. Ik weet zelfs al niemeer hoeveel maanden dat al aan sleept.

ps. Belgacom techies. Die dat in Zelzate in een magazijn de bbox achter gelaten heeft in het vuil en nat zomaar op de grond, die mag mij eens een PM sturen. Ik ben gisteren de rommel mogen gaan opruimen. Is da nu zo moeilijk 2 vijskes in een houten plaat te draaien zodat dat ding tenminste niet in het water ligt? Amateur.

GeTa

Legacy Member
Vorige week 2 testen afgelegd bij cervo; elektriciteit en basis pc.
Na sollicitatie dan vernomen dat ik woensdag een dag interne opleiding heb en eind januari mag beginnen. Weet iemand wat die 1ne dag woensdag in zal houden? Ik denk aan inleiding in het bedrijf en in orde maken van papieren?

Lord Kveldulv

Legacy Member
@BGC techs: is er een firmware update beschikbaar voor de Sagem F@st 3464? Gisteren problemen gehad met de DMZ en na een nachtje rusten is het vanzelf opgelost. Raar.
De firmware dateert van 1 oktober 2009. Te oud naar mijn goesting.

Is er trouwens een mogelijkheid om die Sagem als netwerk modem te laten werken ipv router? Zoals de oude speedtouchen. Of kan BGC een ander toestel leveren?
Want wij zetten er altijd onze eigen router achter, en dan is het beter dat BGC enkel een modem zet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan